וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט האמריקני: נפגעי 11 בספטמבר יוכלו לתבוע את ערב הסעודית

18.5.2016 / 0:26

החוק שהעיב על היחסים בין וושינגטון לריאד יעבור לאישור בית הנבחרים – אולם הנשיא אובמה צפוי להטיל וטו. אם יאושר, משפחות הקורבנות יוכלו לדרוש פיצויים מהממשלה הסעודית בשל חלקה לכאורה במתקפה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הסנאט האמריקני אישר אתמול (שלישי) פה אחד הצעת חוק שתאפשר למשפחות הקורבנות של מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001 להגיש תביעות נזיקין נגד ממשלת ערב הסעודית, בשל מעורבותה לכאורה בפיגועים. כעת, "החוק נגד מממני פעולות טרור" יעבור לאישור בית הנבחרים.

אם החוק יאושר, תוסר החסינות הריבונית של ממשלות וארצות זרות, וניתן יהיה לתבוע אותן אם יוכח שהיה להן קשר למתקפות טרור שבוצעו על אדמת ארצות הברית. החוק יאפשר לאלה שנפצעו בפיגועים ולמשפחות של אלה שנהרגו בהם להגיש תביעות נזיקין, כך שבית המשפט הפדרלי בניו יורק יוכל לדון בהן. בעבר הוגשו כמה תביעות כאלה נגד ממשלת ערב הסעודית, אולם הן נדחו בשל חוק שמקנה למדינות זרות חסינות חלקית מתביעות בבתי משפט אמריקניים.

עוד בוואלה! NEWS:
עמידרור נפגש עם בכיר סעודי לשעבר: "נשפר את ההבנה בין הצדדים"
סודות 11 בספטמבר: הדוח החשאי שעלול לטלטל את יחסי ארה"ב וסעודיה
ניסיון לשיקום היחסים: אובמה נפגש עם מלך ערב הסעודית בריאד

טקס הזיכרון לציון עשור לפיגועי ה-11 בספטמבר, גראונד זירו, ניו יורק, 11 בספטמבר 2011. רויטרס
"קשה לדמיין" שאובמה יאשר. טקס זיכרון להרוגים, ניו יורק/רויטרס

במערכת הפוליטית בארצות הברית החוק מעורר סערה, ולפי דיווחים רבים, הנשיא ברק אובמה מתכוון להטיל וטו על החוק, אם אכן יאושר בקונגרס, בשל המשבר ביחסים בין שתי המדינות שעלול להחריף בעקבות החוק. דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט הבהיר אמש במסיבת עיתונאים כי "קשה לו לדמיין" שהנשיא יאשר את החוק. לדבריו, אובמה חושש כי המהלך יהפוך את ארצות הברית ליעד לתביעות בבתי משפט אחרים ברחבי העולם.

בחודש שעבר דווח ב"ניו יורק טיימס" כי שר החוץ הסעודי עאדל אל-ג'ובייר העביר בעת ביקורו בוושינגטון בחודש שעבר מסר מאיים לממשל, ולפיו הממשלה בריאד תמכור אגרות חוב אמריקניות בשווי 750 מיליארד דולרים אם החקיקה תאושר. עם זאת, בדיווח צוין כי מומחים לענייני כלכלה הגיבו בספקנות לאיום, ותהו אם ניתן ליישמו בפועל. כמו כן, הסבירו המומחים כי צעד שכזה צפוי גם להזיק לכלכלה הסעודית.

(עדכון ראשון: 22:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully