וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הנכבה יצוין מחר: ערביי ישראל פתחו בשורת אירועים והפגנות

ח"כ איימן עודה צעד עם כ-300 איש בטירת כרמל. בצומת מגידו נערך פסטיבל בנוכחות סגני ראאד סלאח. דגל ישראל הוסר מעמדת שיטור בגליל והוחלף בדגל פלסטיני, ובאוניברסיטת ת"א צפויות מחר הפגנות

צילום יותם רונן

(הפגנות יום הנכבה באוניברסיטת תל אביב, שנה שעברה)

במגזר הערבי החלו בציון יום הנכבה, שייערך באופן רשמי מחר (ראשון). בצעדה שנערכה הבוקר בטירת כרמל השתתפו כ-300 בני אדם, ובהם יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, ויו"ר ועדת המעקב של הערבים בישראל, מוחמד ברכה. הצעדה, שהתקיימה באזור שבו שכן הכפר הערבי טירה ובית קברות מוסלמי, אושרה על ידי המשטרה, ועברה ללא אירועים חריגים.

כמה שעות מאוחר יותר נערך "פסטיבל השיבה אל לג'ון" באזור צומת מגידו בעמק יזרעאל, במקום שבו שכן הכפר לג'ון. באירוע השתתף השיח כמאל חטיב, סגנו של מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, ראאד סלאח. סגן נוסף של סלאח, חוסאם אבו-ליל, שהודיע לפני כחודשיים על הקמת מפלגת "הרפורמה והפיתוח", נכח אף הוא. החברים שהצטרפו למפלגתו של אבו-ליל היו בעברם חברי הפלג הצפוני, עד שזה הוצא מחוץ לחוק.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
חיסול "איש הצללים" של חיזבאללה מרחיק את העימות עם ישראל
"יש לנו מה להציע חוץ מהסכסוך": המסבירה הלא-רשמית של ישראל
חשבתם שהיום היה חם? שרב קיצוני יפקוד את רוב אזורי הארץ

אירוע לציון יום הנכבה, טירת הכרמל. מאי 2016. הרשימה המשותפת, מערכת וואלה! NEWS
ללא אירועים חריגים. ח"כ איימן עודה בצעדה בטירת הכרמל, היום/מערכת וואלה! NEWS, הרשימה המשותפת

אירוע נוסף שנרשם במסגרת ההכנות ליום הנכבה אירע במהלך הלילה. במהלכו, הסירו אלמונים את דגל ישראל מנקודת שיטור קהילתי בכפר שעב שבגליל התחתון, ותלו במקומו את דגל הרשות הפלסטינית. בנוסף, פגעו האלמונים במצלמות אבטחה במקום. המשטרה פתחה בחקירת האירוע, בחשד לפגיעה בסמלי שלטון והשחתת רכוש ציבורי.

אירוע לציון יום הנכבה, טירת הכרמל. מאי 2016. הרשימה המשותפת, מערכת וואלה! NEWS
משתתפי הצעדה בטירת הכרמל, היום/מערכת וואלה! NEWS, הרשימה המשותפת

מחר צפויות להתקיים באוניברסיטת תל אביב שתי הפגנות מקבילות - האחת של סטודנטים ערבים לציון יום הנכבה, והאחרת של סטודנטים יהודים נגד ציון יום הנכבה ובעד חגיגות יום העצמאות ה-68 של מדינת ישראל. לדברי הסטודנטים היהודים, מהות ההפגנה הנגדית היא "נגד שקר הנכבה". "גם השנה הסטודנטים הערבים מציינים את יום הקמתה של מדינת ישראל כיום אסון. אנחנו, סטודנטים ציונים, לא מוכנים לתת יד לחרפה הזאת", נכתב בהזמנה הקוראת לסטודנטים להגיע להפגנה.

גם בשנה שעברה התקיימו שתי הפגנות מקבילות באוניברסיטת תל אביב במהלך יום הנכבה. בהפגנות אלו נעצרו שני פעילים, האחד פעיל של ארגון להב"ה והאחר פעיל שמאל.

פלסטיני מפגין  במהלך אירועי יום הנכבה באזור כלא עופר, מאי 2015. רויטרס
עימותים ביום הנכבה בשנה שעברה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully