וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת התרופות הגדולה בארה"ב: לא נספק יותר רעל לעונשי מוות

14.5.2016 / 11:55

חברת "פייזר", הספקית האחרונה של סמים קטלניים לצורך הוצאות להורג בחלק ממדינות ארה"ב, מסרה כי תפסיק למכור לרשויות סמים מסוכנים שבהם נעשה שימוש למטרה זו. המוצרים ישווקו לצרכנים פרטיים בשל חשיבותם הרפואית

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בנאום מול עשרות אלפים בוותיקן: האפיפיור קרא לבטל את עונש המוות, פברואר)

יצרנית התרופות "פייזר", הגדולה ביותר בארצות הברית, הודיעה אתמול (שישי) כי החלה בצעדים שיוודאו כי לא ייעשה שימוש באף אחד ממוצריה בזריקות רעל הניתנות לנידונים למוות. החברה הייתה בעצם האחרונה שאפשרה למדינות ארצות הברית שבהן נגזר עונש מוות לרכוש ממוצריה לצרכים אלה, זאת לאחר ש-20 חברות דומות באמריקה ובאירופה עשו צעד דומה בשנים האחרונות.

בהודעה שפרסמה "פייזר" באתר האינטרנט שלה נכתב כי תחל ב"הגבלת חלוקה" של מוצרים מסוימים שנעשה בהם שימוש לזריקות עבור עונשי מוות. "החברה מתנגדת נחרצות לשימוש במוצריה עבור זריקות רעל לעונשים", נכתב.
החברה אחראית, בין היתר, לייצור סם ההרדמה החזק פרופופול, שגרם למותו של הזמר מייקל ג'קסון. כמו כן, "פייזר" תפסיק לשווק שישה מוצרים נוספים שבהם, לדבריה, נעשה שימוש בהוצאות להורג בארצות הברית.

עוד ידיעות מהעולם:
"הנאנסת בת ה-9 לא יוצאת לי מהראש": המסע לשיקום שפחות המין של דאעש
"חוק השירותים" הוא רק ההתחלה: בדרום ארה"ב יוצאים למלחמה בגייז
צפו: דובת הקוטב הקטנה שכבשה את הקהל בהופעה ציבורית ראשונה

חדר הנידונים למוות בלינקולן, נברסקה, 2010. AP
צרכנים פרטיים יוכלו להמשיך לרכוש את המוצרים. חדר נידונים למוות בנברסקה שבארצות הברית/AP

החברה אחראית, בין היתר, לייצור סם ההרדמה החזק פרופופול, שגרם למותו של הזמר מייקל ג'קסון. כמו כן, "פייזר" תפסיק לשווק שישה מוצרים נוספים שבהם, לדבריה, נעשה שימוש בהוצאות להורג בארצות הברית.

"הגבלת החלוקה" שעליה הצהירה החברה המובילה תכלול את הפסקת הפצת ששת המוצרים לספקים ולמשווקים ברחבי ארצות הברית. צרכנים פרטיים יוכלו לרכוש את החומרים הרעילים, אך רק בתנאי שלא ימכרו את המוצרים למוסדות המשויכים למדינה שעלולים לעשות בהם שימוש לעונשי מוות.

לטענת החברה, היא תמשיך להציע למכירה את המוצרים מאחר שהם "מסייעים לשיפור חייהם של רבים". הם ישווקו רק תחת השמות המסחריים של התרופות שבהן הם נמצאים.

מטה חברת התרופות Pfizer, שאסרה על שימוש במוצריה להוצאות להורג, בניו יורק. 14 במאי 2016. רויטרס
החברה הצטרפה לחברות רבות נוספות. מטה "פייזר" בניו יורק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully