וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיקוקים, חגיגות ושלל ברכות: ישראל חוגגת עצמאות 68

אירועי יום העצמאות ה-68 של מדינת ישראל נערכו ברחבי הארץ, עם שורת הופעות וטקסים צבעוניים. הנשיא ריבלין בברכה מיוחדת: "עצמאות אמיתית היא החופש להשמיע, לחגוג וליהנות ממגוון הקולות של כלל ישראל"

ספק 500

משטרת ישראל נערכה בכוחות מתוגברים לקראת אירועי יום העצמאות ה-68 של מדינת ישראל, שמצוין היום (חמישי) ברחבי הארץ. מאות שוטרים ומתנדבים התפרסו אמש לקראת החגיגות ברחבי הארץ בצירי התנועה והתמקדו במתן שירות למשתמשי הדרך. מהמשטרה נמסר כי אכיפה מתבצעת בדגש על עבירות מסכנות חיים ועמדות הסברה שהוקמו בסמוך למוקדי הבילוי הלילה.

נשיא המדינה ראובן ריבלין פרסם ברכה לכבוד החג, שבה מסר: "הייתי ילד בן תשע כשקמה מדינת ישראל. המראה של דגל ישראל הריבונית והחופשית מתנופף בחופשיות בראש התורן – נחרת בזיכרוני לעד. גם היום כשאני רואה את דגל המדינה מונף אל על – גאווה ושמחה ממלאות את ליבי. עבור בני הדור שלי – דור התקומה הנפת הדגל לעולם לא תהיה דבר מובן מאליו".

עוד בוואלה! NEWS:
"נושאים יחד תפילה ותקווה": ישראל חגגה 68 בטקס הדלקת המשואות
זוג מבוגר, עולה ופסיכולוגים: מה מאחלים למדינה דיירי עצמאות 68?
וואלה, הבנתי: אז למה באמת יום הזיכרון צמוד לעצמאות?

זיקוקים בשמי פתח תקווה, 11 במאי 2016. ראובן קסטרו
זיקוקים בשמי פתח תקווה, אמש/ראובן קסטרו

"לצד קולות העשייה והחדווה, שמענו גם קולות צורמים", הוסיף הנשיא. "ראינו את מחיר הפלגנות והגזענות, חוסר הסובלנות, המדון ושנאת האחר. עצמאות אמיתית היא החופש להשמיע, לחגוג וליהנות ממגוון הקולות של כלל ישראל, רמים ושונים ככל שיהיו. אומה חופשית, חזקה ועצמאית, היא זו המאפשרת לכל בניה להשמיע את קולם למרות ההבדלים בדעה, בהשקפה, במחשבה ובגישה. זוהי אומה שמכילה. אומה שלא נאבקת בניגודים שבה, אלא לומדת לשאת אותם באהבה על מחנותיה ושבטיה השונים".

לדבריו, "ביום העצמאות ה-68 יום חגה של מדינת ישראל, אני תקווה כי נמצא את הדרך, לפלס מסילות של כבוד ואחווה, האחד ללב השני. ברגעים חגיגיים אלו, ונוכח נחשול של אסלאם קיצוני גואה מעבר לגבולותינו, זוכרים אנו כי עדיין לא הגיעה העת לה אנו מייחלים להניח את חרבנו. אנו בטוחים בחוסננו, ומאמינים בצדקת דרכנו. מי ייתן ושנת העצמאות הבאה עלינו לטובה תהיה שנת שקט ושלווה, שנה של הקשבה של סובלנות של התחדשות ושל יצירה".

עוד באותו נושא

חוגגים עצמאות 2016: המקומות שבהם תוכלו לעשות מנגל ללא תשלום

לכתבה המלאה
ערב יום העצמאות, רמת גן. 11 במאי 2016. עיריית רמת גן, מערכת וואלה! NEWS
חגיגות ברמת גן, אמש/מערכת וואלה! NEWS, עיריית רמת גן

"מדינה צעירה בת 68 שנים, מלאת הישגים - והעתיד עוד לפנינו", כך קרא הנשיא לשעבר שמעון פרס, בסרטון שפורסם אמש ברשתות החברתיות, לרגל יום העצמאות. בסרטון, שלח פרס ברכה לאירועי יום העצמאות בקהילות היהודיות בעולם, שבו הוא מברך את כל עם ישראל, יהודי התפוצות וידידי ישראל ברחבי העולם.

"אנו חוגגים היום 68 שנים להקמתה של מדינת ישראל", קרא פרס. "אני חוזר לשנת 1948, להקמת המדינה, כשהיינו מיליון תושבים - והיום אנו פי שמונה. ישראל של היום גדולה מכל חלום שהיה למקימיה". לדבריו של הנשיא לשעבר, "אני מבין קצת בגיל - 68 שנים זה גיל צעירץ המדינה מלאת הישגים והעתיד עוד לפניה. אני רואה את הילדים שלנו, ואני זוכר גם אלו ששילמו בחייהם והקימו לנו מדינה מדהימה. אף עם לא הקים מכלום מדינה כזו. יש לנו עתיד מזהיר ועלינו להיות אופטימיים ולהסתכל על ילדינו ולא להיכנע".

שרת התרבות מירי רגב, שהובילה את ההכנות לטקס המרכזי בהר הרצל, פרסמה הודעה בפייסבוק, שבה כינתה את מדינת ישראל "אהובתי", וכתבה: "המחיר הכבד ששילמנו ועודנו משלמים על הזכות להיות עם חופשי בארצנו רק מעצים את הצורך בקיומך. ולכן אני מבטיחה לך שלעולם לא נרפה ממך, שנלחם עלייך, על ביטחונך, דמותך ואופייך. אני חיילת שלך ותמיד אהיה".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, פרסם סרטון חדש לכבוד יום העצמאות, ובו עשרות שגרירים מרחבי העולם מברכים את ישראל בברכת יום עצמאות שמח. "היום חבריה של מדינת ישראל מתייצבים לצידנו ומאחלים לנו יום עצמאות שמח", אמר דנון והוסיף: "למרות העויינות נגד ישראל בקרב מדינות רבות בפרלמנט העמים, יש לנו הרבה חברים מהרבה מדינות".

בסרטון השתתפו נציגים מארצות הברית, בריטניה, צרפת, ארגנטינה, פנמה, ומדינות נוספות. בנוסף לאיחולים לשנים הבאות, הם אמרו בעברית "יום עצמאות שמח".

קישוטים לרגל יום העצמאות ברחוב בן מימון, ירושלים, 11 במאי 2016. דוברות עיריית ירושלים,
העצים ברחוב בן מימון בירושלים, אתמול/דוברות עיריית ירושלים

בירושלים, העירייה יזמה פרויקט מיוחד לקישוט רחובות העיר בצבעי דגל ישראל. שדרת העצים ברחוב בן מימון נעטפה בנורות לד בצבעי כחול ולבן, וכך גם רחוב קינג דיוויד. תאורת החג, ביוזמת מינהל התפעול בעירייה ומנהלת רובע אורנים, תישאר עד לאחר יום ירושלים.

בחיפה, נחסמו שדרות מוריה מכיכר הספר עד רחוב מאפו, בשל אירוע "צאו בחוץ". מרשות הכינרת נמסר כי עם צאת יום הזיכרון ותחילת יום העצמאות, נרשמת תפוסה גבוהה ב-15 חופי האיגוד. חופי שקמים, ברינקי וצאלון נסגרו עקב תפוסה מלאה.

(עדכון ראשון: 21:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully