וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה ערבים מהצפון הואשמו בתכנון פיגועי דקירה בשער שכם

11.5.2016 / 14:00

שני כתבי אישום הוגשו נגד עלי סובח ואברהים שאמי, וכן נגד מהדי בסל, בחשד לקשירת קשר לרצח ועבירות נוספות. בתחילת השנה נסעו סובח ושאמי לירושלים במטרה לבצע פיגוע דקירה - אך התחרטו ושבו לכפרם

צלם: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(שער שכם במוקד אינתיפאדת היחידים. ריאיון לאולפן וואלה! NEWS)

פרקליטות מחוז חיפה הגישה כתבי אישום נגד תושבי ג'דיידה-מכר שתכננו לבצע פיגועי דקירה וירי בירושלים ובגליל המערבי - כך הותר היום (רביעי) לפרסום. בתיק, שנחקר בידי השב"כ, הוגשו שני כתבי אישום נפרדים, הראשון נגד עלי סובח, בן 24, ואברהים שאמי, בן 23, והשני נגד מהדי בסל, בן 23. נגד השלושה הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים. השלושה הואשמו בעבירות של קשירת קשר לביצוע רצח, ניסיון לרצח ועבירות נשק.

על פי כתב האישום, במהלך חודש ינואר תכננו יחד סובח ושאמי לנסוע באחת ההסעות המאורגנות מכפרם לירושלים, המשמשות מתפללים העולים למסגד אל-אקצא, במטרה לבצע פיגוע דקירה באזור שער שכם. השניים עשו זאת, לכאורה, בהשראת פיגועים קודמים שהתרחשו במקום ועל רקע עימותים סביב סוגיית התפילה במסגדים שעל הר הבית.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו בטקס האזכרה בהר הרצל: "האחדות הפנימית היא שורש קיומנו"
פיגוע מטענים חריג בבנימין: "בגלל יום הזיכרון - זו הצלחה של המחבלים"
ראש ממשלת צרפת יגיע לביקור בישראל לקראת ועידת השלום בפריז

שער שכם בירושלים. נועם מושקוביץ
שוטרי מג"ב בשער שכם/נועם מושקוביץ

סובח ושאמי מואשמים כי הגיעו לשער שכם כשהם נושאים עמם סכינים במטרה לבצע פיגוע, אך חזרו בהם משהחליטו כי לא יצליחו להוציא לפועל את כוונתם וכי עדיף לחזור למקום עם נשק חם. בהמשך נפגשו השניים פעם נוספת בכפרם ודנו באפשרות של ביצוע פיגוע ירי נגד חיילים בצומת אחיהוד.

כתב האישום מתאר עוד כיצד סובח נפגש במקרים נוספים עם שאמי, וכן עם חברו מהדי בסל, וסיפר להם על רצונו לבצע פיגוע דקירה. באחד המקרים שאמי העביר לסובח סכין ואיחל לו להצליח בתכניתו ושיגיע לגן עדן. סובח מואשם כי נסע פעם נוספת לירושלים במטרה לבצע פיגוע – אך מהדי, שידע על הכוונה, יצר קשר עם נהג ההסעה שעליה עלה סובח, והוא שכנע אותו להימנע מכך בטענה כי הדבר מנוגד לאסלאם.

זירת פיגוע הירי בשער שכם. מרץ 2016. TPS, מערכת וואלה
נהג ההסעה שכנע את סובח לא לבצע את הפיגוע. זירת פיגוע בשער שכם, במרץ האחרון/מערכת וואלה, TPS

לאחר התקרית הזו, חזר סובח מספר פעמים באזני מהדי על כוונתו לבצע פיגוע ולהפוך לשהיד. סובח תכנן אף לבצע פיגוע דקירה בבית כנסת, וביצע לשם כך סיור בעיר עכו, אך התחרט. בהמשך החליט לרכוש אקדח מסוג FN ואף בירר מחירים של כלי נשק מאולתרים, אך לא הוציא לפועל את תכניתו.

שאמי מואשם עוד כי סייע לסובח בכוונתו להוציא לפועל פיגוע וכי "תרם ליצירת תנאים שיאפשרו זאת". כמו כן, מוזכר בכתב האישום כי שאמי החזיק באופן בלתי-חוקי בתת מקלע מאולתר וכן בתחמושת לרובה אם-16, שאותם הסתיר, בין היתר בעזרת אחיו הקטין. גם מהדי בסל מואשם כי החזיק באופן בלתי-חוקי בתת-מקלע ובתחמושת עבורו, וכי העביר אותם לרשות אדם שלישי, שהכיר דרך קרוב משפחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully