וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב הנער שנפצע בפיגוע בפסגת זאב: "כולנו בטיפול, לא מתאוששים"

11.5.2016 / 0:19

שי בן עזרא, אביו של נאור שנפצע קשה בפיגוע שאירע באוקטובר , אמר כי אין לו נחמה בהרשעתו של המחבל בן ה-13. "הפסקתי לעבוד כי הוא זקוק לליווי", סיפר האב, שעומד להיזרק מדירתו. "אני נלחם במדינה במקום לרפא את הנפש שלי"

צולם בסמרטפון של וואווי, עריכה: ניר חן

"הפיגוע הזה השפיע על כל המשפחה, כולנו נמצאים בטיפול נפשי מאז שזה קרה" – כך סיפר אתמול (שלישי) שי בן עזרא, אביו של נאור שנפצע באורח קשה בפיגוע בפסגת זאב, בעקבות הרשעתו של המחבל בן ה-13 הבוקר בניסיון רצח. במשפחה, שעדיין מתקשה להשתקם, רואים בכך רק נחמה מועטה.

"הפסקתי לעבוד כי נאור זקוק לליווי מאז הפיגוע", סיפר האב. "לא קל לו להתאושש, בטח לא כשכל יום יש פיגוע חדש. זה לא דבר נורמלי שילד בן 13 לא יכול היום להסתובב חופשי ובלי ליווי ברחוב. הפציעה הנפשית יותר גרועה מהפציעה הפיזית. בבית החולים טיפלו בצורה יעילה בנאור, והוא יצא משם מהר יחסית. יש לו בעיות ביד, כאבים בחזה וברגל, אבל זה דברים שעדיין נסבלים. בסוף, הצלקת שבפנים היא גדולה פי עשרות מונים מהצלקת שבחוץ".

האב סיפר כי גם אחיו של נאור, כבן עשר, הושפע קשות מהפיגוע, שלו היה עד. "הוא ראה את הפיגוע והוא מלא בתחושות אשם שלא יכול היה לעזור לנאור. הוא ממש התחרפן מזה. תאר לך שאתה עומד באיזה מקום ולא יכול לעזור לאף אחד. זה נחקק לו בראש, וזאת למרות שהוא כן ניסה לעשות משהו ורץ לחפש אותי אצל חברים שגרים קרוב".

נאור בן עזרא שנפצע בפיגוע על ידי מחבל בן 13 בבית המשפט המחוזי בירושלים. אמרי סדן, מערכת וואלה! NEWS
גר לבד עם אביו. נאור בן עזרא לצד אביו שי, היום/מערכת וואלה! NEWS, אמרי סדן

נאור ושני הוריו, שי ורות, הגיעו היום בפעם הראשונה לדיון בעניינו של המחבל בן ה-13 שהשתתף בפיגוע הדקירה. לאחר הדיון, נאור ניסה לספר על תחושותיו לאחר הרשעתו של הנער שביצע את הפיגוע ביחד עם בן דודו, אולם כעבור כמה שניות הוא נאלץ ללכת הצידה, הרחק מעיני המצלמות כשהוא דומע. לדברי האב, בשל העובדה שבית המשפט המחוזי בירושלים שוכן במזרח ירושלים נאלצה המשפחה להגיע לדיון בליווי משטרתי. "הוא היה מבוהל היום בבית המשפט, בפניקה. זה לא משהו קל. היינו צריכים להיעזר במשטרה בשביל זה. זה הדבר היחיד שהיה יכול להבטיח את זה שהוא יוכל לראות את הבן אדם שעשה לו את זה", סיפר.

האב דחה את הטענות שהעלו עורכי דינו של הנער, שגרסו כי הוא לא התכוון לרצוח וכי הוא אף ניסה לעצור את בן דודו, שדקר בפועל. "הוא (המחבל שהורשע היום – א.ס.) יצא עם פיגיון, לא עם סכין, וידע בדיוק מה הוא מתכוון לעשות. בית המשפט קבע מה שכולם כבר ידעו – שהילד הזה עשה מה שעשה עם עזרה של המשפחה ותמיכה מהבית. ההורים שלהם היו מודעים לזה. אין הורה שבגיל 13-14 לא יודע מה הילד שלו עושה, מה הוא שומע, מה הוא רואה. נתנו יד חופשית ועודדו אותו באיזו שהיא צורה".

לדבריו, "יש הבדל בין לשלוח חיילים לקרב, לבין לשלוח ילדים. כשאין מוסר ואין הערכה לחיי אדם, אז מחממים את מי שקל לחמם אותו, ילדים. גם מבטיחים להם כל מיני דברים והם גם מקבלים כסף ותמיכה מהרשות הפלסטינית. לפעמים כשהם עצורים אצלנו גם המדינה מממנת אותם".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
המחבל בן ה-13 מהפיגוע בפסגת זאב בהארכת מעצרו, אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"הוא יצא עם פיגיון, לא עם סכין". הנער בן ה-13 בבית המשפט, היום/נועם מושקוביץ

הפיגוע שינה באופן דרמטי את חייהם של בני משפחת בן עזרא. האב נאלץ לעזוב את עבודתו כחשמלאי והוא מספר על הידרדרות קשה במצבם הכלכלי. "אנחנו בתקופה האחרונה משתדלים לא לדבר על הפיגוע. אנחנו רוצים להשתקם ולא רוצים ללכת אחורה, אבל המצב שלנו מתדרדר כלכלית. איבדתי את הפרנסה שלי. אנחנו שלוש פעמים בשבוע בטיפול פסיכולוגי, האימא, אני והילד. זה לא קל. כולם בטיפול".

לאב גם טענות קשות כלפי התנהלות המדינה וכלפי העובדה שהוא לא קיבל את הסיוע הנדרש לו בעקבות הפיגוע. ארבעת אחיו של נאור מתגוררים עם האם בנפרד. שי, שעמו מתגורר נאור, מנסה ללוות את תהליך השיקום שלו הדורש השקעת משאבים מרובים. שי סיפר כי נאור מתקשה להתאושש מהפיגוע וזקוק לליווי צמוד של מבוגר. הוא אמר כי הוא מועמד לסילוק מדירתו לאחר שלא הצליח לשלם את שכר הדירה בשל השינוי באורח החיים שלו לאחר הפיגוע.

"קיבלתי בהתחלה קצבה מהביטוח לאומי וכבר קיצצו לי בחצי. אני עסוק להילחם במדינה במקום לרפא את הנפש שלי", אמר. "אני גר לבד עם נאור. כל המטלה שלו נופלת עליי והאימא עוזרת כשהיא יכולה. אנחנו עוד מעט מחוץ לבית. לא יכולים לשלם שכירות כי הפסקתי לעבוד במקום שעבדתי בו שלוש שנים. במדינה צריך לקחת זכויות בכוח ולא לקבל אותן באהבה. אני לא הראשון ולא האחרון כנראה".

(עדכון ראשון: 22:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully