וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ביקשה להאריך מעצר אריתריאים כדי לגרשם, בית המשפט סירב

9.5.2016 / 15:40

שני זרים נעצרו באירועי מחאה אלימים נגד המשטר בארצם, שציין את יום עצמאותה. שופטת השלום מתחה ביקורת על השוטרים שלא החלו בהליך הגירוש במהלך ימי המעצר. המשטרה צפויה לערער

צילום: מד''א

בית משפט השלום בתל אביב שחרר היום (שני) שני אזרחי אריתריאה שנעצרו ביום שישי כשהשתתפו באירועי מחאה אלימים נגד המשטר בארצם, שציין את יום עצמאותה בסוף השבוע. זאת למרות בקשתה של המשטרה להאריך את מעצרם בעוד כמה שעות, כדי שניתן יהיה להעבירם למתקן "סהרונים" שבנגב ואז לגרשם מישראל. המשטרה הודיעה כי תערער על החלטת בית משפט השלום למחוזי.

במהלך הדיון מתחה השופטת רונית פוזננסקי כץ ביקורת על המשטרה וקיבלה את עמדת הסנגוריה הציבורית שגרסה כי הדרישה להאריך את מעצרם רק כדי להעבירם ל"סהרונים" אינה חוקית – מאחר שמדובר בהליך מנהלי ולא פלילי, שבגינו נעצרו מלכתחילה.

בסוף השבוע נעצרו כמה אריתריאים שהשתתפו באירועים האלימים נגד המשטר באריתריאה, בין היתר באירוע הרשמי של השגרירות בגני התערוכה בעיר. בקטטה שאירעה בגני התערוכה נפצעו שמונה בני אדם, בהם אחד במצב בינוני. בשל מעמד החשודים כנתינים זרים, חלק גדול מהם הועבר לידי רשות ההגירה.

עוד בוואלה! NEWS:
נמל אשדוד הודיע לעובדים על התייעלות: "הם יפטרו עשרות"
חייל במצב קשה לאחר שהתמוטט בפעילות גופנית במרכז; הנסיבות נבדקות
בניגוד לעמדת הפרקליטות: עונשו של שלומי לחיאני קוצר בשליש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המהומה בגני התערוכה, ביום שישי האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואולם בשונה מאלה, שני החשודים ששוחררו היום - מליס מהרווי ומיקלה טקלו – לא הועברו לרשות ההגירה במהלך ימי מעצרם, שתמו היום. ולכן, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם, אך נדחתה. השופטת קיבלה במלואה את עמדת הסנגורית עו"ד יעל פיקלמן. "במהלך ימי המעצר ובוודאי אתמול יכולה הייתה היחידה החוקרת לפתוח בהליך הנוגע לרשות ההגירה ולמנוע את המצב שאליו נקלענו היום", כתבה בהחלטתה.

גורמים משפטיים אמרו כי ל"תרגיל" שכשל יש משמעות רבה, מאחר שמדי יום מבקשת המשטרה להאריך מעצר של שוהים בלתי-חוקיים מהשטחים כדי לבצע את הליך הגירוש בלבד. לטענתם, לאחר שהתקבלה החלטת השופטת פוזנסקי, עשויים סנגורים של שב"חים להתנגד להארכת מעצר לשם השלמת הליך הגירוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully