וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבריין ריקו שירזי לא יורשה לצאת מהכלא להלוויית בנו

8.5.2016 / 11:52

בשב"ס ובמשטרה החליטו כי שירזי, הנושא שמונה שנות מאסר על עבירות מס, לא יוכל לצאת להלוויית בנו שחוסל אמש. הסיבה: חשש שינסו לפגוע בו, והאפשרות שיעביר הוראה לפגוע ביריביו. סנגורו של הבן: "לא דובר על נקמה"

עריכה: ניר חן

העבריין ריקו שירזי, המוגדר ראש ארגון פשיעה בנתניה, לא יורשה לצאת מהכלא כדי להשתתף בהלוויית בנו, שי, שחוסל אמש ביריות בתל אביב. כך הכריעו חוקרי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) ושב"ס עוד בטרם הגיש שירזי בקשה רשמית בנושא. "בקונסטלציה שנוצרה שבה חוסל בנו של ריקו שירזי אנחנו בטוחים כי יש סבירות גבוהה שאם הוא יצא להלוויה ייפגעו אנשים נוספים", הסביר גורם בכיר בשב"ס.

שירזי נושא שמונה שנות מאסר בכלא רימונים בשל עבירות מס והלבנת הון. הלילה הגיע סגן מפקד הכלא לתא שבו הוא כלוא, כשהוא מלווה בעובדת רווחה וחובש, והודיעו לו על רצח בנו. "הוא לקח את זה מאוד קשה", סיפר גורם בשב"ס. אף שטרם הגיש בקשה רשמית, הביע שירזי את רצונו להשתתף בהלוויה. בשעות האחרונות התקיימו התייעצויות בין בכירי שב"ס לחוקרי היאחב"ל ושוטרים מחוז מרכז במשטרה סביב הסוגיות המודיעיניות והמבצעיות.

על פי גורם בשב"ס, העמדה של הגופים היא שקיימת סכנה כפולה אם תתאפשר יציאתו של שירזי להלוויה: "יש חשש שינסו לפגוע גם באב, ואבטחתו במקום הומה היא משימה בלתי-אפשרית. כמו כן, החשש שהוא יעביר מסרים לפגוע ביריביו הוא אפשרות ריאלית", הסביר גורם בכיר בשב"ס. עם זאת, מסתמן כי יאפשרו לשירזי להגיע לקבר של בנו ביום רביעי הקרוב, בליווי אנשי יחידת "מצדה" של שב"ס.

חיסולו של שי שירזי, שכונה בעולם הפשע וגם במשטרה "הנסיך", אירע אמש ברחוב משה סנה, בסמוך לבית העלמין קריית שאול שבצפון תל אביב. מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי שירזי נסע במכונית עם עבריין נוסף מארגונו של יצחק אברג'יל. כשעמדו ברמזור בדרכם לפנות לשכונת המשתלה, נעצרה לידם מכונית ומתוכה נורו מספר רב של כדורים. על פי הערכה ראשונית, היורים זימנו את השניים למפגש באזור, ולמעשה טמנו להם מארב ורצחו את העבריין בצומת הסואן. העבריין השני נפצע באורח קל.

עוד על חיסול שי שירזי:
"יש לו בלאגן עם שירזי": ההקלטות שחושפות את סכסוכי "הנסיך" של עולם הפשע
עד ראייה לחיסול העבריין בת"א: "שמעתי אותו צועק לאמבולנס"
העבריין שחוסל בתל אביב: בנו של ריקו שירזי, "הנסיך" של עולם הפשע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא ישתתף בהלוויה. ריקו שירזי/מערכת וואלה!, צילום מסך

סנגורו של שי שירזי, עו"ד ג'קי סגרון, סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי שוחח עם אביו ריקו אחרי החיסול ולדבריו אין לו כוונה לנקום את מותו. "זה רגע משבר, זה לא בדרך הטבע שאבא קובר בן. הוא בהלך רוח לא הכי טוב, בלשון המעטה", אמר עו"ד סגרון. "אני לא חושב שאנחנו צפויים לחיסולים נוספים, ריקו כרגע נמצא בכאבו ומסתגר עם עצמו. ממש לא דובר על נקמה בשיחת הטלפון".

לדברי הסנגור, שירזי הבן עבר שינוי בכלא, וכשהשתחרר עשה כל הניתן על מנת להתרחק מעולם הפשע. "לאחר צאתו מהכלא הוא הקים עסק בתחום המימון, עסק לגיטימי שעובד בשקיפות מלאה עם רשויות החוק. הוא לא התרועע עם עבריינים", סיפר עו"ד סגרון. "הדמות שיצרה לו התקשורת, או הכינוי 'נסיך' לדעתי זו פיקציה כי רוצים להמליך מלכים ונסיכים. שי ברח מאור הזרקורים, שי ברח מכל מה שהיה קשור לפשיעה. לא היו לו שום כוונות להמשיך עם התחום הפלילי".

בהתייחסו למי עומד מאחורי החיסול, אמר עו"ד סגרון כי לא היו לו אויבים. "בכלא הוא היה ילד טוב ירושלים, הוא היה נתון בהפרדה ארצית ולא התחכך עם אסירים אחרים. למיטב ידעתי לא היה שום סכסוך פלילי כשהוא היה בכלא", הסביר. "כשהוא יצא לפני שנה וחצי מבית הסוהר המשטרה הזהירה אותו אזהרה מאוד כללית, כמו שעושים לכל מי שמעורב בפשיעה, אמירה כללית שישמור על עצמו. מעבר לזה לא היה שום דבר קונקרטי. לצערנו הרב, כמי שעובד בתחום הפלילי, במדינת ישראל לא צריך להיות עבריין כדי להירצח. אני מאמין שמשטרת ישראל תעשה את העבודה ותגיע למפגעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully