וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שפרש עקב סערת "שתולים בתרבות": מנכ"ל "אם תרצו" שב לתפקידו

8.5.2016 / 13:45

פרסום ראשון: מתן פלג, שהשעה את עצמו לפני כ-3 חודשים, צפוי לחזור בימים הקרובים לתנועה. בחוברת שיפיץ לאנשיה חוזר פלג על הטענות נגד אנשי הרוח, הנותנים לדבריו "רוח גבית ל-BDS", ומוסיף כי אינו מתחרט על הקמפיין

עריכה: ניר חן

פרסום ראשון: כשלושה חודשים אחרי שפרש מתפקידו בתנועת הימין "אם תרצו" בשל סערת קמפיין "השתולים בתרבות", יחזור מתן פלג לכהן כמנכ"ל התנועה בימים הקרובים. בשל סערת קמפיין "השתולים בתרבות", בחוברת שיפיץ לפעילי התנועה, צפוי לחזור פלג על ההאשמות נגד אמנים בכירים בישראל שלטענתו מסייעים לתנועת ה-BDS. בין היתר, מציין פלג את שמותיהם של אנשי רוח ותרבות הפועלים נגד המדינה, וכותב כי "אירופה משכנעת את עצמה ואת שאר העולם שישראל היא התגלמות הנורא מכול, ובמקביל, האליטה הישראלית משתילה מסר דומה מבפנים".

כמה ימים לאחר שהשיקה התנועה את הקמפיין, שנחשף בוואלה! NEWS, ספגו אנשי "אם תרצו" גינויים רבים – כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו. בעקבות כך, השעה עצמו פלג מהתפקיד והצהיר כי הקמפיין היה "מהלך שגוי שגרם נזק לא רק ל'אם תרצו' ולשותפים רבים לדרך, אלא יצר רושם מוטעה של רדיפה אישית, ולא כך הדבר". בעת שהשעה את עצמו, הסביר כי "בעניינים האלה אין מקום לטעויות". "'אם תרצו' גדולה מאתנו. היא כוח חלוץ בקרב על הרעיון הציוני ולכן אין בפעילותה מקום לאי-דיוקים. כל מהלך שלנו צריך להיות מדויק עד לאות האחרונה. זה מה שאני דורש מהתנועה, וזה מה שאני דורש מעצמי. לאור זאת, החלטתי להשעות את עצמי כרגע מהנהגת 'אם תרצו' ולעשות חשבון נפש, לבצע תחקור מקיף ולהשתפר להמשך", אמר.

לקריאה נוספת בנושא:
אם תרצו מתנצלים על קמפיין השתולים בתרבות: "היינו צריכים להקפיד יותר"
"צריך להשיב מלחמה": ח"כים ואמנים נגד הקמפיין החדש של "אם תרצו"
מייסד "אם תרצו": "קמפיין 'שתולים בתרבות' הוא טעות"

מנכ"ל "אם תרצו", מנכ"ל פלג. עמוד הפייסבוק של "אם תרצו", צילום מסך
פרש בעקבות הקמפיין אך לא יתנצל עליו. פלג/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של "אם תרצו"

עם זאת, לידי וואלה! NEWS הגיעה חוברת שפלג כתב לאחרונה ושאותה הוא מתכנן להפיץ לפעילי "אם תרצו". בחוברת, שתודפס תחת הכותרת "הקרב על הרעיון הציוני", חוזר פלג על המסרים שעמדו במרכז הקמפיין השנוי במחלוקת ומבהיר כי הוא אינו מתחרט. יתר על כן, פלג מתייחס בדברים שכתב לאנטישמיות בעולם ולסיוע לה מצד גורמים בתוך ישראל, אלו שכונו על ידיו "שתולים" בסדרת הקמפיינים שהוביל.

באחד מעמודי החוברת שתתפרסם בקרוב כותב פלג: "בעוד התסכול הנפשי הפוסט-טראומטי של אירופה מופנה כלפי היהודים, נראה שחלק גדול באליטה הישראלית אימץ לעצמו מחלה דומה. הצרה היא שהמכנה המשותף הזה שבין האליטות הישראלית והאירופית מציב אותנו כחברה ללא שום קו הגנה. אירופה משכנעת את עצמה ואת שאר העולם שישראל היא התגלמות הנורא מכול, ובמקביל, האליטה הישראלית משתילה מסר דומה מבפנים". בהמשך, הוא מציין במפורש את היותם של אמנים רבים "שתולים" וכותב כי "קושי נוסף להיאבק בתופעת הדה לגיטימציה מבפנים, מלבד העובדה שהארגונים מוגנים על ידי מעצמות אירופה, היא מעורבותם של אישים מכובדים כל כך באליטה הישראלית".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
"שתולים בתרבות", אנשי תרבות שלקחו חלק באירוע תמיכה של "שוברים שתיקה" – ראיון ליב יו עם שרית וינו אלעד+שטיינמץ באולפן+שיחת טלפון עם דב חנין. מערכת וואלה!
פלג צפוי לחזור בחוברת שיפרסם על שמות אנשי רוח שהופיעו בקמפיין. קמפיין "שתולים בתרבות"/מערכת וואלה!

כדי להדגים את דבריו, מפרט פלג על הסופר עמוס עוז, ומתארו: "הוא 'חבר מועצת 'בצלם', ארגון שחלק מראשיו תומכים ב'זכות השיבה', ואחד מחבריו למועצה חושב שישראל היא מפלצת נאצית שצריך לדרוך על ראשה. עוז עצמו מטיל חרם על נציגויות ישראל בעולם. מה זה, אם לא רוח גבית ל-BDS?". אך פלג לא מותיר את עוז לבד ברשימה, ומציין אנשי תרבות נוספים. לטענתו, "עמוס עוז אינו לבד. לצדו ברשימה ש'בצלם' מפרסמים מופיעים גם א.ב יהושוע, חוה אלברשטיין, גילה אלמגור, דוד גרוסמן, רבקה מיכאלי, רונה קינן, סמי סמוחה ועוד. יהושע סובול נמצא בוועד הציבורי שמפרסם 'יש דין', הזמר האהוב שאנן סטריט מפורסם ברשימת המועצה של הקרן לישראל החדשה ועוד ועוד ועוד".

המנכ"ל החוזר אף מציין במסמך שכתב את הסערה הציבורית שהביאה לעזיבתו את ראשות התנועה. "בעודי רושם את השמות הללו לא רק שאני מתמלא בחוסר נעימות, אלא גם בחשש מבוסס אפילו מלציין זאת", כתב פלג, והוסיף: "שמא יחברו שוב המתקרנפים אל שוטרי המחשבות, וביחד ידרשו לסלק אותי מן העיר. ייתכן שכוונת האמנים טובה, אך ההיסטוריה אינה נמדדת על פי מידת הכוונה אלא על פי מידת התוצאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully