וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על קמפיין "אם תרצו": "מתנגד לשימוש במונח בוגד"

28.1.2016 / 17:45

ראש הממשלה התייחס לסערה סביב הקמפיין של "אם תרצו", שנחשף אתמול לראשונה בוואלה! NEWS, נגד אנשי תרבות. לדבריו, "אנחנו דמוקרטיה ויש בה ריבוי דעות. באותה העת, רוב הציבור מתנגד נחרצות ל'שוברים שתיקה'"

צילום: שלומי גבאי עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (חמישי) לסערה סביב הקמפיין הנוכחי של "אם תרצו" נגד אנשי תרבות, שנחשף לראשונה אתמול בוואלה! NEWS, ואמר כי הוא מתנגד למהלך של הארגון.

"אני מתנגד לשימוש במונח 'בוגד' לאלה שלא מסכימים איתי. אנחנו דמוקרטיה ויש בה ריבוי דעות", אמר נתניהו. "באותה העת, רוב הציבור מתנגד נחרצות ל'שוברים שתיקה', שמוציאים דיבתה של הארץ רעה בחו"ל".

לקריאה נוספת:
מייסד "אם תרצו": "קמפיין 'שתולים בתרבות' הוא טעות"
קריאה לחקירה נגד "אם תרצו"; בנט: "קמפיין מביך, מיותר ומבזה"
"צריך להשיב מלחמה": ח"כים ואמנים נגד הקמפיין החדש של "אם תרצו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קמפיין "אם תרצו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתניהו הגיב לקמפיין אחרי שורה ארוכה של חברי כנסת ושרים. חבר הכנסת יואב קיש (ליכוד), יוזם "חוק השתולים", התנגד אף הוא לקמפיין. "אני מתנגד לקמפיין הפרסונלי של אם תרצו. התנגדתי גם לקמפיין הפרסונלי הקודם. בין הדרך הזו לבין חוק השתולים בהובלתי אין שום קשר. לא אתן יד לסימון אנשים ספציפיים, זו אינה דרכי".

לדבריו, "בלי הסתה, בלי לרמוס אף אחד, נתווה את הדרך שלשמה נבחרנו בכל אותם מקומות שחששנו כל כך מלהתקרב אליהם. נאמר את האמת: תרבות, אקדמיה, משפט ותקשורת הם חלק מרכזי בחיינו, והימין סוף סוף מוכן להשפיע גם בהם. קידום ומימוש מדיניות כן, קמפיין פרסונלי לא".

עמיתתו לסיעה, שרת התרבות והספורט מירי רגב, אמרה מוקדם יותר: "לצד זכות הציבור לדעת, יש להימנע מאמירות העלולות להוביל להסתה ואלימות. פגיעה בכל אדם בגין דעותיו הפוליטיות היא דבר פסול".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
"שתולים בתרבות". דורון שיינר 
Orlowski  GettyImages
דייב שחר,
"שתולים". חווה אלברשטיין, עמוס עוז, גילה אלמגור ושאנן סטריט/דורון שיינר Orlowski GettyImages דייב שחר

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט צייץ הבוקר בטוויטר: "הקמפיין נגד האמנים מביך, מיותר ומבזה". חבר הכנסת בני בגין מהליכוד אמר בריאיון לתכנית "המזנון" ברשת ב' כי "חיפוש, איתור וסימון של בוגדים כביכול הוא סממן פאשיסטי ותיק, מכוער ומסוכן". בגין קרא לחשוף את מקורות המימון של התנועה ו"להתנער מפגיעתה הרעה".

פריג' לשר הביטחון: להכריז על "אם תרצו" התאחדות בלתי מותרת

גם באופוזיציה תקפו את הקמפיין. "להגיד שעדנה מזי"א ועמוס עוז הם שתולים זה כמו לשים את רבין במדי אס-אס", אמר ראש השב"כ לשעבר ח"כ יעקב פרי (יש עתיד). יו"ר מפלגתו, ח"כ יאיר לפיד, הוסיף כי "זה לא עניין של פוליטיקה. זה עניין של הגינות בסיסית. כל אדם הגון - ימני או שמאלני - צריך לצאת נגד הקמפיין המכוער, המשסה, המפצל והאלים הזה".

יו"ר האופוזיציה והמחנה הציוני, חבר הכנסת יצחק הרצוג, תקף אף את הקמפיין. "המקארתיזם עושה ניסיון נאלח להשתלט על ישראל. פאר היצירה של אמני וסופרי ישראל יישאר לתמיד", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "המקארתיזם הישראלי והאפסים שמובילים אותו ייעלמו כמו שנעלמו בארצות הברית. השאלה היא רק מתי וכמה זה יעלה לנו?". הרצוג קרא לאם תרצו, שאותם כינה בציניות "חסידי השקיפות" ו"אבירי המנהל התקין", לחשוף מאיפה מגיע המימון ל"מסע העלוב שיצאו אליו".

ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) פנה הבוקר לשר הביטחון משה יעלון בדרישה להכריז על תנועת אם תרצו כהתאחדות בלתי מותרת בעקבות שורת פעולת המעודדות בתעמולה את מיגור חוקתה של ישראל ואת שלטון החוק בה. הוא נימק את פנייתו בקביעת בית המשפט כי מדובר בתנועה בעלת סממנים פאשיסטיים.

במכתבו כתב פריג': "אבקשך לפעול לאלתר בהתאם לסמכותך על פי תקנות ההגנה (שעת חירום), על מנת להכריז על תנועת הימין הקיצוני 'אם תרצו' כעל התאחדות בלתי מותרת. מדובר בתנועה שמעודדת באופן שיטתי בתעמולתה את מיגור חוקתה של ישראל ואת שלטון החוק בה, זאת באמצעות הסתה אלימה כנגד אזרחים וציבורים".

(עדכון ראשון: 17:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully