וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות פלסטיניים לוואלה! NEWS: ישראל הסיגה כוחותיה משטח הרצועה

לאחר ההסלמה שחלה בשבוע האחרון בגבול הדרומי, דיווחו מקורות מצריים כי קהיר תיווכה בין הצדדים בניסיון למנוע הידרדרות. איסמעיל הניה אמר בדרשת יום השישי כי חמאס "לא מעוניין במלחמה". ישראל: "לא נפסיק את הפעילות ההנדסית"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

מקורות ברצועת עזה מסרו היום (חמישי) לוואלה! NEWS כי צה"ל הסיג את כוחותיו מתוך שטחי הרצועה, במקומות שבהם טענו כי פעל מעבר לגבול שהוסכם לאחר מבצע "צוק איתן".עוד הם דיווחו כי הפעולות הישראליות לאיתור המנהרות נמשכות, אולם מצדו הישראלי של הגבול לעת עתה.

כמו כן, מקורות מצריים דיווחו לוואלה! NEWS כי במהלך היממה האחרונה העבירה קהים מסרים בין ישראל לחמאס, במטרה למנוע הידרדרות בשטח. הם הדגישו כי הפעולה הישראלית נועדה לאתר את המנהרות בלבד, ולכשתסתיים הפעילות הצבאית הנקודתית, ייסוג צה"ל בחזרה. לפיכך, לדברי המקורות, הבינו בחמאס שאין פני ישראל לעימות נרחב יותר.

גורמי ביטחון בישראל מסרו כי לישראל אין כל כוונה להפסיק ולאתר מנהרות. הפעילות בפרימטר הביטחוני (מאה מטר מגדר המערכת) מבוססת על הסכמי אוסלו ואין כל כוונה להפסיק את הפעילות ההנדסית שם.

עוד בנושא:
המדרון החלקלק שעלול לדרדר את ישראל וחמאס למלחמה
זיהה נקודת תורפה: חמאס מחטיא במכוון – ומנסה לקבל הקלות מישראל
הותר לפרסום: צה"ל חשף מנהרה התקפית בדרום רצועת עזה

איסמעיל הניה שיצא מהבונקר בעזה אחרי מבצע צוק איתן. אוגוסט 2014. אתר צפא, אתר רשמי
"לא נאפשר חדירות מצד ישראל". הניה לאחר שיצא מהבונקר בתום מבצע "צוק איתן"/אתר רשמי, אתר צפא

הבוקר התייחס סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הניה, להסלמה ברצועה. בדרשת יום השישי במסגד בעזה, אמר: "אנו לא מעוניינים במלחמה חדשה, אך לא נאפשר חדירות וקביעת עובדות בשטח מצד ישראל ברצועת עזה".

הבוקר תקף חיל האוויר יעדים של חמאס ברצועת עזה, לאחר שנורו שלוש פצצות מרגמה לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות מבצעית בסמוך לגדר המערכת, בדרום הרצועה. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק לכוחות. הפלסטינים דיווחו שעמדה של הג'יהאד האסלאמי נפגעה ממזרח לחאן יונס. כמו כן, הלילה דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים כי צה"ל ביצע ירי ארטילרי לעבר דרום רצועת עזה.

לקראת הצהריים דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים כי הושגה הסכמה על רגיעה ברצועת עזה באמצעות תיווך מצרי, שהייתה אמורה להתחיל בשעה 12:00. לפי הדיווח, הוחלט כי המצב בשטח יתנהל על פי הסכם הפסקת האש שהושג לאחר מבצע "צוק איתן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגזות ברפיח, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול ירה חמאס פצצות מרגמה לעבר החיילים בגבול לאחר שנחשף בשעות הבוקר כי הכוחות גילו מנהרה התקפית מדרום לרצועה. בתגובה ירו טנקים של צה"ל לעבר מוקדים חשודים. בהמשך, חיל האוויר תקף יעדים באזור רפיח וחאן יונס. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי כתוצאה מכך, נהרגה אישה אחת ונפצעו שניים נוספים. הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס היום בעקבות האירועים.

אמש הגיבה הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, להסלמה ברצועה ולחשיפת המנהרות, ומסרה כי כל הפירים שנחשפו למעשה אותרו כבר במהלך מבצע "צוק איתן". כמו כן, הארגון התייחס לדיווחים בישראל על דוח חמור של מבקר המדינה על התנהלות ההנהגה במבצע, וטען כי "השקרים (על חשיפת המנהרות) נועדו לשפר את תדמיתם של נתניהו ושר הביטחון שלו לאחר דוח מבקר המדינה המאשים אותם בשקר ובהסתרת העובדות".

לפי הודעת הארגון, "האויב הציוני, בהנהגתו הצבאית והמדינית, עדיין משחק בגורל האזור, ומשווק שקרים לחברה שלו ולגורמים אזוריים ובינלאומיים, שניסו במהלך הימים האחרונים להכיל את המצב. הוא מנסה להציג ניצחונות דמיוניים ושקריים". הארגון ציין כי במנהרה שנחשפה "נעשה שימוש בפעולת החדירה אל מעבר לקווי האויב בתאריך ב-17 ביולי 2014 - מה שהוביל באותו היום לגילויה".

טנקים סמוך לגבול רצועת עזה. מאי 2016. AP
כוחות צה"ל בסמוך לרצועה, השבוע/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully