וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות חלקיות בבחירות המקומיות בבריטניה: הלייבור מאבד מכוחו

6.5.2016 / 9:21

על רקע התבטאויותיהם האנטישמיות של כמה מחבריה, נראה כי מפלגת השמאל איבדה כמה מושבים ברשויות המקומיות באנגליה, וכן בבתי המחוקקים בסקוטלנד ובוויילס. עם זאת, בלונדון צפוי לזכות מועמד המפלגה ולהיות ראש העיר המוסלמי הראשון

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(קמרון למנהיג הלייבור: התנער מחיזבאללה ומחמאס)

מפלגת הלייבור בבריטניה איבדה מכוחה בבחירות האזוריות והמקומיות שנערכו אתמול בממלכה – כך עולה היום (שישי) מתוצאות חלקיות שפורסמו. הבחירות נערכו למועצות ב-124 מועצות מקומיות באנגליה, כמו גם לפרלמנט של סקוטלנד ולמועצה הלאומית של ויילס, וכן לראשות עיריית לונדון.

מדובר במדד להלך הרוח הפוליטי הראשון בבריטניה מאז הבחירות הכלליות שנערכו לפני כשנה. נוסף על כך, זהו מבחן ליו"ר הלייבור ג'רמי קורבין לאחר זכייתו המפתיעה בתפקיד לפני שמונה חודשים, והוא מגיע על רקע התבטאויות אנטישמיות של כמה מחברי המפלגה, שהובילו להשעייתם.

עוד כתבות מהעולם:
"פוגעני וחסר מודעות": טראמפ ניסה לחגוג עם המקסיקנים - וזכה לביקורות
יוסוף וסוהא: הגרסה הפלסטינית של רומיאו ויוליה כובשת את עזה
לראשונה זה 36 שנים: נפתח קונגרס מפלגת השלטון בקוריאה הצפונית

ספירת הקולות בבחירות לפרלמנט בסקוטלנד, מאי 2016. רויטרס
הלייסבור צפויה להגיע למקום השלישי. ספירת הקולות בסקוטלנד/רויטרס

מספירת יותר ממחצית מהקולות במועצות המקומיות באנגליה עולה כי הלייבור אמנם שומרת על רוב במרבית המועצות, אך היא איבדה כמה עשרות מושבים. על פי התוצאות הסופיות בסקוטלנד, המפלגה איבדה מכוחה באופן משמעותי והגיעה למקום השלישי, אחרי המפלגה השמרנית. זאת, בפעם הראשונה בשישים השנים האחרונות. מתוצאות חלקיות בויילס עולה כי המפלגה שמרה על הרוב שהיה לה במועצה הלאומית, אך איבדה מושב אחד.

"היינו צריכים לזכות בפער משמעותי בשל האופן שבו הממשלה השמרנית מתנהלת", אמר ל-BBC המחוקק מהמפלגה ג'ון מאן באכזבה. "היינו צריכים לזכות בהישג מרשים יותר".

סאדיק חאן, המועמד לתפקיד ראש עיריית לונדון, לאחר הצבעתו בבחירות לראשות העיר, מאי 2016. רויטרס
יהיה ראש העיר המוסלמי הראשון של לונדון. חאן אחרי הצבעתו/רויטרס

המפלגה עשויה למצוא נחמה בבחירות לראשות העיר לונדון, שם אמנם טרם פורסמו התוצאות אך סקרי דעת קהל מראים כי מועמד הלייבור סאדיק חאן צפוי להיות המוסלמי הראשון בתפקיד. חאן, מוסלמי ממוצא פקיסטני, צפוי לגבור על זאק גולדסמית', יריבו מהמפלגה השמרנית, בתום קמפיין שהתאפיין בהאשמות ובהכפשות הדדיות.

אם יזכה, הוא יחליף בתפקידו את בוריס ג'ונסון מהמפלגה השמרנית, שניהל את העיר בת 8.6 מיליון התושבים בשמונה השנים האחרונות. ג'ונסון מוביל את המחנה התומך בהיפרדותה של בריטניה מהאיחוד האירופי והוא נחשב ליורשו של ראש הממשלה דייוויד קמרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully