וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: העיירה "להרוג את היהודים" לא מצליחה להיפטר מעברה

5.5.2016 / 20:38

גם לאחר ששינתה את שמה לגבעת היהודים, העיירה בת 50 התושבים נתונה תחת מתקפות של גורמי ימין קיצוני, שמוחים על השינוי בשם. ראש העיירה הגיש תלונה במשטרה ומסרב להיכנע לאלימות

הכפר גבעת היהודים, ספרד. גוגל ארט', צילום מסך
שינתה את שמה ב-2014. העיירה גבעת היהודים/צילום מסך, גוגל ארט'

עיירה ספרדית עתיקה ששינתה את שמה מ"להרוג את היהודים" נתונה בתקופה האחרונה לתקיפות מצדם של אנשי ימין קיצוני, שריססו על שלטים ועל מבנים בעיירה סמלים ומסרים שמחו על השינוי. לורנזו רודריגז, ראש העיירה שכיום נקראת גבעת היהודים אמר היום (חמישי) כי לאחר התקרית שאירעה בסוף השבוע האחרון הוא החליט להגיש תלונה למשטרה.

"גבעת היהודים": כפר קטן בספרד שינה את שמו כמחווה לשורשיו

העיירה, שבה מתגוררים 50 תושבים בלבד, אישרה ב-2014 לשנות את שמה. לדברי ראש העיירה, מאז נרשמו שש תקריות ונדליסטיות או מחאות בכל פעם שנציג יהודי או ישראלי ביקר במקום. הוא הוסיף כי הגרפיטי והאלימות לא יעצרו את ניסיונותיה של העיירה להוקיר את שורשיה היהודיים.

מסמכים היסטוריים הראו כי השם "להרוג את היהודים" ניתן למקום רק ב-1627, וכי לפני כן שמו היה גבעת היהודים. השם ניתן לעיירה ככל הנראה בעקבות ההוראה על גירוש יהודי ספרד ב-1492. באותה העת, אלו שלא הסכימו להמיר את דתם לנצרות הקתולית, נאלצו לעזוב את ספרד או לעמוד בעינויי האינקוויזיציה.

חוקרים מסוימים מאמינים כי מקורו של השם "הרוג את היהודים" בתושבים יהודים שהמירו את דתם לנצרות ורצו להפגין את נאמנותם לשלטונות ספרד. אחרים מאמינים שהשינוי נבע מטעות. סמל העיר אף נושא סמל מגן דוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully