וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קזחסטן: הנשיא ביטל רפורמה חקלאית בשל מחאה ציבורית

5.5.2016 / 21:45

נורסולטן נזרבייב, ששולט ביד רמה במדינה שבמרכז אסיה, נכנע להפגנות הנדירות נגד ההחלטה לאפשר לזרים לרכוש אדמות חקלאיות. "אם האזרחים לא מבינים זאת, לא נכון להמשיך בכך"

נשיא קזחסטן נורסולטן נזרבייב, מאי 2016. רויטרס
לא מחבב ביקורת נגדו. נשיא קזחסטן נזרבייב/רויטרס

נשיא קזחסטן נורסולטן נזרבייב אמר היום (חמישי) כי הוא דוחה את הרפורמה בקרקעות שגרמה לגל של הפגנות במדינה שבמרכז אסיה. "אם התושבים שלנו לא מבינים וסומכים על ההחלטות שהתקבלו, אז זה לא נכון (להמשיך איתן)", אמר הנשיא במפגש עם שרי ממשלתו, לפי סרטון וידאו שפורסם על ידי לשכת התקשורת שלו בפייסבוק. נזרבייב ביקר את הממשלה על כך שלא הצליחה להסביר את הרפורמה לציבור כפי שצריך. שר הכלכלה ירבולאט דוסייב הציע להתפטר, כך לפי דוברת מטעם המשרד.

המחאה פרצה בעקבות החשש שהתכנית תאפשר לגורמים זרים – בעיקר לחברות סיניות – להשתלט על קרקעות חקלאיות, על אף שלפי חלק מההערכות קזחים רבים יצאו להפגין כדי להביע את תסכולם הכללי. ההפגנות שהתקיימו בכמה ערים גדולות בשבועיים האחרונים היו מצומצמות באופן יחסי, אך עצם נוכחותם של כמה מאות בני אדם באירועים מסוג זה היא נדירה ברפובליקה הסובייטית לשעבר, שעליה שולט נזרבייב ביד רמה.

מתנגדי רפורמת האדמות הכריזו על כוונתם לארגן הפגנות נוספות, בקריאת תיגר על הנשיא בן ה-75 ששולט במדינה העשירה בנפט מאז 1989 ושאינו סובל ביקורת רבה כלפיו. צו רשמי שהיה אמור להיכנס לתוקף ב-1 ביוי היה מאפשר לממשלה למכור אדמות למיזמים משותפים, במקרה שהם בידי תושבי קזחסטן ולהחכיר אותן למשך 25 שנה. החוק הנוכחי מאפשר חכירה של עד עשר שנים. נזרבייב אמר כי השינויים לא ייכנסו לתוקף עד לסוף השנה ויוקפאו שוב אם לא תהיה להם תמיכה ציבורית.

עוד ידיעות מהעולם
מרקל מזהירה את אירופה: ללא הגנה על הגבולות - נחזור ללאומנות
אחרי שישה ימים: חולצה אישה שנקברה תחת ההריסות בקניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully