וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלם לנו - ונסגור לך את התיק: חשד לסחיטת ח"כ לשעבר כהן

5.5.2016 / 20:10

לאחר תחקיר "עובדה" לגביו, קיבל אמנון כהן, לשעבר ח"כ בש"ס, שיחה מאדם שהתחזה למפקד יחבא"ל והציע לו לשלם בתמורה לסגירת התיק נגדו. כהן פנה למשטרה, שגילתה במהלך חקירה מאומצת שלושה מקרים נוספים

אמנון כהן בחגיגית בר המצווה של בנו של אלי ישי, ינואר 2011. עומר מירון
פנייתו למשטרה נגד השלושה היוותה את יריית הפתיחה לחקירה שהובילה למעצרם. ח"כ לשעבר כהן/עומר מירון

יחידה להב 433 של המשטרה הודיעה אתמול (רביעי) כי הסתיימה חקירתם של שלושה חשודים ששיתפו פעולה והתחזו לגורמים שונים בעלי השפעה על הרשויות, כשהם מציעים סיוע בקידום תהליכים בתמורה לתשלום. בהודעה נמסר כי עם סיום חקירתם, הועבר התיק להחלטת הפרקליטות. לוואלה! NEWS נודע כי התלונה שהחלה את הסיפור הגיעה מצד עורכי דינו של חבר הכנסת לשעבר אמנון כהן ממפלגת ש"ס, אשר עמד לאחרונה במרכזו של תחקיר "עובדה" ולפיו התקשר אליו אדם, הציג את עצמו כמפקד יחבא"ל, תנ"צ גדי סיסו, והציע לו לסגור את התיק נגדו ולגרום לכל עננת החשדות להיעלם אם ישלם לו.

למרות התחקיר, כהן חשד ובחר לפנות למשטרה. על אף החשש שנפתח נגדו התיק מחדש, ידע כי לא מתנהל נגדו הליך כרגע, ושם אמרו לו מיד כי מדובר במתחזה. פנייתו של כהן למשטרה היוותה את יריית הפתיחה לחקירה מאומצת ושלושת החשודים נעצרו ימים ספורים לאחר הגשת התלונה. אחד החשודים, יונתן נחמני, מרצה עונש מאסר בכלא על תרגילי עוקץ, והתקשר ככל הנראה מתוך כותלי בית הכלא.

עוד ידיועת בוואלה! NEWS:
ההסלמה בדרום: ירי הפצמ"רים נמשך; דיווח על הרוגה ברצועה מתקיפת צה"ל
הירי במעבר קלנדיה: המאבטחים שירו למוות באחים ייחקרו באזהרה
נתניהו דרש מיעלון שסגן הרמטכ"ל יפרסם הבהרה בנוגע לנאומו

"הבטיחו השפעה בקידום ההליכים וההחלטות"

ממצאי החקירה מעלים כי שלושת החשודים חברו יחדיו ופעלו בצוותא לצורך ביצוע ההונאה. השלושה, כך עולה מהחקירה, פנו למספר אנשים שבעניינם מתנהלים הליכים בבית הדין הרבני וברשויות אכיפה שונות והציגו עצמם כבעלי תפקידים או כקשורים לבעלי תפקידים, כשהם מבטיחים במרמה סיוע מול הרשויות והשפעה על קידום ההליכים וההחלטות שיתקבלו במסגרתם. בעבור השירות המוצע ביקשו המעורבים תשלום של עשרות אלפי שקלים.

בסיומה של החקירה, התגבשה תשתית ראייתית לכאורה לביצוע עבירות של נסיון תיווך בשוחד, נסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות כאדם אחר וכעובד ציבור וקשירת קשר לפשע על ידי שלושת החשודים בשלושה מקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully