וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצולת שואה נדרשה לפנות את דירתה בשל חוב: "אין לי לאן ללכת"

5.5.2016 / 18:00

רבקה מזור, אלמנה, נכה ואם שכולה בת 85, קיבלה הודעה מבנק לאומי לפנות את דירתה לפני שבועות אחדים, בעקבות חתימה על ערבות על דירתה בתל אביב. "איבדתי את המשפחה בגרמניה, ועכשיו אני צריכה להתמודד עם זה?", תמהה. בשל פניית וואלה! NEWS - בוטלה הדרישה לפינוי

סניף בנק לאומי בראשון לציון בו התרחש אתמול ניסיון שוד. ראובן קסטרו
הניצולה נדרשה לפנות את הדירה תוך שבוע. סניף של בנק לאומי/ראובן קסטרו
"כשקיבלתי את צו הפינוי כל האוניות שלי ירדו למצולות. הייתי בהלם"

בנק לאומי שלח לפני כחודשיים לניצולת שואה בת 85 הודעת פינוי מדירתה בשל חוב שנוצר מערבות שחתמה לבנה. רבקה מזור, אלמנה, נכה ואם שכולה, חתמה על ערבות למשכנתה - ועתה נדרשה לפנות אותה בתוך שבוע. בערב יום השואה נאלצה מזור להגיש להוצאה לפועל בקשה בהולה, באמצעות עו"ד רונן נאוי, בתחינה לעכב את פינויה מהדירה. בעקבות פניית וואלה! NEWS לבנק לאומי, ביטל הבנק את ההודעה.

"אין לי לאן ללכת, זה הבית היחיד שיש לי", אמרה מזור בשיחה עם וואלה! NEWS. "כשקיבלתי את ההודעה הפינוי כל האוניות שלי ירדו למצולות. הייתי בהלם". לדבריה, הדירה שווה יותר מכל חוב, והיא לא העלתה על דעתה שתידרש לפנותה. "ביום השואה אני צריכה להתמודד עם דבר כזה? את המשפחה שלי איבדתי בשואה. חוץ מההורים שלי כולם נספו. אנחנו החלטנו לצאת מגרמניה ממש בדקה ה-90", אמרה, "ועכשיו אני צריכה להתעסק גם בפינוי שלי מהבית?".

עוד בוואלה! NEWS:
הותר לפרסום: צה"ל חשף מנהרה התקפית בדרום רצועת עזה
"עכשיו כבר מותר לכולם לבכות": עדותה של ניצולת אושוויץ
האישה שכל משפחתה נטבחה מול עיניה לא מפסיקה לחייך

אילוסטרציה. ShutterStock
"ביום השואה אני צריכה להתמודד עם דבר כזה?"/ShutterStock

לדברי מזור, כששועבדה הדירה לבנק, לא נאמר לה שמדובר בחוב, אלא בהלוואה לבנה. האפשרות כי תמצא את עצמה ברחוב לא הוצגה בפניה. מזור קראה לבנק לאומי לבוא לקראתה ולהגיע להסדר בכבוד. "אני לא מרגישה טוב, בואו תפתרו איתי את העניינים", אמרה בפנייה לנציגי הבנק. "בשנת 2010 חתמתי על המשכנתה, משנת 2014 נפתח תיק בהוצאה לפועל למימוש המשכנתה. במשך כל השנים האלה לא היה לי עורך דין. זה אומר שאף אחד לא באמת דאג לזכויות שלי מעולם, והבנק ניצל את זה וחגג על זה. לראשונה מאז החלה כל הסאגה הזאת יש עורך דין שאפשר להגיע איתו לפתרון, ישר הנחתתם עליי את הגרזן?".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
ניצולת שואה קבלה צו פינוי מדירתה ערב יום השואה. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה! NEWS
החלטת ההוצאה לפועל על פינויה של מזור מדירתה/מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה! NEWS

בטיוטת הבקשה לעכב את הודעת הפינוי, נכתב כי "במסגרת הבקשה, המוגשת בסמיכות ליום הזיכרון לשואה ולגבורה, מתבקש כבוד רשם ההוצאה לפועל להורות בבהילות על עיכוב ביצוע החלטתו". נוסף על כך, צוין כי למזור לא ניתנה הזדמנות להשמיע את קולה בפני נציגי ההוצאה לפועל.

"לא ניתן בכלל להעלות על הדעת כי מזור תפונה מבית מגוריה בגין חוב שעל פי הטענה מהווה פחות מרבע משווי בית מגוריה", נכתב עוד בבקשה. "וזאת לפני שניתנה לה אפשרות כנה ואמיתית לבחון לראשונה את מצב הדברים לאשורו, בתוך פרק זמן קצר יחסית ואולי אף לגבש הסדר הוגן מול הבנק בטרם ביצוע הפינוי". בגוף הבקשה צוין כי למזור אין מגורים חלופיים וכי עלול להיגרם לה נזק "אדיר ויוצא דופן", בשל הפינוי. זאת, בשל "תגובה נפשית לרדיפות" שבגינה נקבעו לה 35% נכות במסגרת חוק נכי רדיפות הנאצים.

עו"ד רונן נאוי. באדיבות המצולמים
"זו שערורייה שבנק גדול ומכובד בישראל מרשה לעצמו להגיש בקשות כאלה נגד ניצולת שואה נכה". עו"ד נאוי/באדיבות המצולמים

עו"ד רונן נאוי מסר: "יש לעשות כל הניתן על מנת שניצולת השואה לא תפונה מדירת מגוריה, בשל חוב שלא מגיע לחמישית משווי הנכס ושבכלל לא היא זאת שיצרה אותו, אלא חוב של בנה שהיא חתמה לו ערבות. מדובר בשערורייה שבנק כל כך גדול ומכובד בישראל מרשה לעצמו להגיש בקשות מהסוג הזה נגד ניצולת שואה נכה, בזמן שהוא יודע מה מצבה הבריאותי, ועוד לפני שמוצו כל האפשרויות האחרות העומדות בפני הבנק כדי לגבות את החוב. כולי תקווה שהבקשה שלנו תביא את בנק לאומי וכונס הנכסים מטעמו לחשיבה מחודשת ולקיחת אחריות על חייה של אישה שכבר התייחסו אליה פעם אחת בחייה כאל סטטיסט".

בעקבות פניית וואלה! NEWS לבנק לאומי, ביטל הבנק את ההודעה וטען כי הוא מעולם לא נתן אישור לכך. "הבנק מעולם לא נתן אישור לפינוי, מדובר בפעילות משפטית של משרד עורכי הדין ומהרגע שהנושא הובא לידיעתנו נתנו הוראה להפסיק את ההליך באופן מידי", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully