וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה בדרום: חיל האוויר תקף חמישה יעדים ברצועת עזה

התקיפה מגיעה בתגובה לירי פצצות המרגמה מרצועת עזה לאורך היום, ולפי דיווחים תקף את שדה התעופה הישן ויעד נוסף ליד מוצב סופה, שספג ירי מוקדם יותר. צה"ל פועל לאיתור מנהרות וסגר את גזרת נחל עוז

צילום: שי מכלוף, עריכה: מתן חדד

- חיל האוויר תקף חמישה יעדים בדרום רצועת עזה
- פצצת מרגמה רביעית נורתה לעבר מוצב סופה שמדרום לרצועה
- צה"ל פועל לאיתור מנהרות בגבול
- חמאס מזהיר: "אל תבחנו את הסבלנות שלנו"
- חקלאים הונחו להתרחק מגדר המערכת וגזרת נחל עוז הוגדרה שטח צבאי סגור


חיל האוויר תקף הערב (רביעי) חמישה יעדים ברצועת עזה. לפי הודעת דובר צה"ל, מדובר ב"מטרות המהוות תשתיות טרור השייכות לארגון הטרור חמאס בדרום הרצועה". עוד נמסר: "צה"ל רואה בפעילות טרור בתווך התת קרקעי ומעליו כהפרת ריבונותה של מדינת ישראל, ורואה בארגון הטרור חמא"ס כאחראי הבלעדי לפעולות טרור אלו".

לפי דיווחים פלסטיניים, צה"ל תקף ממזרח לרפיח, בסמוך למוצב סופה ובשדה התעופה הישן ברצועה. זאת, לאחר יום שבו נורו ארבע פצצות מרגמה לעבר ישראל ללא נפגעים וצה"ל ירה ארטילריה לעבר שכונת שג'אעיה. בעקבות ההסלמה, פועל צה"ל במהלך היום לאיתור מנהרות שחדרו לשטח ישראל באזור רצועת עזה. אחר הצהריים הוכרזה גזרת נחל עוז, הסמוכה לרצועה, שטח צבאי סגור.

טנק בכניסה לנחל עוז. מאי 2016. שי מכלוף
הובלה של טנק בכניסה לנחל עוז, היום/שי מכלוף

גורמים מדיניים בירושלים העבירו מסרים תקיפים לחמאס בעזה באמצעות מתווכים על הירי, ותגובה שצפויה אם יימשך. תושבי הקיבוצים בעוטף עזה הונחו לגלות ערנות, התלמידים פונו מבתי הספר וחקלאים התבקשו להתרחק מהאזור הסמוך לגדר המערכת.

אחר הצהריים העביר חמאס מסר מאיים לישראל, כשאחד מבכיריו דרש "לא לבחון את הסבלנות" של הארגון. בדברים לסוכנות הידיעות הפלסטינית מען, אמר מושיר אל-מסרי כי "ההסלמה ברצועה היא הפרה בוטה של הפסקת האש", והאשים את ישראל במצב. "האויב צריך להבין שככל שיגברו פשעיו, כך תגבר התגובה", אמר. האתר "א-ריסאלה" המזוהה עם הארגון הודיע כי הפלגים הפלסטינים ברצועה התכנסו להתייעצות בנוגע לאופי התגובה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

תושבי העוטף: "מנסים שרעשי הרקע לא יפריעו לנו"

"אנחנו לא מופתעים, יש חשש מהסלמה – אבל לא ניתן לזה להשפיע על השגרה שלנו", אמר בני רחמים, מנהל גידולי השדה שבקיבוץ נחל עוז במועצה האזורית שדות נגב. במהלך הימים האחרונים, נתקלו חברי הקיבוצים בעוטף עזה ברעשים שלא שמעו כבר הרבה זמן. "אנחנו מנסים שרעשי הרקע לא יפריעו לנו ומצפים מהממשלה - שעשתה לא מעט עבור היישובים הללו להגיע לפתרון אמיתי ולא להדביק פלסטרים".

יעל רז לחיאני, גם היא תושבת בקיבוץ, אמרה כי ההתפתחויות לא משפיעות על שגרת חייה, אולם היא מקווה שלא תחול הסלמה נוספת. "ישנם רעשים שחזרו שלא שמענו הרבה זמן", אמרה. "יש חלק מהתושבים שחוששים וישנה דריכות בימים האחרונים, אבל אנחנו שומרים על שגרה בקיבוץ ומקווים שהרעשים ייעלמו".

כוח צה"ל בגבול רצועת עזה 23 באוגוסט 2014. רויטרס
חיילים בסמוך לרצועת עזה במבצע "צוק איתן"/רויטרס

רפי בביאן, קצין הביטחון במועצה האזורית, הסביר כי מדובר באירועים על הגדר שלא זולגים ליישובי עוטף עזה. זאת, אף שצה"ל תחם את הגזרה. "אני לא הייתי קורא לזה התחממות. כרגע אנחנו בשגרה מלאה, כרגע אין צפי לשום הערכה להסלמה", אמר.

החל מהבוקר אירעו שלוש תקריות של ירי פצצות מרגמה לעבר כוח צה"ל שפעל בסמוך לגדר המערכת ברצועת עזה ללא נפגעים. בתקרית רביעית נורתה אש לעבר הכוחות. מאוחר יותר ירה צה"ל גם לעבר עמדות חמאס באזור שג'אעיה. לאחר הירי, דווח בכלי תקשורת פלסטיניים כי בתי ספר בשכונה פונו מתלמידים. הלילה דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים על פיצוץ מטען חבלה בקרבת גדר המערכת בצפון רצועת עזה, בסמוך לכוח צה"ל. על פי הדיווח, לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. לפי הערכות, האש הייתה מכווונת נגד הכוחות הפועלים בשטח במטרה להתריס.

כמו כן, אתמול בשעות אחר הצהריים בוצע ירי מכיוון עזה אל עבר כלי הנדסי של צה"ל שפעל בסמוך לגדר המערכת, בצפון הרצועה גם כן. גם באירוע זה לא היו נפגעים אך נזק נגרם לכלי ההנדסי. בעקבות הירי, החלו הכוחות בשטח בסריקות.

(עדכון ראשון: 17:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully