וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמרון למנהיג הלייבור קורבין: התנער מחיזבאללה ומחמאס

ראש ממשלת בריטניה התייחס לסערת ההתבטאויות האנטישמיות במפלגת האופוזיציה וקרא למנהיגה להכריז כי שני הארגונים "אינם חבריו". קורבין תקף את מועמדו לראשות העיר לונדון

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון קרא היום (רביעי) בפרלמנט למנהיג מפלגת הלייבור להתנער מחמאס ומחיזבאללה ולהגיד שהם "אינם חבריו". זאת ברקע הסערה סביב ההתבטאויות האנטישמיות והאנטי-שראליות במפלגתו, שבעקבותיה נפתחה חקירה פנימית שהובילה להשעיית חברי לייבור, כולל שניים היום.

קורבין, מנגד, טען כי כל מי שמביע הערות גזעניות "אינו חבר שלו". מנהיג הלייבור, היושבת באופוזיציה, תקף את ראש הממשלה, העומד בראש המפלגה השמרנית, על כך שמועמד המפלגה לראשות עיריית לונדון, זאק גולדסמית', טען כי נציג הלייבור סדיק חאן קשור לגורמים אסלאמיים קיצוניים.

המושעים האחרונים מהלייבור הם מיקדאד א-נועימי, חבר מועצת העיר ניופורט, וטרי קלי, חבר מועצת העיר רנפרוושיר. א-נעומי נהג להשוות בחשבון הטוויטר שלו בין ישראל לנאצים וניסה לקשור בין ישראל לדאעש. קלי השתמש בבלוג שלו כדי לדבר על "הלובי היהודי" בארצות הברית, שלטענתו משפיע על מדיניות החוץ שלה ואפילו מנסה לקבוע את הזוכים בפרסי האוסקר.

לקריאה נוספת בנושא
יהודי מהלייבור על סערת האנטישמיות: "וירוס חסר מעצורים"
סערת האנטישמיות בלייבור הבריטי: 50 חברי המפלגה הושעו בחשאי

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון וג'רמי קורבין מנהיג הלייבור בפרלמנט הבריטי. AP
קמרון וקורבין/AP

קורבין התייחס גם לאירועי יום השואה המצוינים בישראל והדגיש כי "לכולנו יש חובה להתנגד לאנטישמיות". קמרון בירך על דבריו, אך ציטט דברים שאמר בעבר יו"ר הלייבור ולפיהם "יהיה לו לעונג" לארח את "חבריו" מחאמס ומחיזבאללה בפרלמנט בלונדון.

בתגובה, הדגיש קורבין כי הלייבור היא מפלגה המתנגדת לגזענות וכי הוא פתח בחקירה פנימית במפלגה. לדבריו, קמרון התייחס למפגש שאותו קיים קורבין כדי לסייע לקידום תהליך השלום וכי הערותיו אינן שוות ערך לתמיכתו בארגונים אלו.

השניים מצאו גם זמן להתבדח. בפתח דבריו בירך ראש ממשלת בריטניה את קבוצת הכדורגל לסטר סיטי, בעקבות זכייתה ההיסטורית באליפות הליגה האנגלית. קורבין הצטרף לדבריו, אך תהה אם הדבר אומר שכעת הוא אוהד קבוצת כדורגל נוספת, פרט לשתיים שעליהן הצהיר עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully