וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בעיראק: המפגינים עזבו את הפרלמנט - אך המחאה נמשכת

1.5.2016 / 13:43

לאחר שנאמניו של המטיף השיעי א-סדר עזבו את המקום, הם פתחו בשביתת שבת בכיכר סמוכה והם דורשים את החלפת הממשלה. ראש הממשלה, שסייר בפרלמנט שהושחת, אמר כי האחראים לכך יועמדו לדין

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי הורה היום (ראשון) לרשויות לעצור ולהעמיד לדין את המפגינים שתקפו אתמול מחוקקים ואנשי כוחות הביטחון ופגעו ברכוש המדינה לאחר שהסתערו על הפרלמנט בבירה בגדאד. אלפים מתומכיו של המטיף השיעי מוקתדא א-סדר פרצו אתמול את שערי "האזור הירוק" המאובטח, שם שוכן הפרלמנט, מוסדות שלטון נוספים ושגרירויות זרות.

"הפחדנים בורחים": אלפים הסתערו על הפרלמנט בעיראק

המפגינים מחו נגד השחיתות השלטונית ונגד כישלונו של אל-עבאדי להקים ממשלת מומחים, אחת הדרישות שהציב א-סדר ממקום מושבו בעיר נג'ף. ראש הממשלה סייר אתמול במבנה של הפרלמנט ובחן את הנזק שגרמו מאות האנשים שפרצו למקום וקראו קריאות נגד המחוקקים שנמלטו מהאזור. סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות הראו קבוצה של גברים צעירים, שהכו שני חברי פרלמנט בזמן שניסו לברוח, בעוד שאחרים תקפו כלי רכב של מחוקקים אחרים.

לאחר ההסתערות הדרמטית אתמול, הוכרז מצב חירום בבגדאד והכניסות אליה נסגרו. כעבור כמה שעות שבהם הסתגרו בפרלמנט, יצאו תומכיו של א-סדר ועברו לכיכר סמוכה לפרלמנט, שם הם פתחו בשביתת שבת והקימו אוהלים. כוחות מטעם המיליציה של א-סדר, "פלוגות השלום", שמרו על הסדר הציבורי במקום.

תומכי איש הדת מוקתדא א-סדר מפגינים בכיכר הסמוכה לפרלמנט בבגדאד, עיראק, נגד הממשלה, 31 באפריל 2016. רויטרס
הקימו אוהלים ליד הפרלמנט. המפגינים נגד הממשלה בבגדאד, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully