וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פשע שנאה": שני צעירים הותקפו באילת על רקע הומופובי

1.5.2016 / 0:25

לדברי עידן יוסף-ימין, הוא ובן זוגו ספגו מכות מארבעה נערים בעיר. "הבהמה ניפץ לגיל בקבוק וודקה על הראש רק בגלל שהוא הומו", כתב בפייסבוק. השבוע אירע מקרה דומה ברחובות

פציעתו של עידן יוסף-ימין, שטוען כי הותקף על רקע הומופובי באילת. עידן יוסף-ימין, מערכת וואלה! NEWS
"יצאנו בזול". פציעתו של עידן יוסף ימין/מערכת וואלה! NEWS, עידן יוסף-ימין

שני צעירים הותקפו אתמול (שבת) בעיר אילת על רקע הומופובי, במקרה שני מסוגו מתחילת השבוע. על פי עדותו של עידן יוסף-ימין, שאותה פרסם בעמוד הפייסבוק האישי שלו, השניים הוכו נמרצות על ידי ארבעה נערים בעיר, ועל ראשו של אחד מהם נופץ בקבוק זכוכית. השניים הגישו תלונה בתחנת המשטרה, אך האחראים למעשה טרם נעצרו.

"אחרי לילה לבן בתחנת המשטרה ושינה טובה גיל יצא עם פנס ליד העין, כאבי גב וראש ואני עם נפיחות קלה בצד ימין של הראש, מהאגרופים", כתב יוסף-ימין בפייסבוק לצד תמונה של מכנסיו מוכתמים בדם. "לא היה לי מושג שבקבוק זכוכית שמוטח לבן אדם על הראש אשכרה מתנפץ לרסיסים, כמו בסרטים, לפחות לא עד שהבהמה ניפץ לגיל בקבוק וודקה על הראש, רק בגלל שהוא הומו".

"בקבוק זכוכית אחד הוטח מאחורי הגב שלנו, פגע בגיל והתנפץ לרסיסים על הרצפה. ארבעה נערים התנפלו עלינו אחד אחרי השני באגרופים נמרצים, צועקים ומקללים. ואז הבחור עם הגשר בשיניים ניפץ את את הבקבוק לגיל על הראש. סנטימטר אחד ימינה, והייתם שומעים על המקרה בחדשות, כשצעיר איבד את עינו במהלך 'קטטה'. חס ושלום שיקראו לזה פשע שנאה".

עוד בוואלה! NEWS:
שנה לרעידת האדמה בנפאל: "הפער בין החילוץ ליחס לקהילה הגאה - אבסורד"
בשל האיום לביטול המצעד: הושעה קמפיין "מטוס הגאווה"
הכרה מצד אורתודוקסים? רבנים בציונות הדתית: "הומואים - נגד ההלכה"

תמונת פציעתו של רן אייזקוביץ', שהותקף על ידי נערים ברחובות על רקע הומופובי. רן אייזקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
פציעתו של רן אייזקוביץ', שטוען כי הותקף על רקע הומופובי/מערכת וואלה! NEWS, רן אייזקוביץ'

לפני כמה ימים אירע מקרה דומה בעיר רחובות, כאשר רן אייזקוביץ' ובן זוגו הוכו קשות ונדקרו על ידי שכנם וחמישה תוקפים נוספים, לדבריהם על רקע הומופובי. אחד התוקפים עוכב לחקירה.

מי שליווה את השניים אחרי שנפגעו היה ד"ר גיל פישהוף, ממרכז ניר כץ למאבק בלהט"בפוביה של האגודה למען הלהט"ב בישראל. "אנו רואים בחומרה ובדאגה רבה מקרה שני של תקיפה חמורה על רקע הומופובי בתוך שבוע", מסר. "לצערנו אלה הם רק שניים מתוך מאות מקרים של שנאה, בריונות ואפליה כלפי להט"ב המדווחים למרכז ניר כץ מדי שנה".

"הטיפול בלהט"בופוביה חייב להיות מערכתי וזאת היא אחריותה של ממשלת ישראל לשלב ידיים עם ארגוני הקהילה בחקיקה ובתקציבים למאבק בלהט"בופוביה. ממשלת ישראל - הכתובת על הקיר", אמר.

הפגנת פעילי להט"ב בתל אביב. אבי כהן
"מצב הקהילה הגאה רחוק מלהיות טוב". הפגנת פעילים לזכויות להט"ב בתל אביב, לפני כחודשיים/אבי כהן

"המציאות מוכיחה לנו שוב שמצבה של הקהילה הגאה בישראל רחוק מלהיות טוב", הוסיפו באגודה. "לא יעלה על הדעת שמקרים אלה לא יקבלו טיפול ראוי מרשויות החוק עד מיצוי הדין עם התוקפים. אנחנו נאבקים יום יום בבורות והעדר סובלנות כלפי הקהילה לצד העדר מענים וטיפול ראוי של הרשויות. הגיעה השעה לייצר תכנית סדורה למיגור האלימות כלפי חברי וחברות הקהילה ולתת מענים הולמים".

באגודה אמרו גם כי יפנו למפכ"ל המשטרה, לשר לביטחון הפנים ולראש עיריית אילת בדרישה לגינוי התקיפות ולטיפול מיידי למיגורן.

(עדכון ראשון: 22:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully