וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופלטות עד השעות הקטנות: חגיגות המימונה נערכו ברחבי הארץ

אבי אשכנזי, דנה ירקצי ושלומי גבאי

1.5.2016 / 4:10

נתניהו, שחגג את החג ביבנה: "עבר עלינו פסח שקט בזכות החיילים והשוטרים ומדיניות תקיפה". גמליאל: "מקווה שברוח אחדות החג הממשלה תורחב בקרוב". החגיגות נמשכו השנה מעבר לשעה 23:00, בזכות התיקון ל"חוק הרעש"

ניב אהרונסון

לאחר ציפייה רבה, נערכו אמש (שבת) חגיגות המימונה ברחבי הארץ, שנמשכו השנה מעבר לשעה 23:00. זאת בזכות התיקון ל"חוק הרעש" שמאפשר להקים רעש בימי שמחה ספציפיים בשנה. ראש הממשלה בנימין נתניהו חגג את החג ביבנה. למי שחוגג את המימונה צפוי הלילה מזג אוויר בהיר עד מעונן חלקית וחמים.

בין החוגגים היה הנשיא לשעבר שמעון פרס, שהתארח בבית משפחת מלכה בתל אביב יחד עם עשרות אורחים נוספים. פרס בירך את המארחים והאורחים לצלילי מוסיקת החג, טעם ממטעמי החג שהוכנו על ידי המשפחה ואמר: "המימונה היא חג שמאחד את כל עם ישראל ואת כל העדות. מגיע לנו לשמוח, לאכול מופלטות ולשיר בקול".

עוד בוואלה! NEWS:
הבכיר הבריטי שאמר ש"היטלר היה ציוני": "נתניהו אמר אותו דבר"
הזעם של מרקל הוא קצה הקרחון של המשבר בין שתי המדינות
נגמלים מהזהב השחור: כך תהפוך סעודיה לאימפריה צבאית

חגיגות המימונה ביבנה, 30 באפריל 2016. ראובן קסטרו
חגיגות המימונה ביבנה/ראובן קסטרו

"קראתי היום, יחד עם בני החייל, מפרקי אבות", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בחגיגות. "הם נכתבו כאן, ביבנה. יבנה הייתה מרכז רוחני חשוב שהבטיח את המשכיותו של עם ישראל והיום היא עיר ואם בישראל, הולכת ומתפתחת. רובנו השתמשנו בימי החג כדי לטייל בארץ הנפלאה שלנו וראינו את הפיתוח, הקידמה והיופי".

"עבר עלינו פסח שקט, כשר ושמח", הוסיף. "שקט - הודות לחיילים ולחיילות שלנו, לשוטרים ולשוטרות שלנו, לנשות ואנשי השב"כ שכולם שומרים עלינו - וגם הודות למדיניות התקיפה והנחושה של הממשלה שלנו, ממשלת הליכוד. אחרי ימי הפסח, ימי המצה, אני חושב שהגיע הזמן להינות ממופלאות המופלטה. תרבחו ותסעדו, חג שמח לכולם, לכל עם ישראל".

עם נתניהו התארחה ביבנה גם השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, שאמרה כי חג המימונה "מסמל יותר מהכול את האחדות בין כל העדות והמגזרים בישראל". היא הוסיפה כי היא "מקווה שברוח החג האפשרות לממשלת אחדות לאומית תחזור להיות רלוונטית וכבר בקרוב הממשלה תורחב על מנת שמדינת ישראל תתמודד טוב יותר מול האתגרים המדיניים והביטחוניים הניצבים לפתחה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
חגיגות המימונה ביבנה, 30 באפריל 2016. ראובן קסטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בחגיגות המימונה, אמש/ראובן קסטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, מתארח במימונה בנתניה, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך
חגיגות המימונה ביבנה, 30 באפריל 2016. ראובן קסטרו
ביס מתוק. נתניהו והמופלטה, אמש/ראובן קסטרו

את התיקון ל"חוק הרעש" יזם ח"כ מיקי זוהר (הליכוד). לדבריו, בשנה האחרונה פנו אזרחים רבים ללשכתו וביקשו את עזרתו בהחרגת המימונה מ"חוק הרעש". החוק מאפשר להקים רעש בליל פורים, ליל יום העצמאות וליל יום ירושלים. התיקון החדש יחריג גם את ליל ל"ג בעומר מהחוק. הצעת החוק עברה בקריאה טרומית בנובמבר האחרון בתמיכת 51 ח"כים ממפלגות שונות.

גם יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, הגיע לחגוג מימונה בנתניה, בליווי ראשת העיר מרים פיירברג-איכר. לפיד הודה למארחים ואיחל חג שמח לכל התושבים והאורחים שהגיעו לחגיגות. משם המשיך לחדרה, לטעום מופלטות עם ראש העירייה צביקה גנדלמן.

(עדכון ראשון: 20:28)

צאת חג פסח במאפיית אבולעפיה, יפו. 30 באפריל 2016. יותם רונן
עשרות הגיעו ל"אבולעפיה" שביפו, אמש/יותם רונן
חגיגות מימונה בבית שאן, 30 באפריל 2016. ערן גילווארג
חגיגות המימונה בבית שאן, אמש/ערן גילווארג
חגיגות מימונה בבית שאן, 30 באפריל 2016. ערן גילווארג
אוכלים בצק בבית שאן, אמש/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully