וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכנו של החשוד כרוצח סדרתי: "הערתי לו על המנגל - והוא איים להרביץ לי"

אלי אשכנזי ושלומי גבאי

27.4.2016 / 11:50

תושב שכונת בת גלים בחיפה, שבה התגורר פיודור בייז'נרי, סיפר כי החשוד ברצח ארבע נשים איים שיכה אותו כי העיר לו על מנגל. הוא קרא למשטרה, שטענה לדבריו כי זה "עניין בין רוסים". שכנים אחרים של החשוד הוכו בתדהמה: "היה נחמד ומופנם". אולפן וואלה! NEWS

עריכה: טל רזניק

שכניו של פיודור בייז'נרי בשכונת בת גלים בחיפה העידו הבוקר (רביעי) כי הם המומים מהגילוי שמדובר בחשוד ברצח ארבע נשים ובשורת מקרי אונס. צעיר תושב השכונה סיפר לוואלה! NEWS כי זכור לו מקרה שבו בייזנ'רי איים שיכה אותו. הוא העיד כי העיר לבייז'נרי משום שעשה מנגל, אז התפרץ עליו האחרון ואיים עליו להרביץ לו. התושב הזמין את המשטרה, ולטענתו היא הודיעה "שזה עניין בין רוסים והכול בסדר". לדבריו, הוא לא נעצר.

האירוע המדובר התרחש לפני שנה בסתיו במהלך חג. "גרתי במקום שבוע לבד", סיפר התושב. "הוא עשה על האש ואני צמחוני. הרחתי עשן וחשבתי שיש שריפה. ירדתי למקום עם מים וראיתי את השכנים עושים בשר על האש, ביקשתי שיעברו מקום. הוא השיב לי ברוסית הוא שירביץ לי". לאחר מכן אמרו לו לטענת התושב: "אתה לא יודע מי אני?". הוא העיד כי פחד והזעיק את המשטרה.

שכן בדירה הסמוכה לזו שבה התגורר בייז'נרי יחד עם זוגתו סיפר כי החשוד כרוצח סדרתי היה מגיע מדי פעם לבית. "הוא לא היה בן אדם נחמד", ציין. השכן הוסיף כי "לפני שבועיים היו פה שוטרים", אך הסביר כי לא ידע שבן זוגה של שכנתו חשוד כרוצח סדרתי. במהלך השיחה בשכונה, הגיעה לבניין זוגתו של בייז'נרי ופנתה לצוותי התקשורת במקום. "תעזבו אותי, אני כבר לא בקשר איתו", היא הפצירה בהם.

עוד על פרשת הרוצח הסדרתי:
"מניח צינורות גז חמום מוח": כך פעל החשוד ברצח סדרתי ברחבי הארץ
ריבוי זירות והתערבות היועמ"ש: החקירה המסועפת של הרוצח הסדרתי
השריפה התגלתה כזירת רצח: כך נעצר עבריין המין המסוכן בישראל

בת זוגו לשעבר של פיודור בייז'נרי. חיפה, 27 באפריל 2016. שלומי גבאי
"אני לא בקשר איתו". זוגתו של בייז'נרי/שלומי גבאי

שכנים אחרים העידו כי בייז'נרי הצטייר להם דווקא כבעל אדיב. שכנה המתגוררת בבניין ממול הוכתה אף היא בתדהמה למשמע החדשות. "הבעל שלה? לא יכול להיות. היא אישה מדהימה. ממש קשה לי להאמין. קרה לה משהו?". היא סיפרה כי בת הזוג של בייז'נרי מגדלת ילדה ואת בנם המשותף.

השכנה העידה כי "המשפחה שלה נהדרת, ההורים שלה תמימים". היא הוסיפה כי ראתה את בייז'נרי כמה פעמים אך לא שוחחה עמו מעולם. "הוא היה נורא נחמד. אי אפשר לראות את הדברים האלו באים, אין לזה סימנים. כל אחד שהוא נורמטיבי יכול להיות מסוכן". לדבריה, מדובר בשכונה מאוד שקטה ונעימה, שמעולם לא קרו בה דברים מהסוג הזה.

שכן אחר סיפר כי "'האיש עם הקעקועים' תמיד אמר שלום. הוא היה בן אדם מופנם ולא מאיים". אשתו הוסיפה כי מדובר בזוג נורמלי לחלוטין. "לא היה שום חשד", העידה. "יש פה רוצח זה מלחיץ, אני דואג על אשתי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פיודור בייז'נרי החשוד באונס וברצח ארבע נשים. פייסבוק, צילום מסך
פיודור וזוגתו/צילום מסך, פייסבוק

בייז'נרי, צעיר בן 26, עצור יותר מחודש בחשד שאנס ורצח ארבע נשים. החקירה מסועפת ומתנהלת בכמה אזורים ברחבי הארץ, כאשר חלק מהפרטים מצויים תחת צו איסור פרסום. פרטיו של החשוד הותרו לפרסום, על מנת לאפשר לציבור לדווח על עבירות נוספות, בדגש על עבירות מין, אם אכן התרחשו כאלה.

בייז'נרי נעצר לאחר שבמרץ נמצאה גופת אישה בדירה במרחב לכיש. חוקר שריפות סבר כי היא לא נגרמה מקצר חשמלי אלא מהצתה מכוונת. ממצאי ד-נ-א קשרו אותו לזירה. בעקבות הפענוח החלקי של הזירה בלכיש, החלו לחשוד כי בייז'נרי רצח עוד שלוש נשים בדפוס דומה. על פי החשד, בייז'נרי תקף את הנשים מינית ולאחר הצית את דירתן כדי לטשטש ראיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד ליאור רונן, המייצג את ביינז'רי, אמר בריאיון באולפן וואלה! NEWS כי מרשו מכחיש כל קשר לחשדות נגדו. "חד וחלק אני אומר – מדובר בעבירת מין אחת בלבד באזור הצפון, זה מה שמיוחס לו. כל מה ששומעים עכשיו שיש ד-נ-א אני לא מכיר". לדבריו, הוא עצור 46 יום, "כמעט בלי זכויות, אין לו אוכל חם ברוב המקרים, סגור בתא קטן, חקירות של שעות ארוכות, מבודד לחלוטין, בלי משפחה, בלי טלפונים. איך אפשר להחליט בשלב הזה? לא אומרים לו מה יש להם נגדו כי 'זה סודי'".

הסנגור הוסיף כי "הראיות שקושרות אותו לא אומרות דבר, זה כמו שאתה תזרוק בדל סיגריה עם ד-נ-א שלך במקום מסוים, וכמה ימים לאחר מכן יהיה שם רצח, והראיה הזו קושרת אותך. אם באמת היו ממצאים חד-משמעיים של ד-נ-א, המשטרה הייתה צריכה את עזרת הציבור? אם כן הם היו ניגשים להצהרת תובע כבר לפני 30-20 יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully