וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכה ממאה עבירות אונס לאחר שנתיים: "קיבלתי את החיים שלי בחזרה"

27.4.2016 / 13:45

שמונה חודשים שהה אשרף אבו גאנם במעצר ועוד שנה וחצי במעצר בית. "אף אחד כבר לא יחזיר לי ולמשפחתי את הזמן שאבד", אמר לוואלה! NEWS. עורך דינו הפנה אצבע מאשימה לפרקליטות ול"כוח העצום" שיש בידיה

אשרף אבו גאנם, זוכה מאישום אונס. באדיבות המצולמים
"החיים שלי מתחילים מחדש בהרבה מובנים". אבו גאנם/באדיבות המצולמים

אשרף אבו גאנם שזוכה בשבוע שעבר בבית המשפט המחוזי בירושלים מעבירות המין שבהן הואשם, אחרי יותר משנתיים. "קיבלתי את החיים שלי חזרה. סוף סוף אני יכול לצאת עם אשתי והילדים לטייל ולבלות. סוף סוף אני יכול ללכת עם הילדים שלי לגן משחקים או לראות סרט עם המשפחה. הדברים שכל כך ברורים לכל אדם נלקחו ממני", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS.

לדבריו, "אף אחד כבר לא יחזיר לי ולמשפחה שלי את הזמן שאבד. אף אחד לא יחזיר לי את הכסף הרב ששילמתי כדי לקחת את העורך דין הכי טוב. והחיים שלי מתחילים מחדש בהרבה מובנים".

עוד בוואלה! NEWS:
השריפה התגלתה כזירת רצח: כך נעצר עבריין המין המסוכן בישראל
המצלמות תיעדו: שני עובדים זרים חשודים שהתעללו בקשיש בו טיפלו
ביקש שימדדו בגד ים - ותקף: נתפס החשוד במאות עבירות מין בקטינות

בית משפט מחוזי ירושלים, דצמבר 2011. עומר מירון
אחרי כשנתיים זוכה מעבירות המין שבהן הורשע. בית המשפט המחוזי בירושלים/עומר מירון

אבו גאנם הואשם במאה עבירות אונס בנערה וזוכה לאחר שנמצא פגם בגרסתה של המתלוננת. הוא בילה שמונה חודשים במעצר ושנה וחצי במעצר בית. "אנשים חושבים שאם הגישו נגדך כתב אישום זה אומר שעשית את העבירות", הוא אומר. "רק עכשיו הם מבינים שמגישים כתבי אישום גם נגד אנשים חפים מפשע. ידעתי שרק שני אחוזים מהנאשמים במדינת ישראל יוצאים זכאים וזה הפחיד אותי, כי ידעתי שאני עלול ללכת לכל החיים לכלא אם אורשע". לדברי אבו גאנם, מה שהחזיק אותו במהלך משפטו היו דברים שאמר לו עורך דינו, על כך שאם הוא חף מפשע אסור לו לפחד, והידיעה כי לא ביצע את העבירות שייחסו לו.

"אני מבקש מכל הגברים החפים מפשע להאמין שאפשר לנצח נגד כל הסיכויים", הוסיף אבו גאנם. "זה אפשרי. זה גוזל הרבה זמן וכסף, אבל זה אפשרי". בנושא תלונות שווא במשטרה הוא אומר "המצב היום מפחיד. בעיקר בגלל שהמתלוננות יודעות שלא משנה מה יקרה – להן לא יקרה שום דבר אם הן ישקרו ואני מקווה מאוד שזה ישתנה יום אחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"הזיכוי מחייב חשבון נפש של ממש אצל נציגי המדינה"

עורך הדין אריאל עטרי, סנגורו של אבו גאנם, מסר: "הלקוח שאותו ייצגתי זוכה לאחר מאבק משפטי מורכב, ממושך ויקר. אך הזיכוי שלו מחייב חשבון נפש של ממש אצל נציגי המדינה. הכתובת הייתה על הקיר מתחילת המשפט, אבל סירבו לקרוא אותה. המצב הנוכחי שבו המדינה לא חייבת לשלם על הטעויות שלה אינו נסבל. לפרקליטות יש כוח עצום להביא למעצרו של אדם למשך שנים, לגרור אותו למאבק משפטי יקר שבסופו הוא עלול להישלח לשנים ארוכות בכלא - גם כאשר נציגיה יודעים היטב שהמתלוננת משקרת.

"הסיבה לכך נעוצה בכך שבמצב החוקי הנוכחי, למדינה, ממש כמו למתלוננות שהגישו תלונת שווא, אין מה להפסיד. איש לא יחייב אותן להשיב לנאשם החף מפשע את שנות החיים שאיבד או את ההון שהשקיע כדי לבחור בייצוג המשפטי הטוב ביותר. חשיפת ההנחיות של השופטת עדנה ארבל, כי אין מעמידים לדין מתלוננות ששיקרו לגבי עבירות מין - גילתה לציבור את מה שכל מי שמופיע מדי יום בבתי המשפט יודע היטב: שאין שוויון בפני החוק בין גברים ונשים ושלמהפכה הפמיניסטית הברוכה במערכת החקיקה יש תופעת לוואי מסוכנת בדרך ניהול הליכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully