וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלית המסתורית של "אינדיאנה ג'ונס" הבוסני משגעת את החוקרים

28.4.2016 / 0:05

הארכאולוג סם סמיר אוסמנגיח גילה כדור אבן ענק ביער בבוסניה שלא ברור מאין הגיע לשם. החוקרים חלוקים האם מדובר ביצירה של אמא טבע או דווקא שרידים של תרבות קדומה. "יכול להיות שזה הכדור הכי גדול בכדור הארץ"

Indiana Jones

בסרטון – סצנת כדור האבן מ"אינדיאנה ג'ונס"

כדור אבן ענק במשקל של מעל ל-30 טון מצליח לעורר סערה בעולם האקדמי: האם הוא טבעי לחלוטין או תוצר של תרבות אנושית אבודה? הכדור התגלה ביער בבוסניה על ידי הארכיאולוג סם סמיר אוסמנגיח והוא נראה מציץ מתוך האדמה. עם זאת יש בו ריכוז ברזל גבוה ביותר. "יתכן שזה הכדור הגדול ביותר שהתגלה בכדור הארץ", אמר אוסמנגיח.

כדור מסתורי בבוסניה. Dado Ruvic, רויטרס
מעשה ידי אדם או הטבע? הכדור הענק בבוסניה/רויטרס, Dado Ruvic

אוסמנגיח, שלעיתים מכונה: "אינדיאנה ג'ונס הבוסני" בגלל מסעותיו ברחבי העולם, חקר במשך 15 שנים את הכדור המסתורי. בחודש שעבר הוא כתב בבלוג שלו שיתכן שמדובר בכדור מעשה ידי אדם הגדול ביותר באירופה. לדבריו, כדורים ענקיים דומים הפזורים על כדור הארץ יכולים להצביע על "ציביליזיציה מתקדמת ואבודה מהעבר הרחוק שאין לנו כל תיעוד עליה". "היו להם טכנולוגיות מתקדמות ושונות משלנו והם ידעו על כוחן של צורות גיאומטריות, כיוון שכדור הוא אחת הצורות החזקות' בדומה לפרמידה", הוסיף.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

סם סמיר אונגריח מסביר על הכדור לקבוצת מטיילים:

על פי אונסק"ו, כדורי אבן גדולים נמצאו גם במספר אזורים בקוסטה ריקה. התגלית של אוסמנגיח הצליחה לעורר סערה בקרב חוקרים. "לדעתי מדובר בממצא מימי הביניים, מתקופת האבן או רומא", אמר אנטוני הרדינג מאגודת הארכיאולוגים האירופאית ל"טלגרף". "ההשערות כי מדובר בכדור מלפני 12 אלף שנה זו פנטזיה מוחלטת וכל אחד עם מעט ידע בארכיאולוגיה או היסטוריה אמור לדעת את זה".

מנדי אדוורדס מאוניברסיטת מנצ'סטר הוסיפה כי יתכן שמדובר בהצטברות של מסת אבן שחוברה יחד באמצעות מלט עשוי מינרלים טבעיים. כך שהכדור נוצר ללא כל מגע אדם. עד כה לא נמצא פתרון לתעלומה, אולי אנחנו באמת זקוקים לאינדיאנה ג'ונס הפעם.

סרטון המתעד את הכדורים הגדולים בקוסטה ריקה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully