וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לצעירים בריטים: שרפתם את הבית שלי, אבל השלמנו

24.4.2016 / 0:20

ברקע הזעם שעורר עקב התערבותו בסוגיית ההישארות של הממלכה באיחוד, נשיא ארה"ב התבדח עם מאות צעירים בריטים והזכיר להם את שריפת הבית הלבן במאה ה-19. "דחו את הבדלנות ואת שנאת הזרים"

צילום:רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה קרא אתמול (שבת) לצעירי בריטניה שלא להתבדל מהעולם, יום אחרי שעורר סערה בממלכה כשקרא לאזרחיה לתמוך בהישארות באיחוד האירופי כדי לשמור על מעמדה בעולם.

אובמה, שמבקר בבריטניה, עורר את זעמם של תומכי ההיפרדות לאחר שהזהיר כי לונדון תהיה "בסוף התור" להסכם סחר בין וושינגטון לבריסל אם תבחר לעזוב את האיחוד – בין ההתערבויות הבוטות ביותר של ארצות הברית בפוליטיקה של מערב אירופה מאז המלחמה הקרה.

בנאום שנשא באולם הרצאות בלונדון בפני כ-550 משתתפים, ניסה נשיא ארצות הברית לשלוח מסר אופטימי יותר אל הצעירים, שנתפסים כפרו-אירופים יותר מהוריהם. אובמה הבהיר כי הוא רוצה שהצעירים ידחו את הציניות המחלחלת אליהם מהטלוויזיה ומטוויטר. הוא שיבח את האיחוד ואת נאט"ו על כך שהצליחו להביא לשלום ולשגשוג ביבשת אחרי מאות רבות של מלחמה וסבל.

לקריאה נוספת על ביקורו של אובמה בבריטניה
נשיקה על כל לחי וג'ורג' בפיג'מה: כך בילה אובמה עם משפחת המלוכה
אובמה פונה ללב הממלכה הבריטית: אל תצאו מהאיחוד האירופי

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בנאום בפני צעירים בריטים בלונדון, 23 באפריל 2016. רויטרס
פונה אל הצעירים. אובמה בנאומו בלונדון, אתמול/רויטרס

"חשבו כמה מדהים זה שבמשך יותר מאלף שנה היבשת הזאת הייתה אפופת מלחמות ואלימות. זה היה מובן מאליו. כולם חשבו שזה גורל האנושות", אמר אובמה. "אנחנו עדים לעלייה מחודשת של בדלנות ושל שנאת זרים. כשאני מדבר אל אנשים צעירים, אני מפציר בהם – ואני מפציר בכם – לדחות את הקריאות לחזור אחורה".

אובמה התבדח גם על עברה הקולוניאלי של בריטניה כשהזכיר את "תקרית התה" ואמר כי הבריטים שרפו את הבית שלו – בהתייחסותו להפגנות "מסיבת התה" בבוסטון ב-1773 ולשריפת הבית הלבן ב-1814 על ידי הבריטים. עם זאת, הוא הזכיר כי שתי המדינות שמו מאחוריהן את המחלוקות כדי להבטיח עולם יציב וחופשי יותר.

התערבותו של נשיא ארצות הברית בסוגיית החברות באיחוד התקבלה בברכה על ידי ראש הממשלה דייוויד קמרון, אך לא ברור כיצד התושבים יגיבו לקמפיין שפצח בו אובמה לקראת משאל העם שיתקיים ב-23 ביוני. "התערבותו לא נובעת מהדאגה שלו לבריטניה או לאירופה, אלא מתוך האינטרסים שלו, של אמריקה", טען שר האוצר לשעבר נורמן למונט, מתומכי ההיפרדות מהאיחוד, במאמר שכתב עבור "הדיילי מייל" האירו-סקפטי.

לעומתו, חלק מהצעירים שהשתתפו באירוע הביעו דעה חיובית סביב התערבותו של אובמה. "זה היה הוגן, זה היה נכון. זה משהו שצריך לדבר עליו מאחר שחלקנו לא החלטנו מה לעשות", אמר עבד ראשיד פידווא בן ה-25. "ראיתי שהרבה מחבריי שינו את דעתם לאחר דבריו של אובמה".

(עדכון ראשון: 21:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully