וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונת האוטובוס: הנהג חשוד בהריגה; הותר לפרסום שם הנערה שנהרגה

אלי אשכנזי, שלומי גבאי ואבי אשכנזי

22.4.2016 / 12:00

אור אלבז, בת 17 מחיפה נהרגה בדרכה לקולנוע, אמה עובדת באגד. אב הנערה: "השקיעה את כל כולה בלימודים ובצופים". נהג האוטובוס שוחרר למעצר בית. לוואלה! NEWS נודע כי שעות לפני התאונה הוא דיווח על תקלה באוטובוס

צילום: שלומי גבאי, עריכה: אביב אירגז

אור אלבז, בת 17 מחיפה, היא הנערה שנהרגה אמש (חמישי) בתאונת האוטובוס הקשה במנהרות הכרמל. אלבז, שהייתה תלמידת תיכון "חוגים", תובא למנוחות בשעה 13:30 בבית העלמין כפר סמיר בעיר. אמה של הנערה עובדת באגד. בתוך כך, הובא לדיון בהארכת מעצרו נהג האוטובוס, לאחר ששוחרר מבית החולים. הנהג, בן 44 מחיפה, חשוד בהריגה, נהיגה בחוסר זהירות וסטייה מקו נסיעה. בתום הדיון בעניינו בבית משפט השלום בחיפה הוא שוחרר למעצר בית עד יום ראשון.

לוואלה! NEWS נודע כי במהלך היום דיווח הנהג לסדרן על תקלה באוטובוס. לאחר שהוסבר לו איך לתקן, הוא עשה זאת והמשיך בדרכו. בהמשך חזרה התקלה שוב, ושוב הסבירו לו מה לעשות. עם זאת לא ברור מה מהות התקלה ואם יש לה קשר לתאונה.

עורכי הדין ערן בר אור ורון מייסטר, המייצגים את הנהג, אמרו כי מרשם נחקר במשך שעתיים ומסר גרסה מלאה. הסנגור בר אור הוסיף כי אין מה שמחשיד את הנהג בנהיגה בשכרות או בהשפעת סמים. לדבריו, לנהג אין עבר של עבירות תנועה. הוא מחה על חשד ההריגה וטען כי סטייה מקו נסיעה מצדיקה לכל היותר עבירה של גרימת מוות ברשלנות. במהלך הדיון, שבו לא הפסיק הנהג לבכות, הודה בוחן התנועה כי לא ניתן לשלול פגם טכני ברכב. הסנגור ביקש שמרשו ישהה במעצר בביתו של אחיו.

עוד בוואלה! NEWS:
"הסנדק" של אמ"ן: איש הצללים שמחליט מתי יופצץ הבונקר של נסראללה
"פרעונים מודרנים": מיליונים ברחבי העולם חיים בתנאי עבדות
חג בבית: משה קצב שוחרר לחופשת ליל הסדר בביתו

נהג האוטובוס החשוד בהריגה שהיה מעורב בתאונה במנהרות הכרמל, אפריל 2016. באמצעות סמארטפון וואווי  Huawei, אלי אשכנזי
הנהג החשוד בהריגה/אלי אשכנזי, באמצעות סמארטפון וואווי Huawei

יוסי, אביה של הנערה אור שנהרגה בתאונה, אמר היום לעיתונאים מחוץ לביתו כי ידע שבתו הייתה אמורה להיות בקולנוע בגרנד קניון, אך קיבל שיחת טלפון שבה התבשר כי היא בטיפול נמרץ. "הבנתי שהם היו באוטובוס, ושמשהו לא בסדר", אמר. "הגענו לרמב"ם ולא מצאנו אותה, בסוף התברר כי היא פונתה לכרמל".

לאחר שהגיע לבסוף לבית החולים שאליו פונתה, זיהה אותה. "ראינו אותה כאילו אין לה שום דבר. ישנה, יפה, כאילו אין לה שום דבר", אמר ופרץ בבכי תמרורים. "עכשיו היא ישנה לנצח". יוסי סיפר כי בתו הייתה שקועה בבגרויות. "היא לקחה את זה מאוד רציני", אמר. "היא הייתה מדריכה בצופים מכיתה ג' והשקיעה את כל כולה בלימודים ובצופים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אור אלבז, בת ה-17 מחיפה, שנהרגה בתאונה במנהרות הכרמל בחיפה. פייסבוק, צילום מסך
"השקיעה את כל כולה בלימודים ובצופים". אור אלבז/צילום מסך, פייסבוק

"הייתה תקלה באוטובוס", טען בחקירתו הראשונית נהג האוטובוס שגרם על פי החשד לתאונה הקשה. חוקרי אגף התנועה של המשטרה, בפיקודו של ניצב ירון בארי, אספו הלילה ממצאים מהזירה, בהם תיעוד התאונה במנהרות הכרמל. הסרטון, שנלקח מחדר הבקרה של מנהרות הכרמל, מתעד לפי גורם באגף התנועה, את סטיית האוטובוס. חוקרי משטרה שצפו בתיעוד מסרו כי הסטייה נגרמה על פי החשד משום שדעתו של נהג האוטובוס הוסחה. כעת, מתמקדים במשטרה בשאלה מה גרם לנהג להיסח הדעת, שיחת טלפון או שיחה עם אחד הנוסעים.

בתאונה, שבמהלכה התנגש אוטובוס אגד קו 101 שנסע מכיוון חוף הכרמל למרכזית המפרץ במשאית ואז בקיר מנהרות הכרמל, נפצעו 48 בני אדם. 36 מתוכם עדיין מאושפזים בבתי החולים.

דובר אגד רון רטנר מסר בתגובה: "באגד מנועים מלהתייחס לחקירה המתנהלת על ידי משטרת ישראל. אגד תשתף פעולה ככל שיידרש ותעמיד לרשות המשטרה כל מידע שיתבקש. עם זאת, באגד דוחים את הטענה לכשל טכני וטוענים כי מדובר באוטובוס חדיש, תקין לחלוטין ובטוחים כי חקירת המשטרה תשלול כל טענה מסוג זה. כפי שעולה מהחקירה עד כה נראה שהגורם לתאונה הוא התנהגות הנהג ונהיגה בלתי זהירה שאינה מתאימה לתנאי הדרך. דובר אגד הביע צער רב על מותה של אור אלבז בת ה 17 והוסיף תקווה להחלמה מהירה של הפצועים בתאונה".

עיריית חיפה קיימה הבוקר הערכת מצב עם אנשי מקצוע בעקבות תאונת הדרכים במנהרות הכרמל. צוותי פסיכולוגים ואנשי חינוך קיימו בבוקר פעילות בשבט אילנות עם חבריה של הנערה שנהרגה בתאונה אמש. צוות פסיכולוגים ימשיך לקיים פעילות וסיוע לתלמידים בבית הספר שבו למדה אור גם במהלך חול המועד פסח. ראש העיר חיפה יונה יהב מסר כי הוא משתתף בצערה של המשפחה ומאחל החלמה מהירה לפצועים. עיריית חיפה נערכת להמשיך וללוות את משפחת אלבז, ותלמידות נוספות מביה"ס בעיר שנפצעו אמש וכן להעניק ליווי וסיוע נפשי ככל הנדרש.

(עדכון ראשון: 11:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully