וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת השווארמה: המסעדות בעזה שובתות בגלל הוזלת מחירים

דוכני השווארמה פתחו בשביתה בשל החלטת משרד הכלכלה להוריד את מחיר המנה בלאפה ל-8 שקלים: "יגרום להפסדים בטוחים". בשלטונות חמאס לא מתרגשים: "אין סיבה שהאזרחים ימשיכו לשלם את המחיר הישן"

עריכה: אוהד פיטר

חמאס נכנס לעימות חדש ברצועת עזה, והפעם בגלל הלאפה: מוכרי השווארמה ברצועה הודיעו כי הם פותחים בשביתה במחאה על החלטת שלטונות חמאס להוריד את מחירי השווארמה בלאפה לשמונה שקלים, במקום המחיר ה"גבוה" של עשרה שקלים עליו עמדה עד כה. משרד הכלכלה ברצועה מטיל פיקוח מחירים הדוק על הנמכר במסעדות, לשמחת התושבים שזוכים בשווארמה במחיר שווה לכל כיס, אך לזעמם של המוכרים - שטוענים שהמחיר החדש אינו מאפשר להם לכסות את ההוצאות.

זו לא המערכה הראשונה בין דוכני השווארמה לשלטונות חמאס. לפני כחצי שנה שבתו השווארמיות לאור הכוונה להוריד את מחיר השווארמה בלאפה, ובית המשפט העליון ברצועה הקפיא את ההחלטה. ואולם, כעת פרסם משרד הכלכלה צו הקובע מחירים חדשים למוצרי מזון עממיים, והוריד שוב את המחיר. המחיר אומנם לא נשמע גבוה, אך בעבור האוכלוסייה ברצועת עזה, אשר סובל ממצוקה כלכלית חמורה ומאבטלה שמגיעה ל-44%, מדובר בהבדל משמעותי.

עוד בוואלה! NEWS:
חיג'אב ליום אחד: היוזמה החברתית שעוררה סערה אצל הצרפתים
ניסיון לשיקום היחסים: אובמה נפגש עם מלך ערב הסעודית בריאד
רוחאני יוצא נגד משטרת המוסר באיראן: "כבוד האדם קודם לדת"

שביתת מוכרי השווארמה בעזה. טוויטר, צילום מסך
פתחו בשביתה. מסעדת שווארמה בעזה/צילום מסך, טוויטר

"מחיר של שמונה שקלים יגרום לנו להפסדים בטוחים", אמר עבדו גנאיים, מנהל מסעדה בעזה, והוסיף: "החזרה למחיר הנמוך מראה שהמשרד לא מתייחס ברצינות לקשיים של המסעדות". עוד טען כי מחיר העוף אומנם נמוך כעת, אולם הוא צפוי לעלות בשבוע הבא, כך שעלות הכנת המנות תעלה. בשל כך, הוא הבטיח לפתוח במאבק משפטי נגד ההחלטה.

שלטונות חמאס מצדם לא מתרגשים מהשביתה. "במקום שיפתחו בשביתות ובבלאגן, שיפעלו בצינורות המשפטיים המקובלים", אמר דובר משרד הכלכלה, עימאד אל-באז. "מחירי הבשר, העוף ושאר המרכיבים של השווארמה ירדו מאוד, וכך גם מחירי הגז והבנזין. אין סיבה שהאזרחים ימשיכו לשלם את המחיר הישן".

שביתת מוכרי השווארמה בעזה. טוויטר, צילום מסך
המחיר נקבע לשמונה שקלים. מסעדה סגורה/צילום מסך, טוויטר

כלכלנים פלסטינים מצדם אמרו לכלי תקשורת המזוהים עם פתח כי חמאס בכלל צריך לתת להיצע ולביקוש לקבוע את מחירי השווארמה, והזהירה כי התערבות בוטה שלו "תוציא את השוק מאיזון". בינתיים, דוכני השווארמה ברחובות עזה יישארו סגורים.

שביתת מוכרי השווארמה בעזה. טוויטר, צילום מסך
"יביא להפסדים בטוחים". מוכר שווארמה בעזה/צילום מסך, טוויטר
שביתת מוכרי השווארמה בעזה. טוויטר, צילום מסך
"אין סיבה שימשיכו לשלם את המחיר החדש". מסעדה סגורה/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully