וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני יוצא נגד משטרת המוסר באיראן: "כבוד האדם קודם לדת"

20.4.2016 / 14:45

הנשיא ביקר את מבצע האכיפה שיצא לדרך בטהראן הבירה, שנועד לאתר נשים שאינן עוטות כיסוי ראש מלא ותושבים ששומעים מוזיקה רועשת ברכביהם. "אלוהים הביא כבוד לכל בני האדם"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(לפני חודשיים: עשרות אלפים ציינו את יום השנה למהפכה באיראן)

נשיא איראן חסן רוחאני ביקר היום (רביעי) את השימוש שעושה משטרת המוסר באלפי סוכנים חשאים בבירה טהראן, שאמורים לדווח על נשים צעירות שאינן עוטות כיסוי ראש מלא ועל מי שמאזין למוזיקה רועשת ברכבו.

כ-7,000 גברים ונשים החלו כבר ביום שני לדווח על הפרות של תקנות אלו, אך מפכ"ל המשטרה אמר כי אמר כי הם לא יורשו לעצור אף אחד. הם רק יוכלו לשלוח מסרונים עם דיווחים על עבירות מוסר למטות המשטרה.

כשנשאל על הפעילות הסמויה של משטרת המוסר, רוחאני אמר כי הממשלה לא צריכה לקבל החלטות מסוג זה לא. הוא הבטיח לקיים את הבטחתו לשמור על חירויותיהם של האזרחים. "חובתנו לשמור על כבודו של העם. אלוהים הביא כבוד לכל בני האדם והוא קודם לדת", צוטט הנשיא על ידי סוכנות הידיעות איסנא.

לקריאה נוספת על איראן
הבידוד הערבי מעמיק: ירדן מחזירה את שגרירה מאיראן להתייעצויות
תמונות ראשונות: איראן חשפה חלקים ממערכת ה-S-300 שקיבלה מרוסיה

נשיא איראן חסן רוחאני בתערוכת רכב, טהראן, 1 במרץ 2016. AP
הבטיח להילחם בהגבלות הדתיות. הנשיא רוחאני/AP

המשטרה היא חלק מהכוחות המזוינים של איראן, שעליהם מפקח המנהיג העליון עלי חמינאי. ואולם, לממשלה יש השפעה על מדיניותה דרך משרד הפנים. משטרת המוסר באיראן עוצרת לרוב נשים שנתפסות ברחובות כשהן לובשות בגדים בהירים, עוטות רעלות לא מלאות או מאופרות, ואילו גברים נעצרים על תסרוקות שיער ופרטי לבוש "בלתי הולמים". היא אף סגרה מספרות שעיצבו תסרוקות מערביות ובתי קפה שבהם גברים ונשים לא שמרו על חוקי הדת.

רוחאני עלה לשלטון ב-2013, בעיקר בזכות קולותיהם של מצביעים צעירים והוא מתנגד לכפיית חוקים אסלאמיים נוקשים. רבים מתומכיו קיוו שהוא יביא לצמצום ההגבלות על החופש התרבותי שלהם, אך הגורמים השמרניים ברפובליקה האסלאמית ניסו לחסום כל יוזמה שכזאת. ב-2014 הוא אף אמר כי "אי אפשר לשלוח אנשים לגן העדן באמצעות שוט", הערה שהביאה לתגובה זועמת גם מצדו של חמינאי.

נשים בחנות קוסמטיקה בטהראן, איראן, 2003. רויטרס
תושבות בטהראן בחנות למכירת מוצרי קוסמטיקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully