וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מו"מ שקט: אושרה תכנית רב-שנתית שתאפשר את התעצמות צה"ל

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את התכנית לשנים 2020-2016, ללא חיכוכים בין משרד האוצר למשרד הביטחון מזה שנים רבות. התקציב יתחיל ב-60 מיליארד שקלים, ויסתיים בתוך חמש שנים ביותר מ-64 מיליארד

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר היום (רביעי) תכנית רב-שנתית לצה"ל לשנים 2016-2020. התכנית תאפשר הצטיידות במערכות נשק מתקדמות והתעצמות בצד התייעלות. ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את שר הביטחון משה יעלון, שר האוצר משה כחלון והרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט על התכנית שאושרה פה אחד בקבינט.

מדובר בפעם הראשונה מזה שנים רבות ששר הביטחון הצליח להגיע להסכמה עם שר האוצר על תקציב רב-שנתי. בעשור האחרון היו בנושא לא מעט קרבות תקשורתיים בין משרד האוצר למשרד הביטחון ולצה"ל, באופן שלטענת גורמי צבא וביטחון פגע קשות בתדמית משרתי הקבע וחיילי צה"ל. שר האוצר הסתייג מהתהליך והחליט להורות על קיום משא ומתן שקט, עד להחלטה על תקציב רב-שנתי שיתחיל ב-60 מיליארד שקלים ויסתיים בתוך חמש שנים ביותר מ-64 מיליארד.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
צפו: כך פוצץ צה"ל את המנהרה שנחשפה באזור כרם שלום
דאעש בסיני מאיים לתקוף את ישראל: "ייתן לארגון שואו תקשורתי"
רחפנים בשירות המשטרה: מערך חדש של כלי טיס הוקם בארגון

מטוס חיל האוויר. AP
צה"ל יוכל מעתה להרכיב תכנית אימונים לפי גרף שלא נתון לשינויים. מטוס חיל האוויר/AP

זוהי בשורה עבור צה"ל, שיוכל מעתה להרכיב תכנית אימונים מסודרת לפי גרף שלא נתון לשינויים, ולערוך התקשרויות עם ספקים ותעשיות ביטחוניות לצרכי התעצמות לטווח ארוך יותר. כמו כן, שר הביטחון הנחה להעביר תקציב קבוע עבור מחקר ופיתוח שלא יהיה נתון לשינויים. זאת, על רקע הקיצוץ בתקציב בעשור האחרון.

כחלון התייחס לנושא לפני כשבועיים ואמר: "כשמוניתי להיות שר האוצר ועמדו מולי אתגרים, זכרתי את הוויכוחים שהיו בכל שנה בין האוצר לביטחון וחשבתי – איך אפשר להילחם נגד מי שנלחם בשבילי? שר האוצר נגד שר הביטחון?". במהלך ההרצאה שהעביר לפורום "אמץ לוחם" של האגודה למען החייל וקרן לב"י, חשף את התהליך שקדם להעברת תקציב הביטחון הנוכחי, והסביר מדוע נמנע מוויכוחים עם משרד הביטחון. "אמרתי לעצמי שאין מצב שאשמור כסף לצרכים אחרים בזמן שחייל צריך אפוד קרמי. אם צריך עוד כסף – נדע להביא את הכסף", אמר.

כחלון התייחס גם לטענות נגד אנשי הקבע. "הייתה תקופה של ביקורת גדולה על משרתי הקבע, שנשמעה בחדשות ובתוכניות הבידור, אבל כשקצינים סיפרו לי על סגן אלוף שמילא דלק ברכבו בתחנת הדלק בכביש 6, ובא אליו אזרח ואמר לו 'תוציא את הפיה של הדלק, אתה ממלא על חשבוני', כאן כבר לא יכולתי יותר. החלטתי להפעיל את כל כובד משקלי – הפוליטי, האישי והציבורי, על מנת להפסיק את השיח האלים הזה".

שר הביטחון משה יעלון, סימולטור F-35 בית חיל האוויר, הרצליה. 5 באפריל 2016. מגד גוזני
בשורה עבורה אנשי הצבא. יעלון בסימולטור של מטוס F-35/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully