וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנו, תושבי עוטף עזה, מגינים על כל ישראל

תמיר עידאן

19.4.2016 / 19:35

כל איתור מנהרה, ירי טילים או חדירת מחבלים מעלה לסדר היום את השגרה הנפיצה שחווים תושבי ישראל שעה-שעה סמוך לגבול הדרומי. אנחנו סומכים על הממשלה ומערכת הביטחון, אך מלחמת העצמאות שלנו טרם הסתיימה

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן

כולנו נחשפנו אתמול לחשיפת המנהרה ההתקפית בעוטף עזה, שיועדה לפגיעה בחפים מפשע. גילוי זה, שתושבי האזור מתריעים מפניו זה זמן מה, ממחיש לנו את המצב הנפיץ שבו מצויים תושבי ישראל החיים בגבולה הדרומי. לא צריך להיות מומחה כדי להבין את גודל הסכנה.

גילוי המנהרה מעמיד אותנו בפני מציאות מורכבת. מצד אחד, איתור המנהרה מבהיר שיש סיבה טובה לתחושת דריכות מוגברת. מהצד השני, אנחנו מברכים את מערכת הביטחון על השיפור ביכולות לאיתור מנהרות ולחיזוק ההגנה על תושבי היישובים צמודי הגדר. מבחינתנו, הגילוי החשוב מהווה רק את ראשיתה של המשימה ועוד ארוכה הדרך.

כל איתור מנהרה, ירי טילים או חדירת מחבלים מעלה שוב לסדר היום הציבורי את הדיון על שגרת יומנו המתוחה והניסיון לקיים כאן חיים נורמליים. שלא יהיה ספק: תושבי המועצה האזורית שדות נגב והיישובים הסמוכים לה ניחנו בחוסן מרשים וביכולת עמידה יוצאת דופן, שבאים לידי ביטוי בעתות הסלמה ובימי שגרה. עם השנים הפכו תושבי האזור, שמתגוררים בקו הראשון ב"עוטף ישראל", לסמל לגבורה.

חפירות של צה"ל באזור עוטף עזה, אמצע אפריל 2016. שי מכלוף
כל איתור מנהרה, ירי טילים או חדירת מחבלים מעלה שוב לסדר היום הציבורי את הדיון על שגרת יומנו המתוחה. חשיפת המנהרה באזור כרם שלום/שי מכלוף

קיים שיתוף פעולה מלא בינינו, התושבים, לכלל גורמי הצבא והביטחון. אנו עומדים איתם בקשר רציף ומעודכנים בכל עת. גורמי הביטחון מאחדים כוחות ושוקדים על פתרונות ועושים מאמצים רבים על מנת שנוכל לקיים חיי שגרה תקינים, ואני סומך את ידי עליהם כי הם עושים כל שניתן למען מטרה זו. אנו ברשות מוכנים יותר מבעבר לתפקוד בשעת חירום וזאת בזכות התרגילים התכופים והייעוץ שאנו מקבלים מהמערכות הצבאיות והביטחוניות שמסייעות בכל זמן.

אין לי ספק כי חיזוק תחושת הבטחון וההגנה על תושבינו הם בראש מעייניה של ממשלת ישראל ומערכת הבטחון. אך אל לנו לשכוח כי אותם בני עוולה ימשיכו לנסות ולהפר את השקט באזורנו בכל הזדמנות, ולפיכך אנו חוזרים ודורשים לסיים את הקמת המכשול על כל מרכיביו בהקדם האפשרי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מלחמת העצמאות עוד נמשכת

תפישת הבטחון האסטרטגית של מדינת ישראל מיום הקמתה התבססה על התיישבות לאורך הגבולות כמפתח לשמירה וכעוגן מייצב למדינתנו הקטנה. אין לי ספק כי ממשלת ישראל רואה בנו שותף מלא לשמירה על ביטחון הגבול, ותדע להמשיך ולהשקיע בתמיכה ביישובים בעתיד, מתוך החשיבות העצומה שיש בהתיישבות חזקה בגבול לקיום חיי שגרה בעורף.

חבריי, ראשי הרשויות בעוטף, ואני, נמצאים בקשר יום-יומי רציף עם משרדי הממשלה השונים ומקדמים את תהליכי פיתוח ההתיישבות בנושאי בנייה, תשתיות, הקמת יישובים חדשים וחיזוק הוותיקים, הסרת חסמים ביורוקרטיים וקידום החקלאות. כל זאת מתוך הראייה שהתיישבות חזקה ומבוססת בחזית חיונית לשמירה על המדינה כולה ועל הגנת גבולותיה.

המלחמה על עצמאותה של מדינתנו עדיין לא הסתיימה. מתוך אמונה, פטריוטיות ותחושת השליחות אנו נמשיך להגן, לשמור ולהתיישב במדינתנו האהובה.

seperator

הכותב הוא ראש המועצה האזורית שדות נגב.

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully