וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברחת ספר התורה העתיק לישראל: המורדים בתימן עצרו אזרח יהודי

19.4.2016 / 18:45

יחיא יוסף יעיש, אחד מכ-50 היהודים שנותרו במדינה לאחר מבצע העלייה בחודש שעבר, נלקח לחקירה על ידי המורדים השיעים יחד עם עובדים בשדה התעופה של צנעא. קבוצת אנשי רוח: האישומים "מפוברקים"

צילום: באדיבות הסוכנות היהודית, עריכה: יאיר דניאל

תימני יהודי נעצר על ידי סוכנויות הביטחון של המורדים החות'ים, ונחקר בגין מעורבות בהברחת ספר תורה עתיק, בן 800 שנים, לישראל – כך מסרו היום (שלישי) גורמים ביטחוניים בתימן. לדברי הגורמים, יחיא יוסף יעיש, אחד מכ-50 היהודים שנותרו בתימן, נעצר על ידי המורדים השיעים, ששולטים בבירה צנעא.

כמו כן, הם אישרו כי שלושה עובדים בשדה התעופה של צנעא נעצרו במסגרת אותה החקירה. במקביל, דווח כי קבוצת אינטלקטואלים תימנים פרסמו הצהרה רשמית, שבה דרשו את שחרורו של יעיש וטענו כי האישומים שהופנו נגדו הם "מפוברקים".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: יהודי נעצר בתימן בחשד למעורבות בהברחת ספר התורה העתיק
החייל שחיכה 5 שנים לראות את הוריו, וגילה על עלייתם מתימן – בארה"ב
"היו לנו בתים יותר טובים בתימן": העולים הטריים מסתגלים לחיים בישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עולי תימן שהגיעו במבצע חשאי לישראל. מרץ 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"אוצר היסטורי". ראש הממשלה נתניהו קורא בספר העתיק עם העולים מתימן/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בסוף החודש שעבר דווח בעיתון היהודי הבריטי "ג'ואיש כרוניקל" כי הרשויות בתימן עצרו אזרח יהודי בחשד שהיה מעורב בהברחת 17 יהודים מתימן לישראל, בשל העובדה שלקחו עמם את הספר העתיק, שנחשב לדברי מחוקקים בצנעא ל"אוצר היסטורי ורכוש המדינה". כמו כן, דווח כי נעצר עובד מוסלמי בשדה התעופה, בחשד שאפשר במתכוון לרב הקהילה לעלות למטוס עם הספר העתיק.

17 היהודים התימנים הגיעו לישראל בליל ה-20 במרץ, במבצע חשאי של הסוכנות היהודית, שחתם את גל העלייה מן המדינה. על פי הודעת הסוכנות, עשרות היהודים שנותרו במדינה בחרו להישאר בה. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שקיבל את פניהם של העולים, קרא עימם בספר התורה העתיק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מורדים חות'ים בצנעא, בירת תימן, צרץ 2015. רויטרס
שולמו "סכומי כסף גדולים" למורדים. כוחות החות'ים בצנעא, בירת תימן/רויטרס

בעיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, נחשפו פרטים נוספים על המבצע החשאי להעלאת יהודי תימן. לפי העיתון, היהודים המריאו מנמל התעופה שבבירה צנעא לעמאן שבירדן, ומשם המשיכו בטיסה נוספת לנמל התעופה בן גוריון. כמו כן, דווח כי שולמו "סכומי כסף גדולים" למורדים החות'ים הפרו-איראנים השולטים בצנעא, כדי שיאפשרו את יציאתם של היהודים. גורם המקורב לקבוצת היהודים אמר לעיתון כי "הסיבה העיקרית לעזיבתם של היהודים היא הפחד שלהם מאי היציבות והמלחמה המתנהלת במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully