וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מצהיר: "יש בידינו את מה שיבטיח חילופי שבויים עם ישראל"

דובר הזרוע הצבאית של הארגון, אבו עוביידה, מסר בטלוויזיה הפלסטינית: "הבטחנו לשחרר את האסירים, ואנחנו בטוחים שגדודי אל-קסאם יעשו זאת". משעל: "מחויבים לשחרור האסירים בקרוב"

עריכה: מתן חדד

דובר הזרוע הצבאית של חמאס גדודי עז א-דין אל-קסאם, אבו עוביידה, מסר היום (ראשון) בהודעה שפורסמה ברשתות הטלוויזיה הפלסטיניות כי "בידי הגדודים יש את מה שיבטיח עסקת חילופי שבויים עם האויב הישראלי, וישחרר את אסירינו ואת עמנו". בהודעה רשמית לרגל יום האסיר הפלסטיני, הוסיף אבו עוביידה: "הבטחנו לשחרר את האסירים, ואנחנו בטוחים שגדודי אל-קסאם יעשו זאת".

לדבריו, "הניסיון של הכיבוש להתחמק מתשלום המחיר לא יעבוד. הדרך להשיב את חייליו היא ברורה". הוא הוסיף: "עליכם לדעת שמאחורי אסירינו עומדים אנשים שלא מכירים את מנעמי החיים מלבד השחרור". במסר למשפחות האסירים, הבהיר אבו עוביידה: "אנחנו מחזקים את ידיכם. שחר השחרור מתקרב".

עוד בוואלה! NEWS:
יום האסיר הפלסטיני: "מצרים תפעל לשחרור מרואן ברגותי"
המתיחות בדרום: חמאס מאיים כי "כל מעשה טיפשי של ישראל - יעלה ביוקר"
קצין בכיר בפיקוד דרום: יחידת העילית של חמאס מתעצמת באלפי חיילים

הפגנה לרגל יום האסיר הפלסטיני, עזה, 17 באפריל 2016. רויטרס
תמונותיהם של ישראלים המוחזקים בידי חמאס בעזה, בהפגנה לרגל יום האסיר הפלסטיני, היום/רויטרס

אמש דווח ברשת "אל-אקצא" של חמאס כי אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס גדודי עז א-דין אל-קסאם, ימסור הצהרה ברשתות הטלוויזיה הפלסטיניות, לרגל יום האסיר הפלסטיני. אירועים נוספים, כולל הפגנות, צפויים להיערך במהלך היום ברחבי הגדה המערבית ורצועת עזה.

מוקדם יותר היום, מסר ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל בהודעה לרגל יום האסיר הפלסטיני: "אנחנו מחויבים לשחרור האסירים בקרוב". משעל עוד טען כי "אנחנו נעלים מוסרית על הכיבוש, ולראיה האופן שבו החזקנו בשליט. דתנו היא דת של רחמים ושל אנושיות". כמו כן, הוא התייחס למגעים לאחדות לאומית והבהיר כי "יש צורך להקים את ביתנו הפלסטיני על בסיס שותפות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהודעה רשמית שפרסם משרד החוץ של מצרים, נמסר כי "מצרים תעשה כל מאמץ לשחרורו של מרואן ברגותי, יחד עם כלל האסירים הפלסטינים". עוד נמסר כי "מצרים רוחשת הערכה עמוקה לברגותי", בכיר פתח הנושא זה 14 שנים חמישה מאסרי עולם בכלא הישראלי, ומסתמן כמועמד מוביל לרשת את תפקיד יו"ר הרשות הפלסטינית מידי אבו מאזן.

ההודעה המצרית נמסרה לאחר פגישתו של שר החוץ המצרי סאמח שוכרי עם רעייתו של ברגותי, פדווא. במהלך הפגישה, העבירה רעייתו של האסיר מסרים ממנו "לממשלת מצרים ולעם המצרי", שלפיהם ברגותי "מביע את אמונו המלא בתפקידה המרכזי של מצרים בהשבת הסוגיה הפלסטינית לסדר היום האזורי והבינלאומי". כמו כן, הוסיפה פדווא בתום הפגישה כי בעלה "היה תמיד מהמאמינים בפתרון של שתי מדינות שיושג בדרכי שלום".

על פי נתונים שפרסם היום המשרד הממשלתי של הרשות הפלסטינית לענייני אסירים, כ-7,200 אסירים פלסטינים מוחזקים כיום ב-23 בתי כלא בישראל. 350 מהם מגיעים מרצועת עזה, כאלף מירושלים ומשטחי ישראל והיתר מהגדה המערבית. 680 מהאסירים מוחזקים במעצר מנהלי. כמו כן, נמסר כי שישה חברי פרלמנט ו-18 עיתונאים מוחזקים על ידי ישראל, בנוסף ל-57 ממשוחררי עסקת שליט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully