וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: חלמה על הנביא מוחמד - ויצאה לרצוח יהודים "למען האל"

שתילה אבו עיאדה, בת 22 מכפר קאסם, מואשמת בריבוי עבירות של ניסיון רצח לאחר שדקרה עוברת אורח בראש העין בתחילת החודש. לפי כתב האישום, היא החליטה לרצוח יהודים לאחר שהתקרבה לדת, ובתכניתה המקורית אף תכננה להניח מטען חבלה במסעדה בעיר

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: גדי וינסטוק

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי מרכז שבלוד כתב אישום נגד שתילה אבו עיאדה, בת 22 מכפר קאסם, בגין ריבוי עבירות של ניסיון רצח. זאת לאחר שביצעה פיגוע דקירה בראש העין בתחילת החודש, ופצעה עוברת אורח יהודייה. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכת הדין דנה אלון, אבו עיאדה חלמה חלום ובו הנביא מוחמד מחפש אותה על רקע גל הטרור הנוכחי. בעקבות כך היא התקרבה אל הדת וגמלה בלבה להרוג יהודים למען האל.

לפי כתב האישום, בתחילה תכננה הנאשמת להוציא לפועל את תכניתה, בין היתר, על ידי מטען חבלה או פיגוע ירי. בדצמבר האחרון למדה הנאשמת להרכיב מטען בייצור עצמי לאחר שלמדה זאת באינטרנט. היא רכשה חומרים לצורך הרכבת המטען, ובהם ברגים ואומים שנועדו להעצים את הנזק ואף לגרום למוות.

אבו עיאדה תכננה, כך על פי כתב האישום, להניח את המטען באחת משתי מסעדות הנמצאות באזור התעשייה "אפק" בראש העין. הנאשמת הלכה למסעדות כמה פעמים על מנת לבדוק באילו שעות המקום הומה אדם ואת סידורי האבטחה במקום. לאחר רכישת החומרים, ניסתה הנאשמת להרכיב את המטען כמה פעמים, אולם ללא הצלחה.

לקריאה נוספת:
"אהובה על היהודים": משפחת הדוקרת מראש העין מכחישה שמדובר בפיגוע
מעצר הדוקרת מראש העין הוארך בשישה ימים; תישלח לבדיקה פסיכיאטרית

הגשת כתב אישום נגד מחבלת מכפר קאסם שניסתה לבצע פיגוע בראש העין. ניב אהרונסון
"חלמה על הנביא מוחמד". שתילה אבו עיאדה בבית המשפט, היום/ניב אהרונסון

לאחר שהדבר לא הסתייע בידה, פנתה בחודש שעבר אבו עיאדה למכר שלה וביקשה ממנו שיספק לה כלי נשק אוטומטי, בתואנת שווא ולפיה היא תשמש בו באירוע של חברתה. לפי כתב האישום, הוא הציע לה אקדח, אך היא דחתה זאת מאחר שסברה כי תוכל להביא למותם של רבים יותר באמצעות כלי נשק אחר. הנאשמת שקלה לבצע פיגוע ירי בירושלים, אך לאחר שהבחינה בכוחות הביטחון בעיר חששה שלא תוכל לעשות זאת, וחזרה בה. ואולם, לאחר שמכרה הפסיק לענות לשיחותיה, גמלה בלבה הנאשמת לבצע פיגוע דקירה.

שעת השין הגיעה ב-3 באפריל. בסביבות השעה 13:00 הבחינה אבו עיאדה במתלוננת, הסתערה עליה ודקרה אותה בידה השמאלית. בתגובה החלה הנדקרת לזעוק לעזרה ונאבקה בה עד שהשתיים נפלו ארצה. במהלך המאבק בין השתיים נדקרה המתלוננת פעם נוספת באזור החזה. עובר אורח שנחלץ לעזרת המותקפת ניסה להדוף את הנאשמת וזרק עליה אבן, ובתגובה היא הסתובבה וניסתה לדקור גם אותו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אישה נפצעה באורח קל באירוע דקירה בראש העין - הדוקרת נתפסה. ספק 500
להרוג למען האל. זירת הפיגוע בראש העין, החודש/ספק 500

האישה נעצרה לאחר הפיגוע. יממה לאחר מכן הוארך מעצרה בשישה ימים בבית משפט השלום בפתח תקווה, חרף בקשת שב"כ להאריך את המעצר ב-15 יום, ונקבע כי תעבור בדיקה פסיכיאטרית.

הנאשמת ומשפחת מתגוררים בחמולה בבניין בן שלוש קומות באזור נטוש יחסית בפאתי כפר קאסם. בא-כוחה של החשודה, עו"ד איהב ג'לג'ולי, דחה בדיון בהארכת מעצרה את הטענה כי מדובר בפיגוע. "עצם העובדה כי אין צו מניעה למפגש עם הלקוחה, מאששת את העובדה שלא מדובר באירוע ביטחוני", אמר. "מדובר באישה ללא עבר פלילי אשר מנהלת חיים נורמטיביים. היא עובדת ומתפרנסת בכבוד. יש לה חברות ישראליות ואנחנו עדיין לא יודעים מה הרקע ועל כן מוקדם לקבוע אם האירוע הוא ביטחוני".

אחיה של הצעירה סיפר לוואלה! NEWS לאחר הפיגוע כי הופתע לשמוע על מעשיה. "ישנתי בבית עם הילדים ופתאום העירו אותי כי בחדשות אמרו שהיא דקרה מישהו. קמתי מהר והייתי בהלם", אמר. "כולם אוהבים אותה והיא כבר שנים עובדת בניקיון מפעלים בראש העין. "זה לא יכול להיות על רקע לאומני, היא בטח רבה עם מישהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully