וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעסיקת גננות בהוד השרון בבשורת חג: "הסכימו לקיצוץ או תפוטרו"

17.4.2016 / 1:55

חברה בבעלות עיריית הוד השרון הגישה לסייעות ולגננות בעיר לקראת חג הפסח מכתב שדורש מהן להסכים לתנאי שכר החדשים או שיפוטרו. מנכ"לית החברה: "גם ככה לא סיימתן תואר". עקב לחץ ההורים נדחה הקיצוץ עד אחרי החג

ספק 500

לקראת חג הפסח כינסה חברת "מוסדות חינוך ותרבות" השייכת לעיריית הוד השרון את עשרות הגננות והסייעות שאותן היא מעסיקה במוסדות החינוך בעיר. במהלך הכינוס הוגש להן מכתב שדורש מהן את הסכמתן לקיצוץ בשכרן בגובה של 6.5%, אחרת יפוטרו. כאשר השיבו העובדות כי מדובר בצעד בלתי-חוקי, השיבה מנכ"לית "מוסדות חינוך ותרבות", אירית מזור, כי "אתן גם ככה לא סיימתן תואר בשערי משפט. מי שלא נראה לה, שתקום ותלך". ההורים לא נשארו אדישים והתערבו למען מי שמטפלות בילדיהם, ואף ערבו את נציגי ההסתדרות.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
בית המשפט אסר על ענבל אור להשתמש בדירה בגבעתיים שאליה נחשד שפלשה
יובל נרצח שבועיים לפני שחגג 18; אביו: "חלק מהגוף שלי נלקח"
צפו: סרטון אנימציה חגיגי לציון שנה לכהונת הממשלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שקיבלו העובדות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות הלחץ של ההורים, הודיע יו"ר החברה, משה חנוכה, בהודעה שפורסמה בעמוד הפייסבוק שלו כי הקיצוץ ידחה עד לאחר פסח. "בימים האחרונים שוחחתי עם סייעות והורים, שמעתי את הקולות והכאב, שבאו ממקום אמיתי והחלטתי שבערב חג הפסח לא נכון יהיה להודיע על הקיצוץ הרוחבי בשכרם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודעתו של יו"ר החברה, משה חנוכה, בעמוד הפייסבוק שלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום חמישי האחרון הכריזה ההסתדרות כי תייצג את העובדים בחברה, "כעת 400 העובדים בחברה יזכו להגנה וימנעו מקרים שבהם מקצצים לעובדים בשכר", אמר עו"ד בועז אורמן, נציג ההסתדרות. "החברה הוציאה הודעה לביטול הקיצוץ המתוכנן בשכר מ'טוב ליבה' עד אחרי פסח. מדובר במהלך ציני של החברה ו'שיטת מצליח'", הוסיף.

בתגובה, שלחו נציגי החברה הודעות לשומרים בכניסה למוסדות והורו להם שלא להכניס את נציגי ההסתדרות, כדי שאלו לא יתחקרו את הגננות והסייעות על המקרה. "במהלך היום הקרוב ינסו אנשים מההסתדרות להיכנס לגן - לא לאשר להכניס אותם. נא לאשר שקיבלתם. למי שעוד לא הבין, הם רוצים לבוא לתחקר את הגננות והסייעות בדבר תנאי השכר שלהם, לא מאושר", נכתב בהודעה.

בסרטון וידיאו שהגיע לידי וואלה! NEWS, רואים כיצד מאבטח באחד ממוסדות החינוך בעיר מונע את הגעתם של נציגי ההסתדרות לשוחח עם עובדות הגן בתואנה כי מדובר בהוראה של העירייה. "בית הדין לעבודה יכול להטיל עונש פלילי על מי שמנסה לטרפד מהלך של התארגנות במאות אלפי שקלים." טען אורמן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא להכניס אותם". ההודעה ששלחו נציגי החברה לשומרים בכניסה למוסדות החינוך בעיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

דודו רוטמן, הורה מהוד השרון, סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS, על מאבק ההורים מול החברה העירונית שמנסה לקצץ בשכרן של שמי שמטפל בילדים. "ביום ראשון האחרון חברת מוסדות וחינוך כינסה את הגננות והסייעות שאותן היא מעסיקה ברחבי העיר ובעצם דרשה מהן להסכים לירידה בשכרם", סיפר, "מדובר בעובדות הכי מוחלשות שיש, הן לא מאוגדות, עובדות תמיד בחלקי משרה, בקושי מוציאות את ה-2,500 שקלים ומתוך כבשת הרש הזאת רצו לחתוך להם כמה נתחים".

"אני לא רוצה שלילדים שלי תהיה גננת ממורמרת, אני רוצה שהיא תרוויח טוב"

לדבריו, "התירוץ של הנהלת החברה והדירקטוריון היה שהחברה בקשיים, וזאת למרות שבפרסום מ-2014 הרווח שלה עמד על כמעט של מיליון שקלים. יתרה מכך - זאת חברה לתועלת הציבור שלא אמורה להרוויח בכלל".

רוטמן הוסיף כי התנאים הירודים שבהם מעסיקה החברה את אותן גננות וסייעות, היא זו שמובילה לתחלופה ובכך לא מעניקה לילדים יציבות יומיומית. "כל הזמן מחליפים את הסייעות והגננות בגלל שהן ממורמרות. מי שעובדת בתנאים האלה, אין לה ברירה, וככה זה נראה. אנחנו דואגים לילדים שלנו", סיפר. "עד שהילדים נקשרים למישהי אחת, היא פתאום נעלמת מהיום להיום. אני לא רוצה שלילדים שלי תהיה גננת וסייעת ממורמרת, אני רוצה שהיא תרוויח טוב. זה חשוב לי שהיא תהיה מרוצה".

על תגובתה של מנכ"לית החברה, אירית מזור, לפניית הגננות והסייעות אמר רוטמן: "אני לא יודע מה ההשכלה של אותה מנכ"לית, אבל הייתי מעדיף את אותן סייעות וגננות 'חסרות השכלה' ליד הילדים שלי מאשר את אותה מנכ"לית 'משכילה'. מדובר במינימום אינטליגנציה רגשית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אישתי חזרה מדוכדכת". פוסט שכתב בעלה של אחת הגננות/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא רק ההורים התקוממו עקב כוונת החברה. בעלה של אחת הגננות כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אתמול אשתי חזרה מאוד מדוכדכת. איך הגיעו למצב הזה שמבקשים להרע את התנאים? מה, מישהו לא קיבל מספיק כסף על חשבון המטפלות?". גננת נוספת כתבה: "אלו מילים עוקצות נאמרו מפי אירית מזור, 'אתן גם ככה לא סיימתן שערי משפט', זה לעג לשמו לומר משפט כזה, שהן לא ברמה לקבל משכורת טובה כי לא סיימו ללמוד או שאין להן תואר של אוניברסיטה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לעג לשמו". פוסט של גננת בהוד השרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

נדב דואני, חבר מועצת עיריית הוד השרון שנלחם כדי לקבל את דוח ההכנסות של חברת "מוסדות חינוך ותרבות" לאחר שזו טענה כי הבקשה לקיצוץ בשכר העובדות נבעה מהעובדה כי היא נמצאת בגירעון, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS: "מצער מאוד שרגע לפני שהסייעות מקבלות את השי לחג, בחרה מנכ"לית החברה באופן פחדני לבשר להן על קיצוץ בשכרן, והודיעה שמי שלא תסכים לקיצוץ יכולה לקחת את הדברים שלה וללכת הביתה. בושה שככה נוהגת מערכת עירונית בחברה ללא מטרות רווח".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדוח שהונפק לבקשת חבר המועצה נדב דואני/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדוח ההכנסות שקיבל חבר המועצה הופיע סכום של יותר מ-800 אלף שקלים הכנסות לחברה. לדברי דואני, "יש ניסיון של החברה של לנהוג בשקיפות, לא להציג את הדוחות ולא לתת מענה לשאלות של חברי מועצת העיר. לא ברור לי למה. מדובר בחברת בת של העירייה, רווחית עבורה, ואינה בגירעון כפי שטענה מנכ"לית החברה".

עוד הוסיף דואני: "החברה מפעילה את הצהרונים, פעילות ספורט, מרכזים קהילתיים. לא יכול להיות שהיא מעבירה לעירייה קרוב למיליון שקלים ומקצצת לעובדות שמרוויחות קרוב ל-2700 שקלים כ-7% מהשכר שלהן. אני מצפה שלא יגעו להן בשכר הזה, ישמרו עליהן ויגנו עליהן ויאפשרו להן להמשיך ולעבוד בצורה מכובדת. לשמחתי, הסייעות החליטו להתאגד, להקים ועד ולהצטרף להסתדרות".

מעיריית הוד השרון טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully