וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי לחסוך בחשמל: ונצואלה מזיזה את השעון חצי שעה קדימה

17.4.2016 / 0:32

אחרי שקיצר את שבוע העבודה לארבעה ימים והמליץ להפחית את השימוש במייבשי שיער, הודיע הנשיא ניקולס מדורו על הפתרון היצירתי כדי להבטיח יותר שעות אור בזמני צריכת השיא במדינה

צילום: רויטרס

הבצורת ומשבר האנרגיה בוונצואלה מאלצים את הממשלה לנקוט בצעדים יצירתיים לחיסכון בחשמל. אחרי שכבר קיצר את שבוע העבודה לארבעה ימים עבור עובדי המגזר הציבורי במדינה ופרסם המלצות לנשים להפחית בשימוש במייבשי שיער, מצא הנשיא ניקולס מדורו שיטה חדשה להתמודד עם הבעיה: להזיז בחצי שעה קדימה את מחוגי השעון במדינתו.

השינוי שמדורו מבקש להנהיג הוא צעד נדיר במדינה, בכך שהוא הופך על פיה החלטה ישנה של קודמו בתפקיד, הוגו צ'אבס המנוח. בשנת 2007 הזיז צ'אבס את השעון בוונצואלה חצי שעה לאחור כדי שילדים יוכלו לקום לבית הספר בשעות שבהן כבר יש אור שמש. זה היה אחד מהצעדים הבולטים של צ'אבס, הנשיא הגחמני ששלט במדינה ביד רמה במשך 14 שנה. ממשלתו של מדורו נזהרה בעבר מהחלת שינויים במדיניות שהוביל הנשיא הנערץ שאת מקומו תפס.

עוד בנושא:
המשבר בוונצואלה מחריף: בית המשפט העליון השהה פעילות הפרלמנט
בעקבות המהפך בשלטון בונצואלה: מתיחות בבירה קראקס

ונצואלה תזיז את השעון חצי שעה לאחור כדי לחסוך בחשמל. רויטרס
בדרך לחיסכון בחשמל מזיזים את הזמן. חנות שעונים בוונצואלה/רויטרס

עם השבת השעון לקדמותו תהיה ונצואלה באזור הזמן GMT-4, כלומר ארבע שעות אחורה משעון גריניץ'. השינוי נועד כאמור לסייע בחיסכון בחשמל, ולהבטיח יותר שעות אור בזמני צריכת השיא במדינה. הבצורת הקשה שפוקדת את ונצואלה בחודשים האחרונים גרמה לירידה במפלס המים של סכר גורי, המספק שני שלישים מצורכי המים והחשמל שלה, והובילה לשיבושים באספקת החשמל. אלה מתווספים למיתון עמוק, לאינפלציה משתוללת ולמחסור במוצרי יסוד ובתרופות.

"חצי השעה הנוספת הזו תסייע בחסכון בחשמל, מכיוון שמדובר על שעות שבהן אנשים חוזרים מבית הספר ומהעבודה ומדליקים את החשמל והמזגן בבית", אמר שר המדע חורחה אריאזה. לדבריו, השינוי ייכנס לתוקף ב-1 במאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"השעון החדש: ללא אור ומים, אבל עם משדרים נשיאותיים"

האזרחים במדינה היו ספקניים לגבי מידת היעילות בשינוי שמבקש הנשיא מדורו להנהיג. "אני לא חושב שבאמת נחסוך כך בחשמל, אין קשר בין השעה ביום לבין כמות צריכת החשמל", אמר קרלוס, רואה חשבון מהבירה קראקס. הקומיקאית ז'אן מארי קורו אמרה: "שעון ונצואלה החדש: שעות ללא אור, שעות ללא מים, שעות של משדרים נשיאותיים ושעות של עמידה בתור".

מבקריו של הנשיא מדורו אומרים כי למרות שהוא מאשים את תופעת האל ניניו - ואת הבצורת שלה גרמה - ביצירת משבר האנרגיה, גם למדינה עצמה יש חלק בכך. המבקרים מצביעים על היעדר השקעות, כשלים בהיערכות והסתמכות מוגזמת על סכר גורי כמקור חשמל עיקרי.

(עדכון ראשון: 23:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully