וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף סוף זה קרה: המפלצת מלוך נס נמצאה - בערך

16.4.2016 / 23:30

רובוט תת ימי ביצע הדמיית סונאר במעמקי אגם לוך נס ומצא שם את המפלצת האגדית, נסי - או שמא זה לא בדיוק מה שחשבנו. אז איך כל זה קשור לשרלוק הולמס?

KONGSBERG

הדמיית סונאר שבוצעה לאחרונה במעמקי אגם לוך נס שבסקוטלנד חשפה דמות מסתורית שעומדת בקריטריונים של המפלצת האגדית, נסי. לרגע היה נדמה לחוקרים שהם הצליחו לשים סוף לספקולקציות ולתיאוריות הקונספירציה סביב המפלצת שמעסיקה את העולם כבר מאות שנים - אך כשהבחינו בפרטים הקטנים נכונה להם אכזבה.

לרוע מזלם של אוהדי נסי, הדמות שנמצאה עשויה מדיקט ובד. כן, מדובר בדגם של המפלצת שנבנה ב-1969 והופיע בסרט "החיים האישיים של שרלוק הולמס" בבימויו של בילי ויילדר. מומחה לוך נס, אדריאן שיין, אמר: "מצאנו מפלצת - אבל לא את זו שכולם חיפשו". לדבריו, הצורה, המידות ומיקומה של המפלצת הצביעו על כך שמדובר באביזר אבוד מהסרט.

הדמיית של אגם לוך נס. צילום מסך
מצאנו את המפלצת נלוך נס! בערך/צילום מסך

הדגם שנמצא לא התהדר בדבשות המפורסמות שאמורות להופיע על גבה של נסי וזאת מסיבה אחת: ויילדר חתך אותן. "הבמאי לא רצה את הדבשות וביקש להסירן", אמר שיין, "אני חושד שהדבר השפיע על יכולתו של הדגם לצוף מעל המים ואז הבלתי נמנע קרה והדגם שקע". שיין, לצערו, הודיע רשמית: "אנחנו יודעים בוודאות שזה דגם של המפלצת ולא המפלצת עצמה בגלל המקום בו הוא נמצאה, המידות שלו והצורה שלו - יש לו צוואר אך אין לו דבשות".

הדגם נמצא בעומק של 230 מטרים מתחת לפני המים ע"י רובוט תת ימי בשם "מונין". הרובוט הופעל ע"י החברה הנורבגית "קונגסברג" והוצב במעמקי אגם לוך נס כדי לבצע סריקה מקיפה של האזור. לטענת המומחים - זו הסריקה המקיפה ביותר שנעשה באגם אי פעם. הרובוט הימי הושק עם ציוד הדמיית סונאר שמסוגל להגיע לאזורים שלא היו נגישים קודם לכן.

עוד באותו נושא

האם התגלתה האמת מאחורי אגדת המפלצת מלוך נס?

לכתבה המלאה
רובוט תת ימי שמצא את המפלצת מלוך נס. VisitScotland, אתר רשמי
זהו מונין, רובוט תת ימי שנשלח למצוא את נסי/אתר רשמי, VisitScotland

לאחר שהדגם שקע לקרקעית, יוצרי הסרט יצרו מפלצת חדשה, אולם הסתפקו הפעם רק בראש וצוואר - ואת צילומי החוץ העבירו לאולפנים. על פי הערכות שונות, עשרות מיליוני לירות שטרלינג נכנסו לקופת המדינה - רק מתיירים שהגיעו לאגם לוך נס כדי לחפש את נסי בעצמם. הם כנראה יאלצו להמשיך לחפש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ככה היא נראתה בסרט "החיים האישיים של שרלוק הולמס". דומה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully