וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרטון שחושף: זו הסיבה שהיורה בזמר הורשע בהריגה ולא ברצח

14.4.2016 / 15:05

אדוארד יצחקבייב ירה למוות ברומן סמחייב במועדון בשנה שעברה. אחיו, שהיה עמו, טען כי לא היה חמוש, אך בסרטון שהגיע לידי וואלה! NEWS הוא נראה מסתיר סכין בכיסו, דבר שהוביל להקלה בסעיף האישום. על היורה נגזרו 16 שנות מאסר במסגרת הסדר טיעון

צילומי אבטחה, עריכה: אביב אירגז

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד גזר היום (חמישי) 16 שנות מאסר במסגרת הסדר טיעון על אדוארד יצחקבייב, בן 38 בדימונה, בגין הריגת הזמר רומן סמחייב בינואר 2015. תחילה הואשם יצחקבייב ברצח, אולם בכתב האישום המתוקן הומר הסעיף להריגה בשל קושי ראייתי. בסרטון שהגיע לוואלה! NEWS וחושף את הסיבה לשינוי סעיף האישום, נראה אחיו של הנרצח, סורין סמחייב, עם ידו בכיסו. בדיון התגלה כי החזיק סכין, ולכן סעיף הרצח השתנה.

לפי כתב האישום המתוקן, סמחייב הופיע ב-1 בינואר 2015 במועדון "אריסטון" בראשון לציון. יצחקבייב וזוגתו הגיעו למקום, ישבו עם הבעלים ולאחר מכן הצטרף אליהם גם סמחייב. בעקבות סכסוך קודם, יצאו המעורבים אל מחוץ למועדון וסיכמו להיפגש עם האח סורין. לפני הפגישה התקשר רומן לאחיו והביע בפניו חשש מפגיעה צפויה. בשלב זה הלך יצחקבייב להביא אקדח ושב למועדון. המעורבים ואנשים נוספים עלו לקומה השנייה.

לקריאה ראשונה:
פוענח רצח הזמר שנורה למוות בקטטה במועדון בראשון לציון
הורי הזמר התפרצו על החשוד ברצח בנם: "הוא שטן"
החשד: סכסוך כספי הוביל לרצח הזמר

הזמר רומן סמחייב שנרצח מחוץ לאולם אירועים בראשון לציון. פייסבוק, צילום מסך
למנוח היה סכסוך קודם עם היורה. רומן סמחייב/צילום מסך, פייסבוק

כאן התרחש המפנה. פרקליטיו של יצחקבייב, עורכי הדין דוד יפתח ויגאל דותן, הציגו לבית המשפט סרטון ערוך, ולפיו סורין נראה לאורך כל ההתרחשות שידו בכיסו. הם ערכו את הסרטון מכל המצלמות במקום ושאלו אותו מה החזיק בידו. בשלב מסוים הוא הודה בפני הפרקליטות כי מדובר בסכין, והסעיף השתנה מרצח להריגה. זאת, מאחר שסורין החזיק בנשק מול יצחקבייב היורה.

לפי כתב האישום, יצחקבייב, שחשש כי אחיו של הזמר מחזיק בידיו אקדח, שלף את נשקו וירה שני כדורים לעברו של סורין וכדור אחד לעברו של רומן. הזמר מת כתוצאה מהירי, ואילו אחיו נפצע באורח בינוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תיעוד: כך נורה למוות הזמר רומן סמחייב במועדון בראשון לציון. מערכת וואלה! NEWS
שניות לפני הירי. צילום מסרטון האבטחה במקום/מערכת וואלה! NEWS

תחילה נראה היה כי אין כל מצלמה שתעדה את רגע הירי, ואכן המצלמה בחדר לא פעלה. אולם בהמשך התברר כי מצלמה במסדרון קלטה את רגע הירי: האדם שבא לברוח, נורה וחוזר מיד הוא סורין.

עו"ד יפתח אמר כי "בתיק זה הוכח שוב שחקירה נגדית מביאה לגילוי האמת. העד העיקרי בתיק, אחיו של המנוח, שטען במשטרה שהגיע כשאינו חמוש, נאלץ להודות בחקירה הנגדית בבית המשפט שהגיע עם סכין. בנסיבות אלה נאלצה הפרקליטות לבדוק שוב את הראיות והגיעה אתנו להסדר טיעון הוגן".

מפרקליטות מחוז המרכז נמסר: "בשלב שמיעת הראיות השתנתה עדותו של עד הראייה המרכזי בפרשה, ובין היתר התגלה שהגיע לזירה עם סכין. בנסיבות אלו לא ניתן היה עוד להסתמך על אותה עדות ולהוכיח את עבירת הרצח מעבר לכל ספק סביר. בהתאם לכך אישר בית המשפט המחוזי את הסדר הטיעון והרשיע את יצחבייב בהריגת הזמר רומן סמחייב ובגרימת חבלה בכוונה מחמירה בגין פציעתו של אחיו, והבוקר גזר את דינו ל- 16 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי למשפחת המנוח בסך 130 אלף שקל. אנו משתתפים בצערה של משפחת המנוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully