וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת מותה המסתורי של אחת הנחשות הגדולות בעולם

14.4.2016 / 9:05

נחשת פיתון שנתפסה באתר בניה במלזיה נמצאה מתה לאחר ימים ספורים. התזמון המוזר של מותה העלה חששות כי לא טופלה כראוי בשבי. "נחשים אינם מתים סתם, אם היא מתה - יש לכך סיבה"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

נחשת פיתון שנתפסה במלזיה ונחשבה תחילה לנחש הארוך ביותר בשבי, מצאה את מותה בנסיבות מסתוריות ומוזרות ביותר. שני אנשים שעובדים במחלקה שאחראית ללכידת הנחשה סיפרו שאורכה היה 7.5 מטרים, רק 17 סנטימטרים פחות מהמחזיק בתואר "הניש הארוך בעולם". היא שקלה כ-250 קילוגרם.

הפיתונית נמצאה בשבוע שעבר באתר בניה במחוז פיה טרובונד באי פננג במדינה. מותה הפתאומי של הזוחלת, ימים ספורים לאחר לכידתה, העלה את החשש כי היא טופלה שלא כראוי. ראש יחסי הציבור של המשמר האזרחי במלזיה, שזרי מוסטפה, אמר שהנחשה "מתה מעצמה". "אולי היא התאבדה, יתכן שחשה מאויימת עד שהרגה את עצמה", טען והוסיף שאינו בטוח בנסיבות המוות. לדבריו, הגופה הועברה למחלקה לחיות בר יחד עם ביצה שהטילה זמן קצר לפני מותה.

מסתורין סביב מותו של הנחש הארוך ביותר בעולם שנלכד במלזיה. רויטרס
"לולאה בצוואר יכולה לגרום לשבירת עצמות ופגיעות פנימיות. הנחשה שנתפסה./רויטרס

סרטון של הפיתונית לאחר שנתפסה מתעד אדם בועט בה. עובדי אתר הבניה פירסמו גם הם תמונות שלהם אוחזים בזוחלת, כשלולאה קשורה סביבה צווארה. ריימונד הוסר, אשר מנהל קורסים לטיפול בנחשים אמר שזוחלים אלה אינם הורגים את עצמם וסביר כי הפיתונית מתה כתוצאה מפגיעות פנימיות.

"נחשים אינם מתים סתם, אם זה קרה יש לכך סיבה", אמר הוסר. "הסיבה הסבירה ביותר היא הפגיעות מהם סבלה כשנתפסה או לאחר שנתפסה. נחשים הם יצורים עדינים יחסית". הוא הוסיף שכאשר נחשים נלכדים בלולאות הם נאבקים בהן, דבר שיכול לגרום לעצמות שבורות ופציעות פנימיות.

עוד באותו נושא

צפו: מה קורה כשלוכדי נחשים מוצאים נחש ארסי ברכב

לכתבה המלאה

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully