וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עד שהאויב יתייאש": טליבאן פתח ב"מתקפת האביב" באפגניסטן

על אף שהשנה לא הפסיק את הלחימה בחודשי החורף, הארגון האסלאמי הקיצוני הכריז על פתיחת "מבצע עומרי", על שם המנהיג שמותו הוכרז בשנה שעברה. טליבאן הבטיח "מתקפות קדושות נגד מעוזי האויב"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

טליבאן הכריז הבוקר (שלישי) על תחילת "מתקפת האביב" השנתית נגד המשטר באפגניסטן, בזמן שהשלטונות בקאבול מנסים להביא את הארגון לשולחן המשא ומתן כדי לסיים את המלחמה ארוכת השנים.

בהצהרה שפרסם טליבאן נמסר כי הוא "יפתח במתקפות נרחבות נגד עמדות האויב ברחבי המדינה" כחלק מהמתקפה שזכתה בכינוי "מבצע עומרי", על שמו של המנהיג הקודם ומייסד הארגון מולה עומר, שמותו הוכרז בשנה שעברה. לרוב, מתקפת האביב מסמלת את תחילת "עונת הלחימה", על אף שבחורף הנוכחי הקרבות בין טליבאן לכוחות הממשלה נמשכו ללא הפסקה בפעם הראשונה.

בהצהרה הבטיח הארגון "מתקפות קדושות וטקטיות נגד מעוזי האויב", בהתייחסות לפיגועי התאבדות, שיטה שבה נוקט הארגון נגד הצבא והמשטרה המקומיים, שאותם הוא רואה כ"בובות" של המערב. רק אתמול נהרגו 12 מתגייסים בפיגוע במזרח המדינה.

הארגון האסלאמי הקיצוני, שנלחם במשטר מאז הודח מהשלטון ב-2001, הבטיח גם לתקוף את כוח נאט"ו במדינה, שמונה כ-13 אלף חיילים ועוסק באופן רשמי במשימות אימון וייעוץ. "בנקיטת האסטרטגיה הכוללת הזאת אנו מקווים שהאויב הזר יתייאש וייאלץ לצאת מהמדינה שלנו", נמסר בהודעה.

טליבאן הציב כתנאי מקדים להמשך שיחות השלום עם קאבול את עזיבתם של כל הכוחות הזרים מהמדינה. המשא ומתן בין הצדדים החל בקיץ הקודם בפקיסטן, אך הופסק בעקבות הגילוי המפתיע שלפיו המנהיג מולה עומר מת כבר לפני שנתיים.

לקריאה נוספת בנושא
טליבאן ודאעש מתחזקים - ומספר האזרחים ההרוגים באפגניסטן עולה
אפגניסטן: 7 הרוגים בפיגוע נגד עיתונאים שהתנגדו לטליבאן

זירת פיגוע התאבדות בג'לאלאבאד, אפגניסטן, 11 באפריל 2016. רויטרס
זירת פיגוע ההתאבדות שאירע אתמול במזרח המדינה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully