וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף שהאירוע תועד: יו"ר להב"ה זוכה מתקיפת פעיל השמאל עזרא נאווי

10.4.2016 / 13:12

השופט קיבל את טענת בנצי גופשטיין כי חש מאוים מנאווי ומפעיל שמאל נוסף כשחדרו לשכונת גבעת האבות בחברון. "אירוני שדווקא המצלמה הצילה אותך", אמר לפעיל הימין הקיצוני. גופשטיין: "הייתי צריך להכניס יותר חזק"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין זוכה היום (ראשון) מתקיפת פעיל השמאל הקיצוני עזרא נאווי בעימות בין פעילי ימין לבין נאווי ופעיל שמאל נוסף, לאחר שינסו להיכנס לשכונת גבעת האבות בחברון ב-2008. בסרטון שתיעד את האירוע נראה גופשטיין כשהוא דוחף באלימות את נאווי ופעיל שמאל נוסף, אולם שופט בית משפט השלום בירושלים דב פולוק קיבל את טענתו של יו"ר להב"ה, שלפיה חש סכנה מצד נאווי.

"מקובלת עליי הטענה שהנאשם חש סכנה מוחשית לו ולתושבי השכונה שעמדו בסמוך, וכשנאווי וחבריו טיפסו על השער הדבר עורר חשש", אמר השופט פולוק. "כשהנאשם ראה את עזרא ואת חבריו הדבר העלה בו חשד שבכוונתם לבצע פעולה מסוכנת. הנאשם חשש שכוונתם הייתה לפגוע בתושבי השכונה מאחר שטיפסו על הגדר". השופט פנה לגופשטיין ואמר לו: "אירוני שדווקא המצלמה הצילה אותך".

בצאתו מהדיון לאחר הזיכוי אמר היום גופשטיין כי הוא שמח כי "אחרי שנים של עינוי דין בית המשפט" הוא זוכה. "לא הייתי אמור לעמוד לדין. הגנתי על עצמי כשחשבתי שפלסטינים ואנרכיסטים נכנסים לשכונה מעל הגדר. בדיעבד הייתי צריך להכניס יותר חזק, אבל אולי יהיו עוד הזדמנויות", אמר גופשטיין.

עוד על בנצי גופשטיין:
אחרי שתמך בשריפת כנסיות: יו"ר להב"ה בנצי גופשטיין ייחקר
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את בנצי גופשטיין על הסתה
מנהיג להב"ה יישאר במעצר: "במקום פרס, שמו לי אזיקים"

בנצי גופשטיין ראש להב"ה מובא להארכת מעצר, בית משפט השלום ירושלים. נועם מושקוביץ
"לא הייתי אמור לעמוד לדין". גופשטיין בבית המשפט/נועם מושקוביץ

ב-2010 הוגש נגד גופשטיין כתב אישום בגין תקיפה ואיומים. בכתב האישום תואר כיצד ניסה גופשטיין למנוע מנאווי ומפעיל נוסף, דניאל דוקרביץ, להיכנס לתוך שטח שכונת גבעת האבות שבחברון. השניים אמרו כי הם ביקשו להגיע לתחנת המשטרה ששכונה משום ששמעו צעקות מביתם של מקורביהם, בני משפחת ג'עברי, המתגוררים בסמוך. על פי כתב האישום, בעת שניסו לטפס מעל שער הכניסה לשכונה, הכה אותם גופשטיין באגרופים, נענע את הגדר והזהיר אותם שלא ייכנסו לשכונה. לאחר שדוקרביץ נכנס לשכונה, רץ אליו גופשטיין והחל להכותו, תוך שהוא קורא "אני אהרוג אותך, אני אזיין אותך". בסרטון שתיעד את המשך האירוע, שהתרחש בסמוך לכניסה לתחנת המשטרה, ניתן לשמוע את גופשטיין קורא לשוטרים ואומר להם: "ערבים נכנסו לשכונה", כשכוונתו לפעילי השמאל הקיצוני.

בכתב האישום נטען כי גופשטיין גם דחף כמה פעמים את נאווי, פעיל השמאל הקיצוני מטעם ארגון תעאיוש, שנחקר במשטרה לאחר שתועד בתחקיר "עובדה" כמי שהתגאה בהסגרת פלסטינים שמכרו קרקעות ליהודים לידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. בסרטון נראה גופשטיין כשהוא דוחף את נאווי וקורא לעברו "תעוף מפה". גופשטיין טען כי הוא פעל כפי שהיה צריך לפעול במצב שבו "גורמים עוינים נכנסים לתוך שכונה ובה ילדים רבים".

בדיון שנערך בתחילת פברואר האחרון, טען סנגורו של גופשטיין מטעם הסנגוריה הציבורית, עו"ד יצחק בם, כי נאווי וחבריו הגיעו ממקום של התפרעויות ועימותים בין ערבים ליהודים, כלומר משכונת ג'עברי. "מר נאווי נראה כפלסטיני ומתנהג בהתאם, ובראייה סובייקטיבית של הנאשם היו אלו הערבים והאנרכיסטיים שנכנסים לשכונה שהיא שטח צבאי סגור, כשהם מטפסים על הגדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully