וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג האוטובוס שנאבק במחבל נבחר להדליק משואה: "חשבתי שאמות"

דב גיל-הר

8.4.2016 / 3:37

הרצל ביטון מנע אסון גדול יותר כאשר התעמת עם מחבל שביצע פיגוע דקירה באוטובוס שבו נהג בתל אביב בינואר שעבר. "אני מאוד מתרגש", אמר ביטון ששיחזר את רגעי האימה: "התקשרתי למשפחה להיפרד". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

בין 14 מדליקי המשואות שנבחרו להשתתף בטקס יום העצמאות בחודש הבא, נמצא גם הרצל ביטון, נהג אוטובוס בקו 40 בתל אביב שבשנה שעברה הצליח למנוע אסון גדול יותר בכך שהתעמת עם מחבל שביצע פיגוע דקירה בתוך האוטובוס שבו שהה. "אני מאוד מתרגש", סיפר אתמול (חמישי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "זה מעמד גדול ומכובד בשבילי".

בריאיון שחזר ביטון את הפיגוע שהתרחש בסמוך לגשר מעריב לשעבר בתל אביב. "המחבל לא הופיע משום מקום", סיפר, "הוא עלה לאוטובוס ועשה את עצמו אילם וחירש. הבאתי לו עודף וכרטיס ואמרתי לו שיישב. הוא התיישב. האוטובוס היה עמוס בנוסעים. תוך כדי הנסיעה הוא קם עם סכין ודקר".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
גורש מזימבבואה, נמלט מהולנד ונתפס בדרום אפריקה: מסעותיו של הרב הנעלם
סנדרס מסתייג מההאשמות נגד ישראל: "תומך בזכותה לחופש וביטחון"
ארבעה פצועים קשה, בהם תינוקת, בשתי תאונות דרכים

פצועים בזירת הפיגוע בגשר מעריב בתל אביב, ינואר 2015. ניב אהרונסון
"היה לו רצח בעיניים". זירת הפיגוע בתל אביב, ינואר 2015/ניב אהרונסון

לדבריו של ביטון, המחבל צעק "אללה אכבר" ו"איטבח אל יהוד" במהלך הפיגוע. "הוא עבר ממושב למושב. עבר בין גברים, נשים וילדים - ודקר, עם רצח בעיניים", ממשיך ביטון לספר. "מול העיניים שלי הוא דקר אנשים. הבנתי שצריך לעשות פעולה, כי כל שנייה מישהו נדקר. עשיתי 'סללום' כדי שייפול אבל לא הצלחתי להפיל אותו. הייתי חייב לעשות משהו שיראו שיש בעיה באוטובוס. המשכתי עם הזיגזג, סטיתי מהמסלול ואז משכתי בלם חירום ידני. הוא עף אליי עם כל הנוסעים, פתחתי את הדלתות כולם ברחו".

בשלב הזה, ביטון לקח יוזמה והחליט להיאבק פנים אל פנים עם המחבל. "עקרתי כיסא וחבטתי בו. דפקתי את הראש שלו בעמודים של האוטובוס והרבצתי לו. תפסתי את היד שלו בסכין, וביד השנייה הוא נתן לי אגרופים בחזרה. הכול היה מלא בשלולית של דם. נתתי עוד נגיחה וירד לו דם מכל הפרצוף, הוא עף מהדלת של הנהג לכיוון המדרכה. כשהוא עף, הסכין עפה לו מהיד וזאת הייתה הזדמנות לקפוץ עליו. ניתרתי מעליו וניסיתי להגיע אל הסכין לפניו. תפסתי את ראשו ונשברה לו הגולגולת. הוא איבד הכרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"הוא לקח סכין ורצה לתקוע לי בלב"

לאחר שהצליח להשתלט על המחבל, ביטון מספר כי הוא חיכה לכוחות הביטחון ובמקביל דאג לטפל בפציעות שמהן סבל נוכח המאבק. "הוא לקח סכין ורצה לתקוע לי בלב. אולי בורא עולם הוא זה שהציל אותי. המחבל דקר אותי ביד ימין. התחלתי לקרוס, לקבל רעידות וחזרתי על ארבע לאוטובוס. הגעתי לטלפון והתקשרתי לראש אגף התנועה. דיווחתי שמחבל דקר אותי ושאני עומד למות, שישמרו על הילדים שלי. אמרו לי שהכל בסדר ושאני אחיה. התקשרתי לאחים שלי ולילדים שלי כדי להיפרד מהם. הגוף נהיה קר ורועד. הסברתי להם שאני פצוע ושמפנים אותי לבית החולים".

הרצל ביטון נהג האוטובוס שנפצע בפיגוע, בבית החולים. ינואר 2015. ירון ברנר,
"מה שיכולתי עשיתי". הרצל ביטון בבית החולים, 2015/ירון ברנר

"אני לא מתעסק בפוליטיקה. אם יכולתי להרוג את בן העוולה שדקר אותי ואת הנוסעים, הייתי עושה את זה בכיף. אבל מה שיכולתי, עשיתי. יחידת נחשון בסופו של דבר הגיעו וירו בו בברך ולקחו אותו לבית חולים וולפסון".

על הכבוד שלו יזכה ביום העצמאות אומר ביטון: "היום ביקרתי בקברו של סבא שלי שהגיע לכאן ממרוקו. ביום שנולדתי בישראל סבי נפטר. כל שנה אני מגיע לקברו של סבא ומקבל ממנו כוחות. אחי הבכור הוא סא"ל בצבא וביום הדלקת המשואות הוא סוגר מעגל כשהוא בעצמו היה מפקד הטקס לפני 30 ומשהו שנה. מאתמול אני נרגש ונפעם שהמליצו עלי מתוך אלפי אנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully