וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט חצי מיליארד חולים: הסכרת מתפשטת בעולם בקצב מדאיג

6.4.2016 / 17:47

דוח של ארגון הבריאות העולמי חושף כי 442 מיליון איש חולים במחלה, פי ארבעה יותר בהשוואה לשנות ה-80. זאת, בין היתר, בשל העלייה המקבילה בהשמנת יתר ובהתפשטות המחלה למדינות העולם השלישי

אילוסטרציה. ShutterStock
המחלה עלולה לגרום לעיוורון, לשבץ ולהתקפי לב/ShutterStock

אחד מכל 11 מבוגרים ברחבי העולם חולה במחלת הסוכרת – כך קובע דוח חדש של ארגון הבריאות העולמי שפורסם היום (רביעי). הדוח חשף כי מספר החולים הכפיל את עצמו כמעט פי ארבעה מאז שנות השמונים – מ-108 מיליון בני אדם מ-1980 ל-422 מיליון ב-2014. רמה גבוהה של סוכר בדם היא גורם תמותה עיקרי בעולם – 3.7 מיליון איש מתים כתוצאה מכך מדי שנה. גורמים בארגון מזהירים כי ללא "פעולה דרמטית", הנתונים רק צפויים לצמוח.

הדוח קיבץ יחד את שני סוגי המחלה – סוכרת מסוג 1 וסוכרת מסוג 2 – אך העלייה הגדולה במספר המקרים חלה בעיקר בסוג 2, שנקשר לאורח חיים לא בריא. בזמן שאחד מכל שלושה אנשים בעולם סובל ממשקל יתר, כך עולה במקביל מספר מקרי הסוכרת. סוכרת מסוג 2 עלולה לגרום לעיוורון, למחלת כליות, להתקפי לב, לשבץ ולקטיעת גפיים תחתונות.

"השמנת יתר היא הגורם המסכן העיקרי לסוכרת מסוג 2 והניסיונות שלנו לעצור זאת לא הצליחו עד כה", אמר פרופ' מג'יד אזטי, מוביל המחקר של ארגון הבריאות העולמי". בניגוד לעבר, אז הסוכרת אפיינה בעיקר מדינות מפותחות בעולם המערבי, העלייה האחרונה מיוחסת למדינות בעלות הכנסה בינונית ונמוכה, דוגמת סין, הודו, אינדונזיה, פקיסטן, מצרים ומקסיקו.

לקריאה נוספת בנושא
לראשונה בעולם: יותר אנשים סובלים מהשמנת יתר מאשר מתת-תזונה
פריצת דרך בחקר הסרטן: נמצא "עקב אכילס" של המחלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully