וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביתו של המחבל נהרס על ידי צה"ל - המשפחה רכשה וילה מכספי תרומות

6.4.2016 / 8:00

משפחתו של מוהנד חלבי, שדקר למוות את נחמיה לביא ואהרון בנט בעיר העתיקה בבירה באוקטובר, רכשה בית בכפר מצפון לרמאללה. זאת, הודות לכספי תרומות שגויסו בקרב הציבור הפלסטיני. בחודש ינואר נהרס בית המשפחה בידי צה"ל

צילום: רוני כנפו, עריכה: גדי וינסטוק

משפחתו של מוהנד חלבי, המחבל שרצח שני ישראלים בפיגוע דקירה שנחשב לאחד הקשים בעיר העתיקה בירושלים בגל הטרור הנוכחי, רכשה אתמול (שלישי) וילה חדשה מצפון לרמאללה. זאת, באמצעות כספים שגויסו מתרומות של הציבור הפלסטיני. ביתה של המשפחה בעיירה אל-בירה, נהרס בידי כוחות צה"ל ב-9 בינואר. כחלק מצו ההריסה של הבית הקודם, נאסר על בני המשפחה לבנות את ביתם במקום שבו שכן הבית ההרוס.

מוהנד חלבי, סטודנט מאוניברסיטת אל-קודס הפתוחה וחבר הג'יהאד האסלאמי, רצח בתחילת חודש אוקטובר 2015 את נחמיה לביא ואהרון בנט ברחוב הגיא בעיר העתיקה. מאז זכה חלבי למעמד של "גיבור" בציבור הפלסטיני, בעיקר ברמאללה.

עוד בנושא:
שלושה חודשים אחרי הפיגוע בי-ם: נהרס בית המחבל שרצח שני ישראלים
נחמיה ירד להציל את אהרון שנדקר עם אשתו ובנו: "נהרג כשרצה לעזור"
"זעקתי לעזרה, ענו: 'תמותי'" – אשת הנרצח משחזרת את רגעי האימה

בניית בית למשפחת המחבל מוהנד חלבי שרצח את אהרן בנט ונחמיה לביא. כפר אבו קש. אפריל 2016. פייסבוק, אתר רשמי
הווילה החדשה שנבנתה עבור המשפחה/אתר רשמי, פייסבוק
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נרצחו על ידי המחבל בעיר העתיקה. אהרון בנט ונחמיה לביא/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבית החדש שרכשה המשפחה נמצא בשכונת אלבסאתין בכפר אבו קש. מדובר בווילה בת שתי קומות ובשטח של 360 מ"ר. הבית נמצא במגרש של 600 מ"ר, שנרשם בטאבו לזכות אביו של המחבל, שפיק, שחתם עליו אתמול. מחיר העסקה הוא 124 אלף דינר (כ-661 אלף שקלים), שמתוכם שולמו כבר כ-24 אלף דינר.

הבית נקנה בכספי תרומות שנאספו בקמפיין "בניית בתי בני החורין", במסגרתו נאספו כספים ישירות מהציבור הפלסטיני לבנייה מחדש של בתי מחבלים שנהרסו לאחר שביצעו פיגועים נגד ישראלים. במסגרת הקמפיין הוצבו במשך תקופה תיבות זכוכית ברחובות הראשיים בכפרים ובערים פלסטיניות, והתושבים מילאו אותן בשטרות כסף. תוך כמה שבועות של קמפיין נאספו בשיטה זו כמה מיליוני שקלים, שמימנו, בין השאר, את בנייתו מחדש של הבית שרכשה המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully