וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי משרד הכלכלה, המכס ומקרקעי ישראל הצטרפו לעיצומים בשירות הציבורי

6.4.2016 / 1:05

ביחידות משרד הכלכלה ומקרקעי ישראל לא יינתן מענה טלפוני ולא תתקיים קבלת קהל, ועובדי המכס יעכבו את המעבר בגבולות ולא ישחררו מטענים בנמלים. זאת, לטענתם, במחאה על פגיעה בתנאיהם. במקביל, ממשיכים בוחני הנהיגה ועובדי משרד הבריאות ורשות האוכלוסין בעיצומיהם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עובדי המכס יערכו בדיקות דקדקניות במסוף. מעבר אלנבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

עובדי משרד הכלכלה, המכס ומקרקעי ישראל הצטרפו הבוקר (רביעי) לעיצומים הנמשכים בשירות הציבורי במדינה. במסגרת העיצומים במשרד הכלכלה ובמקרקעי ישראל, לא יינתן מענה טלפוני ולא תתקיים קבלת קהל. כחלק מעיצומיהם של עובדי המכס, כל הסחורות דרך מסופי נהר הירדן ואלנבי יבדקו בצורה דקדקנית וצפויים עיכובים במעברי הגבול. כמו כן, מטענים בנמלי הים בחיפה, באשדוד ובאילת לא ישוחררו.

עובדי המדינה פתחו בצעדים ארגוניים "על רקע הרחבת תבניות העסקה פוגעניות בשירות המדינה, קידום צעדים חד-צדדים בעלי השלכות שליליות על העובדים והניסיון לכרסם בכוחה של העבודה המאורגנת, תוך רמיסת הנורמות הנהוגות ביחסי עבודה קיבוציים, כמו למשל העסקת עובדים בחוזים אישיים וניסיון להעביר עובדי מדינה למעמד של עובדי קבלן".

העיצומים מתווספים לאלה הקיימים במשרדי הממשלה השונים. בין היתר תימשך מחאת בוחני הנהיגה ולא יערכו מבחני נהיגה ברחבי הארץ. זאת, בעקבות פרסום המכרז הממשלתי מצד משרד התחבורה להפרטת מבחני הנהיגה והעברת הבוחנים למעמד עובדי קבלן.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי השערוריות של טראמפ: קרוז ינצל את המומנטום וינצח בוויסקונסין?
תיעוד: רכב פונה פניית פרסה לא חוקית, פוגע ברוכב אופנוע - וגורם למותו
"הרגשתי מושפלת": תיכון שלח בתפוצה רחבה רשימת תלמידים החייבים כסף

מבחן נהיגה, משרד הרישוי פתח תקווה, נובמבר 2015. ראובן קסטרו
במסגרת העיצומים לא ייערכו מבחני נהיגה/ראובן קסטרו

במקביל יימשכו העיצומים ברשות האוכלוסין וההגירה, ובמסגרתם לא תתקיים קבלת קהל בלשכות השירות ולא יונפקו תעודות זהות ודרכונים. כמו כן, החל מהיום תופסק הפעילות של מנהל אכיפה וזרים ברשות האוכלוסין, שאחראית בין היתר להסדרת מעמדם החוקי של זרים השוהים במדינה.

גם עובדי משרד הבריאות, לרבות עובדי הלשכות המחוזיות ועובדי המעבדות, ימשיכו בעיצומים. ביחידות המשרד ובלשכות הבריאות לא תהיה קבלת קהל ולא יינתן מענה טלפוני. מעברי הגבול יהיו סגורים לייבוא ולייצוא של מוצרי מזון ולא תהיה אפשרות להכניס ולשחרר סחורות אלה בנמלי הים והאוויר.

על מנת להקל בנושאים דחופים ובסוגיות מצילות חיים, ארגון העובדים החליט שחלק מהשירותים החיוניים יינתנו כסדרם גם במהלך השביתה. בין היתר יינתן טיפול במכשירי שיקום וניידות לנכים, ועדות רפואיות וערר שהוזמנו מבעוד מועד יתקיימו, תחנות טיפת חלב ישארו פתוחות, הנפקת רשיונות קבורה תתנהל כסדרה, ויינתן אישור לתרופות מצילות חיים במחלקת הרוקחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ההסתדרות: הנורמות הנהוגות ביחסי עבודה קיבוציים נרמסות

מההסתדרות נמסר כי "ההחלטה להקים את מטה המאבק של עובדי המדינה ולנקוט בצעדים ארגוניים קרמה עור וגידים על רקע הרחבת תבניות העסקה פוגעניות בשירות המדינה, קידום צעדים חד-צדדים בעלי השלכות שליליות על העובדים והניסיון לכרסם בכוחה של העבודה המאורגנת, תוך רמיסת הנורמות הנהוגות ביחסי עבודה קיבוציים, כמו למשל העסקת עובדים בחוזים אישיים והניסיון להעביר עובדי מדינה למעמד של עובדי קבלן".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully