וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עדים לשטף ניסיונות הברחה": הוחרמו 12 טונות בשר פסול למאכל

5.4.2016 / 9:46

המשטרה ופקחי משרד החקלאות פשטו הלילה על משחטה בכפר כנא והחרימו את הבשר, שעל פי החשד מקורו בבעלי חיים שנשחטו ללא פיקוח וטרינרי, ויועד לשימוש בישראל. בעל המשחטה עוכב לחקירה. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

המשטרה ואנשי משרד החקלאות פשטו הלילה (שלישי) על מפעל בכפר כנא שבגליל התחתון והחרימו כ-12 טונות של בשר פסול למאכל שמקורו לפי החשד ברשות הפלסטינית. בפשיטת המשטרה, בשיתוף פקחי הפיקוח החקלאי במשרד הבריאות בכפר כנא, נמצא בשר שעל פי החשד נשחט מבעלי חיים שונים. בעל המפעל עוכב לחקירה.

בליל ראשון חשפו מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) של משרד החקלאות והיחידה המרכזית במחוז ש"י של המשטרה רשת הברחת בשרים משטחי הרשות לישראל. על פי משרד החקלאות, הבשר המוברח למסעדות ולחנויות בתאריכי תפוגה ושחיטה מזויפים וכן בתעודות כשרות מזויפות.

עוד בוואלה! NEWS:
ח"כ סמוטריץ' על הפרדה בבתי חולים: "אשתי לא רוצה חפלות של ערביות"
המסר של שקד: אני אקבע כיצד ייראה בית המשפט העליון
הגינקולוג שנעצר בחשד לעבירות מין במטופלת - נעצר שוב

הברחת בשר מהרשות הפלסטינית לישראל. חטיבת דובר המשטרה
39 אלף קילו בשר הוחרם מתחילת השנה/חטיבת דובר המשטרה

על פי החשד, רשת המבריחים – הכוללת ישראל ופלסטינים – הכניסה במרמה את הבשר משטחי הרשות הפלסטינית לישראל במשאיות בעלות דפנות כפולות ובשיטות נוספות. במסגרת השיטה, על פי החשד, נהג יבואן פלסטיני לרכוש בשר המיועד לרשות הפלסטינית בדרום אמריקה ולייבא אותו לנמל חיפה. מהנמל הבשר מועבר למחסן בא-רם, ומשם הוא מוברח בשיטות שונות לשטחי ישראל דרך מחסומים שונים, בתנאים המנוגדים להנחיות משרד החקלאות ומשרד הבריאות. בשלב זה הסחורה המוברחת מגיעה למחסן באזור התעשייה עטרות, ושם נארזת מחדש תוך זיוף חותמות הכשרות, תאריכי התפוגה ואישורים וטרינריים, ואז מופצת למסעדות ולחנויות.

מוקדם יותר, דווח כי ייתכן שהבשר שנתפס הגיע מגמלים ומחמורים, אך ד"ר רואי קליגר ממשרד החקלאות הכחיש את הטענה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "לא היה בשר חמורים או גמלים. המבצע המדובר נעשה כחלק מריכוז מאומץ לחג הפסח, המאופיין ברכישה מוגברת של בשרים. ברגעים אלו התבשרתי גם על תפיסות משמעותיות במחסום דרגות, תפסו שם משאית עם שישה וחצי טון של בשר מוסלק. הבשר אסור למאכל מאחר שהועבר משטחי הרשות, שאם אין פיקוח וטרינרי על השחיטה".

קליגר הוסיף: "אנחנו נמצאים בשטף של ניסיונות להבריח בשר שהוא אסור למאכל ושיווק במדינת ישראל. חשוב לציין כי נכון שיש עבירה חמורה של אדם שניסה למכור בשר, אבל לא מדובר בבשר גמלים או חמורים. אנחנו עובדים בצורה נמרצת. חשוב שהציבור ישתף פעולה, ושאנשים יגידו על דברים שנראים חשודים או לא בסדר".

על פי נתוני משרד החקלאות, מתחילת שנת 2016 סיכלה יחידת הפיצו"ח ניסיונות להבריח כ-39 אלף קילו בשר ולמכור אותו בישראל. בשלוש השנים האחרונות סיכל המשרד יותר מ-363 ניסיונות הברחת בשר, ובהם כ-729 טונות של בשר.

בעקבות סערת הבשר: האם באמת עובדים עלינו?

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נתפסה רשת הברחת בשר מהרשות הפלסטינית לישראל. עיריית ראשון לציון, מערכת וואלה! NEWS
"הצלחנו לסכל ניסיון נוסף לפגיעה בבריאות הציבור"/מערכת וואלה! NEWS, עיריית ראשון לציון

בעקבות הפרסום, יו"ר השדולה החקלאית ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) קרא לקיים דיון דחוף על הפיקוח של הבשר המיובא. "אנו עדים למחדל ממדרגה ראשונה, הכולל גם בשר גמלים וחמורים שמקורו ברשות הפלסטינית, נוסף לייבוא בשר ממדינות שישראל מייבאת מהן", אמר. "לדבר השלכות חמורות על בריאות הציבור. בענף הביצים נחשפנו למקרים רבים בהם יובאו ביצים עם סלמונלה. הממשלה פועלת בשנים האחרונות לפתיחת החקלאות ליבוא כאמצעי להורדת יוקר המחיה. אולם לא רק שהמחירים לא יורדים, אלא שהפיקוח על המוצרים הללו מסתבר כפחות הדוק וגורם לפגיעה חמורה בבריאות הציבור".

הברחת בשר מהרשות הפלסטינית לישראל. חטיבת דובר המשטרה
בשר שהוברח מהרשות והוחרם/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully