וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים חשפו את זהותו של "דג החייזר" ששיגע את הרשת

8.4.2016 / 8:42

דג ורדרד בעל גוף מוזר שנתפס בחופי מקסיקו הפך לתופעת רשת לאחר שהגולשים לא הצליחו להחליט מהי זהותו של היצור המשונה. כעת מומחים מרגיעים שלא מדובר בחייזר ימי כלשהו אלא בסוג מסויים של חיה שכולנו מכירים

Pisces Sportfishing Fleet

התעלומה מאחורי היצור הביזארי שנמצא על ידי דייגים במקסיקו בשבוע שעבר נפתרה. החיה הוורודה בעלת עיני החייזר שנתפסה בחופי קאבו הציתה דיון סוער ברשת באשר לזהותה. היום מומחים שמו סוף לויכוחים והכריעו כי "דג החייזר" הוא למעשה כריש זנבתן מנומר.

בקבוצת הפייסבוק בשם Pisces Sportfishing Fleet (צי דייגי ספורט במזל דגים, בתרגום חופשי), ששיתפה את התמונה של היצור ביום חמישי שעבר נכתב: "נפתרה תעלומת דג החייזר - אחרי התעמקות בתמונות המומחים הסכימו שמדובר בכריש זנבתן מנומר, עדיין חי ובמצב מצוין!".

אף על פי שליצור יש עור ושלוש שורות שיניים בדומה לכרישים, כמה מאפיינים אחרים שלו עוררו תמיהה על מקורו. לרוב הכרישים יש בין חמישה לשבעה זימים בכל אחד מצידי ראשם ול"דג החייזר" היו רק שלוש. כמו כן העיניים הירוקות והמסתוריות של הדג אינן מתאימות לכריש הממוצע.

ג'יים רנדון, שעל ספינתו נתפס הדג סיפר: "הוא היה כל כך מוזר. חשבתי שאולי מדובר בזן בסכנת הכחדה אז שחררתי אותו לים אחרי שנתפס". היו גולשים שאכן הימרו כי מדובר בזנבתן מנומר, בגלל בטנו הנפוחה שמאפיינת זן זה, אך בקבוצת הפייסבוק ביקשו להמתין לתשובתם המוסמכת של ביולוגיים ימיים.

החוקרים הסכימו עם טענת הגולשים וטענו שצבעו המוזר של הכריש נובע מהיותו לבקן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וכך נראה הכריש ביום טוב יותר./מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully