וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: אין קבלת קהל בביטוח לאומי במחאה על הוצאת השוטרים מהסניפים

3.4.2016 / 0:32

ועד העובדים הודיע כי לא תתקיים קבלת קהל בסניפים, זאת עקב החלטת מפכ"ל המשטרה אלשיך להפסיק את הצבתם של שוטרים בסניפים, זאת בעוד שב-2015 חלה עלייה במקרי האלימות בהם. "זו החלטה שערורייתית ומסכנת חיים"

המוסד לביטוח לאומי. ראובן קסטרו
הנתונים על גידול באלימות בסניפים הועבר למקבלי ההחלטות. המוסד לביטוח לאומי/ראובן קסטרו

כל סניפי המוסד לביטוח לאומי ברחבי הארץ יהיו סגורים החל מהיום (ראשון) במחאה על החלטת מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך להוציא את השוטרים מסניפי המוסד – כך הודיע אמש יו"ר ועד העובדים הארצי של המוסד, ירון צרפתי. על פי הודעת הוועד, העובדים נאלצים לבטל את קבלת הקהל לאחר שכל פניות ההנהלה וההסתדרות לביטול ההחלטה לא נענו. עם זאת, הודגש כי לא מדובר בעיצומים או בסכסוך עבודה, אלא רק "בדאגה לשלומם וביטחונם האישי של העובדים והאזרחים המגיעים לקבל שירות". לדבריהם, מדובר ב"אקט שערורייתי ומסכן חיים".

לדברי צרפתי, בסניפי הביטוח הלאומי מבקרים מדי שני יותר משלושה וחצי מיליון בני אדם, רבים מהם מתמודדים עם אתגרים מורכבים. "'סיר הלחץ' הזה מניב מאות אירועים חריגים, כאשר ב-2015 לבדה, טיפלו שוטרי משטרת ישראל המוצבים בסניפי המוסד ביותר מ-730 הפרות הסדר, איומים וניסיונות התאבדות - עלייה של יותר מ-12% לעומת אשתקד", אמר. עוד ציין כי "הניסיון מלמד, כי נוכחות שוטר במדים בסניף מצמצמת לא רק את משך האירוע החריג אלא גם את עוצמתו. מפחיד לחשוב לאיזו רמת אלימות אנחנו עלולים להידרדר אם לא יורו למפכ"ל לבטל את ההחלטה השערורייתית והמסוכנת הזאת".

עוד בוואלה! NEWS:
סוכלה הברחה דרך הים: צה"ל הטביע סירה שחצתה ממצרים לרצועה
שבת קשה בכבישים: רוכב אופנוע נהרג, ארבעה נפצעו בתאונות שונות
יחימוביץ' על הרצוג: "סיטואציה מביכה; מקווה שהמפלגה לא תשלם מחיר כבד"

המפכ"ל רוני אלשיך, כרמיאל. 5 בינואר 2016. אדריאן הרבשטיין
ועד העובדים מוחה על החלטתו. אלשיך/אדריאן הרבשטיין

חברי הוועד ציינו בנוסף כי הנתונים מצביעים על גידול במספר האירועים האלימים בסניפי הביטוח הלאומי, וכי הדבר דווח למקבלי ההחלטות. המצב הנוכחי מאלץ את הסניפים להסתפק במאבטחים המוצבים בכניסות, אך לאלו "אין את הסמכות, היכולת והניסיון הנדרשים להרתעה ולמניעת אלימות המסכנת את חיי הקהל המבקר בסניף והעובדים בו".

צרפתי הוסיף כי הפסקת הצבת שוטרים בסניפים אינה עקב בעיה תקציבית, שכן המוסד לביטוח לאומי הוא זה המשלם את שכרם של השוטרים ומעוניין להמשיך בכך. "עכשיו זה יעלה יותר, הרי האלימות לא תיפסק ובמקום שוטר אחד מיומן, המכיר את האוכלוסייה, מרתיע ומרגיע, תגיע לכל קריאה ניידת". לדבריו, במקום למגר אלימות עוד בשלבי התחלתה – הגעת ניידת עלולה "לגרום לכל אירוע להתפתח ולהתעצם הן ברמת האלימות והן במספר המעורבים".

(עדכון ראשון: 19:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully