וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא דרום אפריקה: מתנצל על פרשת האחוזה, אשיב את הכסף שהושקע בה

1.4.2016 / 22:48

אחרי שבית המשפט העליון חייב אותו להחזיר את כספי הציבור שהוציא על ביתו המפואר בתואנה של צורכי אבטחה, הודיע ג'ייקוב זומה כי יציית לפסיקה. מפלגת האופוזיציה המרכזית: "זומה הוא סרטן בפוליטיקה שלנו"

נשיא דרום אפריקה ג'ייקוב זומה התקבל בקריאות בוז בטקס האשכבה של נלסון מנדלה. יוהנסבורג, 10 בדצמבר 2013. רויטרס
חוזר בו. זומה/רויטרס

נשיא דרום אפריקה ג'ייקוב זומה התנצל היום (שישי) על השערורייה שבה נקשר שמו והבטיח לציית לפסיקת בית המשפט שחייבה אותו להשיב את כספי הציבור שלקח והוציא על ביתו הפרטי. "אני מכבד את הפסיקה המשפטית ואני אציית לה", אמר בנאום טלוויזיוני.

זומה אמר כי נהג "בתום לב" באשר לביתו בנקנדלה שהיה נתון במחלוקת. אותה מחלוקת העלתה חשדות לשחיתות בדרגים הגבוהים ביותר בממשלה וכן הוביל לקריאות לזומה מצד האופוזיציה להתפטר. "העניין גרם לייאוש ולבלבול ואני מתנצל בשמי ובשם ממשלתי".

למרות התנצלותו, מפלגת האופוזיציה המרכזית, "הברית הדמוקרטית", הודיעה כי עדיין תקדם את הליך הדחתו. זאת אחרי שבית המשפט העליון קבע כי הפר את החוקה כשלא דבק בהמלצות של גוף הפיקוח הציבורי לפיהן עליו לשלם בחזרה יותר מ-20 מיליון דולרים שבזבז על מתחם המגורים.

תומכי מפלגת השלטון בדרום אפריקה, ה-ANC, צוהלים עם היוודע תוצאות הבחירות. רויטרס
למפלגתו של זומה רוב ברור בפרלמנט. תומכי מפלגת השלטון/רויטרס

"ג'ייקוב זומה הוא סרטן בלב הפוליטיקה הדרום-אפריקנית", אמר מומסי מאיימן, מנהיג מפלגת "הברית הדמוקרטית" בהודעה. עם זאת, הליך ההדחה דורש שני שלישים בפרלמנט, שבו למפלגת "הקונגרס" שבשלטון יש רוב ברור וכבר הצליחה לסכל הצבעת אי-אמון בזומה מוקדם יותר השנה. בית המשפט החוקתי קבע גם כי הפרלמנט כשל במחויבויותיו כשלא פעל נגד זומה באמצעים שברשותו.

"אני רוצה להדגיש שמעולם לא הפרתי את החוקה ביודעין או במכוון. החוקה היא החוק העליון של הרפובליקה", הוסיף זומה. במסגרת פסיקת בית המשפט, משרד האוצר מחויב לחשב את עלות השיפוצים לביתו של זומה שאינם קשורים לאבטחה תוך 60 יום. לאחריהם, יהיה הנשיא מחויב לשלם תוך 45 יום את הכספים. שיפוצים אלה כללו בין היתר בריכת שחייה, לול ואמפיתיאטרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully