וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים נערכים למאבק הגיורים: "בג"ץ יהיה אחראי להרס היהדות במדינה"

1.4.2016 / 0:22

לאחר הפסיקה הדרמטית, שלפיה יש להכיר בגיורים פרטיים בקבלת אזרחות, החלו הח"כים החרדים להתכונן למאבק בהכרעה כך ש"יישמר העם היהודי לדורותיו", לדבריהם, ולקדם חוק עוקף בג"ץ. ליצמן וגפני: "מעלליהם הערמומיים של שופטי העליון – מגמה הרסנית של חורבן הדת"

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

(לפני כשבועיים: הפגנה נגד חוק המקוואות, גם הוא עוקף בג"ץ, בירושלים)

הפסיקה הדרמטית של בג"ץ, שלפיה יש להכיר בגיורים פרטיים אורתודוכסיים הנערכים בישראל בקבלת אזרחות, עוררה את זעמם של הפוליטיקאים החרדים, שהצהירו כי יפעלו לביטולה באמצעות חקיקה עוקפת בג"ץ. לפי ההחלטה שמאיימת על מונופול הרבנות ומערך הגיור הממשלתי, המתגיירים יהיו זכאים להתאזרח בישראל במסגרת חוק השבות. ההחלטה מחזקת את בתי הדין הפרטיים הפועלים במגזר החרדי והדתי, אך יש לה משמעות גם לגבי גיורים רפורמיים וקונסרבטיביים.

ראשי מפלגת יהדות התורה, השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, הגיבו במתקפה חריפה נגד ההחלטה. בהודעה משותפת שפרסמו, טענו השניים כי "הציבור בישראל מכל האוכלוסיות והמגזרים רואה במעלליהם הערמומיים של שופטי בית המשפט העליון חלק ממגמה הרסנית של חורבן הדת בישראל". לטענתם, "בג"ץ רושם על שמו בטאבו את הרס היהדות במדינה". הם הוסיפו כי ידרשו את "תיקון הנושא בחקיקה כדי לשמר את העם היהודי לדורותיו".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
היועץ המשפטי לממשלה הורה לפתוח בחקירה פלילית נגד דרעי
ארדואן בוושינגטון: "הפיגוע באיסטנבול לא כוון נגד ישראלים"
במקביל לחקירת השוחד: נבדק חשד לעבירות בנייה של ראש העיר קריית שמונה

ברכת כהנים בכותל, ספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
"בג"ץ חורג מכל סמכות הגיונית". ברכת כהנים בכותל/נועם מושקוביץ

את החקיקה נגד ההחלטה אמרו שידרשו במטרה "לשמר את העם היהודי לדורותיו ואת הסטטוס קוו הנהוג במשך כל השנים בתחום הרגיש כל כך של הגיורים". ליצמן וגפני הוסיפו כי "שתלטנות בג"ץ בכל נושא שאיננו מעניינם, מוכיחה חוסר מידתיות וחריגה מכל סמכות הגיונית". הם הצהירו כי לא יאפשרו "ששופטי בג"ץ הם אלו שיקבעו מי יהיה יהודי במדינת ישראל".

פוליטיקאים חרדים נוספים רמזו לכך שיקדמו חוק עוקף בג"ץ. שר הדתות דוד אזלואי מש"ס אמר כי חקיקה כזו נדרשת כדי ש"גיורים במדינת ישראל יהיו אך ורק כאלו שנעשו על ידי מערך הגיור הממלכתי". לדבריו, "מי ששותק על החלטה להכיר בגיורים פיראטיים שלא יתפלא למצוא כאן במדינת ישראל מאות אלפי גויים שיקבלו אזרחות על פי חוק השבות כתוצאה מתעשייה מפוקפקת של גיורים מזויפים". ח"כ אורי מקלב הוסיף: "ברור לנו שגם באתגר זה נעמוד ונעשה הכול למסמס זאת בנחישות חסרת פשרות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ידרשו את תיקון הנושא בחקיקה. ליצמן וגפני/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד מוקדם להעריך אם החלטת בג"ץ תוביל למשבר בקואליציה. גורם פוליטי חרדי טען הערב כי הח"כים החרדים "יקדמו חקיקה שתמסמס את החלטת בג"ץ ואם החקיקה הזו תיתקע, ייבחנו דרכי הפעולה בתוך הממשלה". כך או כך, הבהיר הגורם: "לא נאפשר שבג"ץ יהפוך את מה שהיה מקובל כאן במשך שנים רבות".

זו אינה הפעם הראשונה שבה החרדים נאלצים לקדם חקיקה כדי לעקוף את החלטת בג"ץ המערערת על מונופול הרבנות הראשית לישראל. לפני כשבועיים אושר בקריאה טרומית חוק המקוואות שאותו יזמו ח"כים מש"ס, יהדות התורה והבית היהודי, ולפיו הטבילה במקוואות ציבוריים תותר לפי ההלכה בלבד. החוק נועד לטרפד את החלטת בג"ץ שקבעה כי הרפורמים והקונסרבטיבים יוכלו להטביל לגיור במקוואות.

(עדכון ראשון: 22:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully