וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדבה משמיים: רב הורה לחלק כסף בהלווייתו – אלפים הגיעו לקבל מעטפות

31.3.2016 / 16:50

חיים גולדברג, שנאבק בשנים האחרונות במחלה, ביקש בצוואתו לחלק מעטפות ובהן מאה דולר במהלך הלווייתו. ההמונים שהגיעו קיבלו 200 שקלים, וככל הנראה חולקו בסך הכול אלפי שקלים. רב המעורה בפרטים: "החלוקה נעשית לעילוי נשמתו של הנפטר, זה לא חריג"

צילום: באדיבות "כיכר השבת", עריכה: מתן חדד

הרב חיים גולדברג, חרדי בן 67 שהתגורר בירושלים, הלך היום (חמישי) לעולמו ונטמן בשכונת גוש 80 החרדית בבירה בהלוויה יוצאת דופן; בצוואתו, הורה לחלק מעטפות ובהן מאה דולר עבור מי שיגיע ללוות אותו. כך, אלפי בני אדם פקדו היום את האירוע, ורבים מהם קיבלו מעטפות ובהן 200 שקלים. המאוכזבים התבדחו ואמרו כי "גם ככה הדולר היה נמוך".

גולדברג אינו אדם מוכר בציבור החרדי, אך היה דמות מוכרת מאד בקהלים מסוימים בירושלים. לפי מכריו, "הוא עסק רוב ימיו בצדקה וחסד ודאג לנזקקים". הוא מת לאחר שנאבק במחלה בשנים האחרונות, ושעות לאחר פטירתו, התגלתה בקשתו בצוואה והופצה בציבור.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
החייל שירה במחבל בחברון חשוד בהריגה ולא ברצח: "היה צריך למות"
"האליטה האשכנזית נגד דרעי הבולדוזר": קמפיין "הוא זכאי" 2 יצא לדרך
תאונת אימונים חריגה בגולן: טנק ירה פגז על טנק, אין נפגעים

ירושלים -  הלוויה של נדבן. נועם מושקוביץ
"עסק רוב ימיו בצדקה". אלפים בהלוויית הרב/נועם מושקוביץ

ההודעה המוקדמת הביאה את האלפים למקום, שעמדו בתור ארוך על מנת לקבל את הכסף. לא כולם הספיקו לקבל מעטפות, אך ההערכה היא כי בסך הכול חולקו אלפי שקלים. בקשתו של המנוח היא ככל הנראה בשל רצונו להיטיב עם נזקקים. "זו לא הפעם הראשונה", הסביר העיתונאי החרדי ישראל כהן, "בלוויות רבות חילקו כסף בעבר. לפעמים המשפחה החליטה לחלק ולפעמים עשיר עלום שם החליט לתת למשתתפים את המעטפות. פה זו הפעם הראשונה מזה זמן רב שהמנוח עצמו ביקש זאת בצוואה".

לדברי הרב מרדכי גנוט, לא מדובר באירוע יוצא דופן. "רבים מגדולי הדורות כתבו בצוואתם או ציוו בעל פה לחלק כסף צדקה בזמן הלווייתם או קודם קבורתם בפועל", הסביר. "יש רבנים שנקבו בסכומים מדויקים לפי הקבלה או סכומים לפי גימטרייה של שמם. החלוקה נעשית לעילוי נשמתו של הנפטר, זה לא דבר חריג".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ירושלים -  הלוויה של נדבן. נועם מושקוביץ
תוך ארוך השתרך לקבלת המעטפות, אולם לא כולם זכו לקבלן/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully